دانلود گزارش کارآموزی بافندگی با ژاکارد شرکت زردیس یزد
فهرست مطالب
بافندگی
۲-۲- اجزاء یک دستگاه بافندگی
۲-۳-کنارگیر پارچه
۲-۴- ورد ماشین بافندگی
۲-۵- میل میلک
۲-۶- لامل و دنده شانه ای
۲-۷- غلتک نخ تار
۲-۸- پل نخ تار
۲-۹- میله های تقسیم کننده نخهای تار
۲-۱۰- پل پارچه
۲-۱۱- غلتک پیچیدن پارچه
۲-۱۲- دفتین زدن در ماشین های بافندگی سولرز
۲-۱۳- تنظیم ماشین سولرز
۲-۱۴- طرز تشکیل پارچه در ماشین بافندگی سولرز
۲-۱۵- مکانیزم کنترل کننده نخ تار
۲-۱۶- مکانیزم رزرو نخ پود
۲-۱۶-۱ مکانیزم کنترل نخ پود
۲-۱۷- کنترل کننده زمان کار
۲-۱۸- حس کننده C
2-19- حس کننده D
2-20- حس کننده E
2-21- سیستم حرکت راپیرها
۲-۲۲- تنظیم درجه ماشین
۲-۲۳- کلاچ
۲-۲۴- تغییر سرعت ماشین
۲-۲۵- سوار کردن راپیرها
۲-۲۶- محفظه نوار راپیر
۲-۲۷- راپیر سمت راست
۲-۲۸- راپیر سمت چپ
۲-۲۹- دفتین و شانه
۲-۳۰- رگولاتور منفی غلتک نخ تار
۲-۳۱- رگلاتور غلتک پارچه
۲-۳۲- مکانیزم انتخاب رنگ پود در ماشین های بافندگی سولرز
۲-۳۳- انواع دهنه در لحظه دفتین زدن
۲-۳۴- لحظه تشکیل دهنه
۲-۳۵- عیوب بافت پارچه
۲-۳۶- چله پیچی مستقیم
۲-۳۷- تعمیر و نگهداری ماشین چله پیچی
۲-۳۸- اهداف بوبین پیچی
۲-۳۹- نخ کشی
۲-۴۰- ماشین گره زنی
فصل سوم معرفی و توضیحات دستگاه ژاکارد
۳-۱- یادآوری
۳-۲- تکرار طرح بافت
۳-۳- ترسیم طرح ژاکارد
۳-۴- مکانیزم تشکیل دهنه ژاکارد
۳-۵- اصول کار ژاکارد
۳-۵-۱ مکانیزم ژاکارد ( ونسانزی)
۳-۵-۲- مکانیزیم ژاکارد ( وردل)
۳-۶- مزایا و معایب ژاکارد و نسانزی و وردل نسبت به هم
۳-۷- ژاکارد الکترونیکی گروسه
۳-۸- مراحل مختلف آماده کردن ماشین ژاکارد
۳-۸-۱- راپورت نقش ( راپورت شکل یا راپورت تصویر)
۳-۸-۲- راپورت تار
۳-۸-۳- راپورت ماشین
۳-۹- ریسمان کشی
۳-۹-۱- ریسمان کشی باز
۳-۹-۲- ریسمان کشی مورب
۳-۱۰- انواع ریسمان کشی نسبت به نقش پارچه
۳-۱۰-۱- ریسمان کشی متوالی
۳-۱۰-۲- ریسمان کشی جناغی
۳-۱۱- ریسمانکشی برای پارچههای راهراه طولی با استفاده از ورد برای بافت زمینه
۳-۱۲- اتصال ریسمان ها به قلاب ها
۳-۱۳- اتصال ریسمان ها به میل میلک
۳-۱۴- تقسیم بندی میل میلک ها
فهرست اشکال
شکل ۲-۱- نمای کلی یک دستگاه بافندگی
شکل ۲-۲- نمای کنارگیر سوزنی
شکل ۲-۳- ورد ماشین بافندگی
شکل ۲-۴- میل میلک های ماشین بافندگی
شکل ۲-۵- نمای سیر حرکت نخ و تشکیل پارچه
شکل ۲-۶- غلطک پیچیدن پارچه
شکل ۲-۷- مکانیزم انتقال نیرو برای کناره گیر پارچه
شکل ۲-۸- کنرل کننده پاره گی نخ پود
شکل ۳-۱- ترسیم طرح ژاکارد قسمت A
شکل ۳-۲- کارت پانچ برای فرمان به ژاکارد
شکل ۳-۳- نخ کشی ژاکارد
شکل ۳-۴- قرار گیری پلاتین ها
شکل ۳-۵- سیلندر فرمان ژاکارد
شکل ۳-۶- سیلندر فرمان ژاکارد
شکل ۳-۷- سیلندر فرمان ژاکارد
شکل ۳-۸- سیستم انتقال و اجرای فرمان ژاکارد
شکل ۳-۹- سیلندر فرمان و جعبه فنر میله های ژاکارد
شکل ۳-۱۰- نمای از بالای ژاکارد ونسازی
شکل ۳-۱۱- نمای از بالای ژاکارد وردل
شکل ۳-۱۲- ژاکارد الکترونکی گروسه
شکل ۳-۱۳- تخته ریسمان
شکل ۳-۱۴- ریسمان کشی باز
شکل ۳-۱۵- ریسمان کشی مورب
شکل ۳-۱۶- ریسمان کشی متوالی برای چند راپورت نقش
شکل ۳-۱۷- ریسمان کشی متوالی بای ۵/۲ راپورت
شکل ۳-۱۸- ریسمان کشی جناغی
شکل ۳-۱۹- ریسمان کشی برای پارچه های راه راه طولی
شکل ۳-۲۰- اتصال ریسمان ها به قلاب ها
شکل ۳-۲۱- اتصال ریسمان ها به میل میلک
جدول ۳-۱- ترتیب ریسمان کشی
جدول ۳-۲- تقسیم بندی میل میلکها در نخ کشی ژاکارد
تاریخچه بافندگی
عمر بافندگی احتمالاً به قدمت تمدن بشری است زیرا یکی از نیازهای ضروری انسان پوشاندن بدن برای محافظت از اثرات بیرونی ( سرما و گرما) بوده است و البته با این کار «متمدن تر » نیز به چشم می آمده است سایر دلایل پیشرفت صنعت پوشاک در طول تاریخ عبارت اند از : وضعیت اجتماعی ، نیازهای مذهبی و .. البته مدل لباس ها و مکان استفاده آنها نیز بستگی داشت .
یافته های تاریخی حاکی از این است که مصریان در حدود ۶۰۰۰ سال پیش پارچههای تاری پودی بافته اند و چینیها نیز در حدود ۴۰۰۰ سال پیش پارچه های بسیار ظریفی از جنس ابریشم می بافتند . گمان می رود که دستگاه بافندگی دستی به دفعات زیاد در تمدن های مختلف ابداع شده است و این صنعت تا پیدایش ماکو به عنوان یک صنعت خانگی باقی ماند . کی در سال ۱۷۳۳ عبور ماکو از دهنه را اختراع کرد این ماکو با دست پرتاب می شد. دو کانسون در ۱۷۴۵ دستگاهی بافندگی ساخت که بعداً ژاکارد آن را کامل تر کرد در این دستگاه هر نخ تار به صورت جداگانه کنترل می شد .در سال ۱۷۸۵ ، کارترایت ماشین بافندگی موتوری را اختراع کرد .در سال های اولیه قرن نوزدهم ، ماشین های بافندگی از چدن درست می شدند و با نیروی بخار کار می کردند ماشین بافندگی موتوری به نخ های تار قوی نیاز داشت این نیاز به ساخته شدن اولین ماشین آهار در سال ۱۸۰۳ منجر شد در دهه ۱۸۳۰ ، بیش از ۱۰۰ هزار ماشین ماکویی در انگلستان کار می کردند اساس کار این ماشین ها بسیار شبیه ماشین های ماکویی امروزی بوددر سالهای آغازین قرن بیستم ، پیشرفت هایی در زمینه بوبین پیچی و چله پیچی نخهای تار حاصل شد و ماشین های بافندگی پیشرفتهتر شدند . دستگاه های گره زنی و نخ کشی نخ تار به بازار آمدند. پس از پایان جنگ جهانی دوم ، صنعت نساجی مدرن شروع به ظهور کرد تا این که اختراع الیاف مصنوعی محدوده عمل صنعت نساجی را بسیار تغییر داد . در ۱۹۳۰ مهندسی به نام روزمن نمونه اولیه ماشین بافندگی پروژکتایل را اختراع کرد و در ۱۹۵۳ اولین ماشین های پروژکتایل تجاری فروخته شدند تولید ماشین های راپیری و ایرجت در سالهای ۱۹۷۲ و ۱۹۷۵ شروع شد .
(((برای دانلود کلیک کنید )))
:: موضوعات مرتبط:
گزارش کارآموزی ,
,
:: برچسبها:
دانلود گزارش کارآموزی بافندگی با ژاکارد شرکت زردیس یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 955
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0