دانلود پروژه اصول و مقدمات تجارت الکترونیک
اصول و مقدمات تجارت الکترونیک
فهرست مطالب
۱ فهرست عناوین
۲ ] قانون[ تجارت الکترونیکی
۳ – باب اول
۴ مقررات عمومی
۵ مبحث اول- در کلیات
۶ فصل اول: قلمرو و شمول قانون ماده ۱
۷ فصل دوم- تعاریف ماده ۲
۸ فصل سوم- تفسیر قانون مواد ۳ و ۴
۹ فصل چهارم- اعتبار قراردادهای خصوصی ماده ۵
۱۰ مبحث دوم- در احکام>داده<
11 فصل پنجم- نوشته، امضاء اصل مواد ۶ الی ۱۱
۱۲ مبحث سوم- >داده< مطمئن
۱۳ فصل ششم- امضای الکترونیکی مطمئن ماده ۱۲>داده<
14 فصل هفتم- ثبت یا سوابق الکترونیکی مطمئن ماده ۱۳
۱۵ فصل هشتم- آثار ثبت و سوابق و امضای الکترونیکی مطمئن مواد ۱۴ الی ۱۶
۱۶ فصل نهم- پذیرش و ارزش اثباتی >داده< داده مواد ۱۷ الی ۲۱
۱۷ فصل دهم- اعتبار قانونی ارجاع>داده< ماده ۲۲
۱۸ مبحث چهارم- مبادله >داده<
19 فصل یازدهم- عقد و اراده طرفین مواد ۲۳ و ۲۴
۲۰ فصل دوازدهم- انتساب >داده< مواد ۲۵ الی ۲۹
۲۱ فصل سیزدهم- تصدیق دریافت مواد ۳۰ الی ۳۵
۲۲ فصل چهاردهم- زمان و مکان ارسال و دریافت >داده< مواد ۳۶ الی ۴۰
۲۳ باب دوم
۲۴ دفاتر خدمات الکترونیکی
۲۵ مبحث اول- کلیات
۲۶ فصل اول- دفتر خدمات الکترونیکی مواد ۴۱ الی ۴۸
۲۷ مبحث دوم- دفتردار کل
۲۸ فصل دوم- دفتردار کل مواد ۴۹ الی ۵۷
۲۹ فصل سوم- اختیارات دفتردار کل مواد ۵۸ الی ۶۳
۳۰ مبحث سوم- وظایف
۳۱ فصل چهارم- وظایف دفتر خدمات الکترونیکی مواد ۶۴ و ۶۵
۳۲ فصل پنجم- وظایف امضاءکننده ماده ۶۶
۳۳ فصل ششم- وظایف اطراف اعتمادکننده ماده ۶۷
۳۴ مبحث چهارم- دفاتر خدمات الکترونیکی خارجی
۳۵ فصل هفتم- شناسایی دفاتر خدمات الکترونیکی خارجی مواد ۶۸ الی ۷۵
۳۶ – باب سوم
۳۷ در قواعد مختلف
۳۸ مبحث اول- حمایتهای انحصاری در بستر مبادلات الکترونیکی
۳۹ فصل اول- حمایت از مصرفکننده و تبلیغات مواد ۷۶ الی ۱۰۱
۴۰ فصل دوم- حمایت از حق مولف مواد ۱۰۲ الی ۱۰۴
۴۱ مبحث دوم- حفاظت از >داده< در بستر مبادلات الکترونیکی
۴۲ فصل سوم- حمایت از >داده<های شخصی (حریم خصوصی) مواد ۱۰۵ الی ۱۰۷
۴۳ فصل چهارم- حمایت از اسرار تجاری مواد ۱۰۸ و ۱۰۹
۴۴ فصل پنجم- حمایت از علایم تجاری مواد ۱۱۰ و ۱۱۱
۴۵ – باب چهارم
۴۶ جرایم ومجازاتها در بستر مبادلات الکترونیکی
۴۷ مبحث اول- کلاه برداری کامپیوتری ماده ۱۱۲
۴۸ مبحث دوم- جعل کامپیوتری ماده ۱۱۳
۴۹ مبحث سوم- نقض حقوق مصرفکننده و تبلیغات مواد ۱۱۴ و ۱۱۵
۵۰ مبحث چهارم- نقض حق مولف ماده ۱۱۶
۵۱ مبحث پنجم- نقض حمایت از >داده<های شخصی/ حریم خصوصی مواد ۱۱۷ الی ۱۲۱
۵۲ مبحث ششم- نقض اسرار تجاری و علایم تجاری مواد ۱۲۲ و ۱۲۳
۵۳ – باب پنجم
۵۴ جبران خسارت
۵۵ ماده ۱۲۴
۵۶ – باب ششم
۵۷ متفرقه
۵۸ مواد ۱۲۵ الی ۱۳۴
اصول و مقدمات تجارت الکترونیک
اصول و مقدمات تجارت الکترونیک
مقدمه:
- تولید کننده یا فردی که کالا را تولید می کند.چنین فردی باید فروشنده نیز باشد چون مجبور است کالای تولیدی خود را به خرده فروش ، عمده فروش و یا حتی مصرف کننده نهایی بفروشد.
قانون تجارت الکترونیکیباب اول- مقررات عمومی
مبحث اول : در کلیات
فصل اول– قلمرو شمول قانون
ماده ۱- این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسطههای الکترونیکی و با استفاده از سیستمهای ارتباطی جدید به کار میرود.
فصل دوم – تعاریف
ماده ۲- الف – ((داده پیام)) (Data Message): هر نمادی از واقعه، اطلاعات یا مفهوم است که با وسایل الکترونیکی، نوری و با فناوریهای جدید اطلاعات تولید، ارسال، دریافت، ذخیره یا پردازش میشود.
ب- ((اصل ساز)) (Originator): منشا اصلی ((داده پیام)) است که ((داده پیام)) به وسیله او یا از طرف او تولید یا ارسال میشود اما شامل شخصی که در خصوص ((داده پیام)) به عنوان واسطه عمل میکند نخواهد شد.
ج- ((مخاطب)) (Addressee): شخصی است که اصل ساز قصد دارد وی ((داده پیام)) را دریافت کند، اما شامل شخصی که در ارتباط با ((داده پیام)) به عنوان واسطه عمل میکند نخواهد شد.
د- ((ارجاع در داده پیام)) (Incorporation By Reference): یعنی به منابعی خارج از ((داده پیام)) عطف شود که در صورت مطابقت با ماده (۱۸) این قانون جزیی از ((داده پیام)) محسوب میشود.
ه – ((تمامیت داده پیام)) (Integrity): عبارت است از موجودیت کامل و بدون تغییر ((داده پیام)). اعمال ناشی از تصدی سیستم از قبیل ارسال، ذخیره یا نمایش اطلاعات که به طور معمول انجام میشود خدشهای به تمامیت ((داده پیام)) وارد نمیکند.
:: موضوعات مرتبط:
پروژه ها ,
,
:: برچسبها:
دانلود پروژه اصول و مقدمات تجارت الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0