نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه طراحی و عملکرد سیستم ترمز

طراحی و عملکرد سیستم ترمز
فهرست مطالب :
مقدمه    ۴
انواع ترمزها    ۵
ترمز دیسکی    ۶
کالیپر چهار پیستونی    ۷
ترمز کاسه ای    ۸
استقرار ترمز کاسه ای    ۹
انواع ترمز کاسه ای    ۱۰
ترمز کاسه ای خود تنظیم    ۱۱
فواصل ایمنی ترمز    ۱۲
انتقال وزن    ۱۳
ضعیف شدن ترمز    ۱۴
کاهش سرعت و توقف اتومبیل    ۱۵
هیدرولیک در ترمز    ۱۵
لنت ترمز    ۱۷
اثر فاکتورهای مختلف بر خواص سایشی لنت ترمز :    ۱۸
۱- اثر سرعت :    ۱۸
۲- اثر بار :    ۱۹
۳- اثر دما :    ۲۰
۴- اثر اندازه ذرات سایشی :    ۲۱
تأثیر اندازه ذرات سایشی بر نرخ فرسایش ویژه    ۲۱
طراحی ترمز    ۲۲
ترمزهای دیسکی    ۲۵
ترمزهای کاسه ای    ۲۸
ترمزهای کاسه ای ( استوانه ای ) با کفشک کوتاه خارجی    ۲۹
عملکرد ترمز خود قفل کن    ۳۰
ترمز کاسه ای با کفشک بلند خارجی    ۳۱
ترمز های کاسه ای با کفشک بلند داخلی    ۳۵
ترمز های لقمه ای ( نواری)    ۳۶
عملکرد سیستم ترمز    ۴۱
شتاب کند شونده:    ۴۱
انرژی / توان    ۴۲
نیروهای ترمز کننده:    ۴۳
مقاومت غلتشی    ۴۳
نیروی مقاوم آیرودینامیک    ۴۵
نیروی مقاومت انتقال قدرت    ۴۶
شیب    ۴۶
ترمزها    ۴۷
ضریب ترمز    ۴۷
اصطکاک چرخ – جاده    ۵۱
ارتباط با عملکرد خودرو    ۵۵
سرعت    ۵۵
فشار باد    ۵۶
بار عمودی    ۵۶
انتظارات ملی برای عملکرد ترمز    ۵۷
تناسب ترمز    ۵۹
سیستمهای ترمز ضد قفلABS    ۶۶
راندمان ترمز    ۶۸
محاسبه عملکرد ترمز(مسافت توقف) خودروی پژو آردی    ۷۰
نتیجه گیری :    ۷۲
پیشنهادات    ۷۲
ضمائم    ۷۴
مراجع    ۷۷

چکیده :
این پروژه شامل دو بخش می باشد که در بخش اول توضیحات کلی در مورد ترمز و همچنین انواع ترمزها شامل ترمزهای دیسکی و کاسه ای و چگونگی کارکرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد  ، در ادامه به توضیح مباحثی همچون  فواصل ایمنی ترمز  ، انتقال وزن  ، ضعیف شدن ترمز ، کاهش سرعت و توقف اتومبیل  وهیدرولیک ترمز  می پردازیم  .  بعد از آن یکی از مهمترین پارامترهای ترمز یعنی لنت ترمز مورد بررسی قرار می گیرد . عوامل مژثر در آن بطور مفصل بحث شده است .  در آخر این بخش مراحل طراحی ترمز های دیسکی و کاسه ای ( کفشک بلند خارجی ، کفشک کوتاه خارجی ، کفشک بلند داخلی و ترمزهای نواری ) گفته می شود .
در بخش دوم عملکردسیستم ترمز را بررسی می کنیم معادلات کلی در راستای X را برای عملکرد ترمز می توان از قانون دوم نیوتن به دست اورد. به طور کلی نیروهای وارد بر خودرو را می توان مطابق زیر  نشان داد بنابر این داریم : …..
نتیجه گیری :
۱-    عملکرد اصلی ترمز ، جذب انرژی جنبشی و توزیع آن به شکل گرما است .
۲-    در طراحی ترمزهای کاسه ای نباید باران و برف ویخ و گرد و غبار به داخل ترمز رفته و کارایی آن را کاهش دهد .
۳-    در طراحی کفشکهای ترمز کاسه ای باید یک اثر خود عمل کنندگی فراهم شود تا نیروی لازم بر پدال ترمز را تقلیل دهد .
۴-    بیشترین اثر بازدارندگی  ترمز مربوط به ترمز های جلو می باشد .
۵-    انتخاب جنس بد ونامناسب به طور ناگهانی اصطکاک را از دست داده و ترمزها را از کار می اندازد .
۶-    در خودروهای سنگین که نیاز به کاسه های بزرگ می باشد بهتر است از ترمز های دیسکی یا لقمه ای که کارایی بیشتری دارند استفاده شود .
مراجع
۱- راهنمای جامع اتومبیل     مترجم حسین شتابی و مولف N.A.I.jacobson
2- طراحی اجزاء دوار            مترجم مریم پاژنگ – جمشید قضاتی و مولف childs,peter
3- پروژه کارشناسی ارشد درباره لنت ترمز
۴- اصول دینامیک خودرو (THOMAS D.GILLESPIE
•    Standard  handbook  of machine  design  (second edition )    josephe  E.shigley
•    Charles  R.  mischke
•    Advanced  vehicle  technology  (second  edition )

•    Heinz  heisler

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 





:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی و عملکرد سیستم ترمز ,
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 آبان 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: