نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه عکاسی‌ ماکروفتوگرافی‌

پروزه عکاسی‌ ماکروفتوگرافی‌

فهرست مطالب

پیشگفتار:    ۷
مقدمه    ۱۱
عکاسی‌    ۱۱
فصل‌ اول‌:    ۱۷
دستگاه‌ بینایی‌    ۱۷
دستگاه‌ بینایی‌    ۱۸
ژاک‌ لکان    ۲۳
(Jacgues Lacan)    ۲۳
۱-۱- لحظه‌ی‌ رویت‌ – چگونگی‌ دیدن‌ از دیدگاه‌ ژاک لکان‌    ۲۴
چشم روشنایی    ۳۹
رولان بارت    ۴۷
فصل‌ دوم:    ۵۷
دیدن در عکاسی – خواستگاه عکاس    ۵۷
۱-۳- گزینش‌ کادر    ۷۵
فصل‌ چهارم:    ۷۹
زیبایی شناسی در عکس    ۷۹
زیبایی‌شناسی‌ در عکس‌ (نگاه‌ – معنا)    ۸۰
فهرست اعلام:    ۸۹
فهرست‌ منابع‌ و مآخذ:    ۹۱

پیشگفتار:
مطلبی که به دنبال می آید، رساله نظری نگارنده است. این تحقیق به بررسی نگاه، جایگاه دیدن و فرآیند بینایی در هنر عکاسی می پردازد.
از گذشته تا کنون برای نگارنده این سوال مطرح بود که عکاس به عنوان هنرمند چگونه جهان رودرروی خود را گزینش می‌کند. این دغدغه از ابتدای تحصیل ذهن مرا به خود مشغول کرد. در سال آخر تحصیل هنگامی که جهت انتخاب پروژه پایان‌نامه به استاد راهنمایم رجوع کردم، موضوع خود را به ایشان گفته و ایشان عنوان نگاه و معنا در عکاسی را برای من انتخاب کردند و از من خواستند تا به مطالعه این موضوع بپردازم. پس از یافتن چند منبع و پیگیری در مورد چند عکاس و چند نظریه پرداز در حوزه هنر و عکاسی موضوع پیشنهادی را پذیرفتم و شروع به فعالیت کردم.
رسالة مذکور دارای بحث بنیادی و نظری است. عکاسان هنگام ثبت عکسهای خود به جهان بیرون از دوربین و یا به تعبیری به جهان رودرروی دوربین از طریق اندیشة درونی و عنصر بینایی یعنی چشمها دست می یابند. هنر عکاسی هنر عینی است و در مرحله رؤیت، عکاس تصویر خود را ثبت می کند – در این فرآیند چشمها عمل نمی کند بلکه جهان،  جهان عکاس که همان گذشته، حال و تجربیات و نحوة اندیشیدن اوست که در سطح عکسها مؤثر است. مبنای این تحقیق نظری بر دو مسئله دستگاه بینایی و لحظة رویت و گزینش کادر و ثبت تصویر استوار است.
تحقیق شامل یک چکیده، پیشگفتار و مقدمه ای در باب عکاسی و چهار فصل تحت عنوان دستگاه بینایی و دیدن در عکاسی – خواستگاه عکاس، گزینش کادر و زیبایی شناسی عکس می باشد. در پایان یک فهرست منابع و مآخذ و یک گزارش عملی درج شده است. نگارنده خود معتقد است که این دو مقالة نظری پیچیده، اما در عین حال مهم‌اند. نظریه ژاک لکان در باره فرآیند بینایی و نظریة رولان بارت در زمینة عکاسی همچنان برای من سنگین، اما قابل احترام است. بدیهی است می بایستی حوزة مطالعات دانشجویان عکاسی و همچنین خودم گسترش یابد تا این گونه موارد را بیشتر درک کنیم.
در پایان هیچ ادعایی در کامل بودن این تحقیق ندارم و امیدوارم در پژوهشهای بعدی بیشتر در بارة عکاسی فرا گیرم.
در اینجا بر خود واجب می دانم از استاد گرامی، جناب آقای شهاب الدین عادل که مرا در تمامی مشکلات و در تمامی دوران تحصیل راهنمایی کردند، کمال سپاسگذاری را به جا بیاورم.

 

فهرست‌ منابع‌ و مآخذ:
۱) حرکت‌ نور در زمان‌
light moving in time
William.C.Wess university of california press 1992
2) دوربین‌ – چشم‌، دیالکتیک‌ یک‌ استعاره‌
The camera – Eye. Dialecties of a mataphore.
3) مبانی‌ چشم‌ پزشکی‌ – دکتر محمد علی‌ جوادی‌ – انتشارات‌ تیمورزاده‌.
۴) [Barthes, Rolan] باروت‌ رولان‌ بارت‌ – فوکرو – آلتوسر – ترجمه‌ =پیام‌ یزدانجو چاپ‌ اول‌ ۱۳۷۹ نشر مرکز
۵) راهنمای‌ ادراک‌ – نوشته‌ آرام‌ بونیتون‌
Hand book of Perception
6) Le Seminarie نوشته‌ ژاک‌ لکان‌
۷) تاریخ‌ سینمای‌ هنری‌ – الریش‌ گرگور و اونوپاتالاس‌ ترجمه‌ دکتر هوشنگ‌ طاهری‌ – انتشارات‌ ماهور
۸) An American Century of Phitography From Dry-PIATE TO DIGITAL. چاپ ۱۹۹۹٫
۹) پایان نامه چشم – دوربین دیالکتیک یک استعاره. نگارنده: عبدالخالق طاهری. استاد راهنما: شهاب الدین عادل. استاد مشاور: اسماعیا بنی اردلان
۱۰) پایان نامه انطباق شکل و محتوا از طریق رنگ در سینما. نگارنده: شهرام آذرنگی. استاد راهنما: شهاب الدین عادل. استاد مشاور: اکبر عالمی – دکتر سیروس یگانه.
۱۱) سایت اینترنتی:     www.Art.com

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 





:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه عکاسی‌ ماکروفتوگرافی‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 آبان 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: