نوشته شده توسط : محمد

دانلود کارتحقیقی بررسی حقوق خواهان و خوانده در اولین جلسه دادرسی

بررسی حقوق خواهان و خوانده در اولین جلسه دادرسی
چکیده:
هدف از طرح دعاوی و محاکمات ، احقاق حق در امور مدنی و تحمیل مجازات بر مجرمین در امور کیفری است . لذا برای رسیدن به این هدف ، یک سری قواعد و مقررات و روشهایی از سوی قانونگذار معین و مقرر گشته است که اصحاب دعوا و قاضی دادگاه و سایر دست اندر کاران قضایی مثل مسئولین دفاتر و مامورین ابلاغ  باید طبق آنها اقدام نمایند .
عدم رعایت تشریفات و آئین دادرسی یا بی اطلاعی از مقررات آن ، چه بسا سبب از بین رفتن حق مسلمی شود . اقامه صحیح دعوا برای احقاق حق و دفاع درست در برابر دعوای باطل ، بدون تسلط بر قواعد و تشریفات دادرسی امکان پذیر نیست . بسیار اتفاق افتاده است که عدم اقامه صحیح دعوا یا طرف دعوا قرار ندادن برخی اشخاص مرتبط با موضوع ، علاوه بر از دست دادن فرصت ، منجر به رد دعوا یا صدور قرار عدم استماع آن و تحمیل هزینه کلان برای ابطال تمبر دادرسی و امثال آن به خواهان شده است
فهرست
عنوان
چکیده
مقدمه
فصل اول :کلیات
گفتار اوّل:حقوق خواهان در جلسه اول دادرسی یا قبل از آن
الف)استرداد دادخواست
ب)قرارهای زیر
مبحث اول : تغییر خواسته یا نحوه دعوا
مبحث دوم :جلب شخص ثالث
مبحث سوم :ایرادات
گفتار دوم:تکالیف خواهان در جلسه اول دادرسی
الف)ارائه اصول اسناد
مبحث اول :حضور خواهان در جلسه اول دادرسی برای اخذ توضیح از وی
فصل دوم :بررسی حقوقی خواهان و خوانده در اولین جلسه دادرسی
گفتار اول : تشخیص خواهان از خوانده
مبحث اول : ایرادات به رسیدگی
مبحث دوم :دعوای تقابل و اعتراض به بهای خواسته
مبحث سوم :تکلیف دادگاه در مواجهه با دعوای تقابل
مبحث چهارم: توجه به صلاحیت دادگاه
گفتار دوم:توجه به شرایط دعوای متقابل
مبحث اول :تأثیر دعوای متقابل بر دادرسی
مبحث دوم :تأثیر دعوای متقابل بر دعوای اصلی
پیوند دعوای متقابل با دعوای اصلی
مبحث سوم : تاثیر دعوای متقایل بر دعوای اصلی
مبحث چهارم :تأثیر دعوای متقابل بر دعوای اصلی در صورت توقیف دعوای متقابل
نتیجه گیری
منابع و مأخذ
مقدمه:
در قانون آیین دادرسی مدنی مصوب ۱۳۱۸ و قانون آیین دادرسی دادگاه‏های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ که جایگزین آن قانون شد،در موارد متعددی به اولین‏جلسه رسیدگی اشاره و توجه شده است و برای خواهان یا خوانده،حقوق و تکالیف و بالتبع‏امتیازاتی پیش‏بینی‏شده گردیده است.برخی اساتید معتقدند که جلسه اول دادرسی جلسه‏ای‏است که مقدمات رسیدگی فراهم باشد و چنانچه با فراهم بودن مقدمات رسیدگی با تراضی‏طرفین یا علل دیگر،جلسه تجدید شود جلسهء بعدی اولین جلسه نخواهد بود(صدرزاده افشار،۱۳۸۰،ص ۲۰۲).برخی دیگر از اساتید تعریف کامل‏تری از اولین جلسه دادرسی به عمل آورده‏اند و معتقدند که جلسه اول دادرسی،اولین جلسه دادگاه را گویند که موجبات قانونی رسیدگی‏به دعوا در آن فراهم باشد،جلسه مزبور تشکیل شود و مذاکرات طرفین طی آن پایان پذیرد.به عبارت دیگر،برای تشکیل اولین جلسه دادرسی،باید موجبات تشکیل جلسه فراهم باشد، جلسه مذکور تشکیل هم بشود و آن جلسه پایان هم بپذیرد یعنی مذاکرات طرفین در آن جلسه‏خاتمه یابد و الاّ اگر جلسه مذکور قبل از ختم مذاکرات طرفین تمدید یا تجدید شود،جلسه‏بعدی ادامهء جلسه اول محسوب می‏گردد. (واحدی،مجلهء دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران،شماره‏۳۸،صص ۷۵ و ۷۴).
همان‏طور که گفتیم اولین جلسه دادرسی دارای امتیازاتی است که جلسات بعدی دادرسی‏فاقد این امتیازات است.استفاده از این امتیازات منوط به آشنایی طرفین دعوا با حقوق و تکالیف خود در این جلسه می‏باشد.در این تحقیق حقوق و تکالیف خواهان در جلسه اول‏دادرسی،در دو محبث بیان می‏گردد.در مبحث اول،حقوق خواهان در جلسه اول یا قبل از آن‏و در مبحث دوم،تکالیف خواهان در این جلسه بررسی می‏شود.
فصل اول
کلیات
گفتار اوّل:حقوق خواهان در جلسه اول دادرسییا قبل از آن.
حقوق خواهان در جلسه اول یا قبل از آن به شرح زیر می‏باشد:
الف)استرداد دادخواست
خواهان حق دارد تا اولین جلسه دادرسی،دادخواست تقدیمی خود را مسترد نماید که در این صورت،دادگاه مبادرت به صدور قرار ابطال دادخواست خواهد داد.در این زمینه در بند الف ماده ۱۰۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‏های عمومی و انقلاب در امور مدنی مقرر شده است:«استرداد دعوا و دادخواست به ترتیب زیر صورت می‏گیرد:الف)خواهان می‏تواند تا اولین‏جلسه دادرسی،دادخواست خود را مسترد کند.در این صورت،دادگاه قرار ابطال دادخواست

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی بررسی حقوق خواهان و خوانده در اولین جلسه دادرسی ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود کارتحقیقی بررسی اقاله در قراردادها

بررسی اقاله در قراردادها

چکیده
نگارنده ابتدا عقود معیّن و نامعیّن را تعریف کرده و به مادة ۱۰ قانون مدنی که معرف این قسم از عقود می باشد، استناد نموده است. سپس در این باره که آیا اقاله فسخ است یا یک معاملة جدید و یا اینکه ماهیت حقوقی اقاله عقد محسوب می شود و یا ایقاع بحث و بررسی کرده است. دراین باره به موجب مادة ۲۸۳ قانون مدنی، اقاله را عقد شمرده و آن را معامله ندانسته است. برخلاف فقه اسلامی، اقاله را وسیلة انحلال عقد شناخته، در حالی که قانون مدنی آن را وسیلة سقوط تعهد معرفی کرده است. همچنین شرایط صحت اقاله بین فقهای عظام و حقوقدانان در مورد دو شرط قصد و رضا و اهلیت طرفین که مورد اتفاق همگان است، بحث شده و مشروعیت جهت را، در اقاله، همانند معاملات دیگر لازم دانسته است و دراین باره به آیة شریفة «و لاتعاونوا علی الاثم و العدوان» که عام و شمول می باشد، یعنی اعم از معامله و غیر آن، استناد نموده و مقتضیات اقاله را بررسی کرده است.
اجتماعی از نیازمندیهای متنوع مادی، معنوی و عاطفی اوست. حوایج و ضروریاتی که با گذشت زمان و تعدد و تکثر نفوس بر دامنة آن افزوده می شود، تا جایی است که جوامع انسانی و افراد متشکله آن را به مثابة اعضا و جوارح یک ارگانیسم زندة واحد، به تشریک مساعی و تبادل و تعامل واداشته است. از جمله مسائل تبادل و تعامل انسانی در بعد اقتصادی، قرارداد و عقد مالی است. انسان از گذشتة دور با این وسیله آشنا بوده، منتهی بدواً به صورت ساده و مالاًخاصه در دهه های اخیر، به شکل پیشرفته و پیچیده به گونه ای که تا مدتها، عقود خاصی مورد استفاده بود که درحقوق جدید اصطلاحاً از آنها به «عقود معین» نام برده می شود، لیکن بعداً دستة دیگری از عقود که از آنها به «عقود نامعین» یاد می شود، ابداع گردیده که مادة ۱۰ قانون مدنی کشورمان معرف این قسم از عقود است.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول :کلیات
گفتار اول : اقاله در لغت
مبحث اول : اصطلاح و کاربرد اقاله
بند اول : مقایسه اقاله و حقّ فسخ
بند دوم :بررسى ماهیت اقاله
مبحث دوم : یادکرد دلیل هاى مالکان
مبحث سوم :فایده و آثار حقوقى بحث
مبحث چهارم :اقاله; عقد یا فسخ عقد
مبحث پنجم :قلمرو اقاله
مبحث ششم : عقود و موارد اقاله ناپذیر
شرایط صحت اقاله
گفتار دوم :اقاله ـ یکی از اسباب سقوط تعهد
مبحث اول : ماهیت حقوقی اقاله
مبحث دوم : آیا شرایط اساسی صحت معاملات در اقاله لازم‌الرعایه است؟
مبحث سوم : تلف یکی از عوضین یا هر دو آنها و تأثیر آن در اقاله
مبحث چهارم: تأثیر اقاله در عقود تملیکی و عهدی
مبحث پنجم : نحوه انجام اقاله در دفاتر اسناد رسمی
فصل دوم : بررسی اقاله در قرارداد

گفتار اول :آثار اقاله

مبحث اول :احکام اقاله و برهم زدن معامله
مبحث دوم : ماهیت ومبنا اقاله
مبحث سوم :ماهیت اقاله
گفتار دوم : مبنای اقاله
مبحث اول :شـرایط صحت اقاله
لزوم تراضی در انعقاد اقاله
مبحث دوم :اهلیت و جواز تصرف
مبحث سوم:موضوع ا قاله
مبحث چهارم:  تلف عوضین در اقاله
بند اول : تغییر عوضین
بند دوم :آیا افزودن یا کاستن از عوضین اقاله  را بی اثر می کند
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
مقدمه
هنگامى که دو طرف براى برآوردن نیازها و تأمین منافع خود با یکدیگر عقدى را منعقد مى سازند, این عقد و پیمان از آثار شرعى برخوردار مى شود و برابر با قاعده و اصل اوّلى در عقود پابرجا و وفاى به آن ضرورى خواهد شد, زیرا هرکدام از دو طرف عقد به هنگام بستن عقد منظور و هدفى را دنبال مى کرده اند که براى برآورده شدن آن به انعقاد عقد روى آورده اند; این هدف و حق نباید ضایع گردد. حال اگر هرکدام پس از انعقاد عقد دریابند که به هدف مورد نظر خود دست نمى یابند و یا به هر دلیلى از انعقاد عقد پشیمان شوند, آن گاه نیز با توافق یکدیگر عقد را مى توانند برهم بزنند. به گفته دیگر, همان گونه که اراده دو طرف در پدید آمدن عقد تأثیر مى گذارد و بى این دو اراده عقدى برقرار نخواهد شد, همین دو اراده نیز در سرنوشت عقد تأثیر مى گذارد; پابرجا بودن و یا از میان رفتن عقد, بنابر اراده دو طرف است. پس اگر به انحلال و زوال عقد و آثار آن تصمیم بگیرند, عقد از بین مى رود و در پى آن, آثار عقد نیز زایل مى گردد; به این عمل حقوقى (اقاله) یا (تفاسخ) گویند.
از آن جا که دلیل معتبرى براى بطلان عقد با اقاله و بازگشت هریک از عوضین به مالکیت مالکان اوّلیه آن نیاز است, اقاله را عملى خلاف قاعده برشمرده اند, زیرا حکم لزوم عقد با تنها رضایت دهى و توافق متعاقدان به فسخ و تفاسخ عقد به طور قهرى از بین نمى رود و مى بایست دلیلى معتبر برخیزد تا بطلان عقد با اقاله به اثبات رسد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی بررسی اقاله در قراردادها ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود کار تحقیقی بررسی تفاوت دعوای رفع تصرف و خلع ید

بررسی تفاوت دعوای رفع تصرف و خلع ید

چکیده
جرم تصرف عدوانی به رغم اهمیتی که دارد و بسیاری از دعاوی کیفری را در دادسراها و دادگاه ها به خود اختصاص داده است ، اما در کتاب ها و مقالات حقوقی به ندرت مورد بحث قرار گرفته است و این در حالی است که مواد قانونی مربوط به آن در قوانین مختلف و از جمله در قانون مجازات اسلامی ابهام های زیادی دارد و نیازمند تجزیه و تحلیل می باشد . کسانی که در عمل ، به عنوان قاضی یا وکیل با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند ، به خوبی این مطلب را درمی یابند و رویه قضایی هم کاملاً گویای این سخن است . با توجه به این نیاز ، یکی از مباحث مربوط به جرم تصرف عدوانی و ورود به ملک دیگری که همان تفکیک میان مصادیق آن با توجه به سابقه تاریخی و تجزیه و تحلیل مواد قانونی می باشد ، در تحقیق حاضر مورد بحث قرار گرفته است تا شاید گامی هرچند کوتاه در حل مشکلات پیرامون این موضوع برداشته شود . امروز ، نظر مشهور در بین حقوقدانان آن است که در دعوای تصرف عدوانی ، فقط به سابقه تصرف شاکی و لحوق تصرفات متهم توجه می شود و مالکیت یا عدم مالکیت طرفین دعوا هیچ نقشی ندارد زیرا فلسفه جرم انگاری تصرف عدوانی برقراری نظم در جامعه است و احترام به تصرفات اشخاص ، این نظم را برقرار می سازد . اما این دیدگاه با واقعیت ها و مواد قانونی سازگاری ندارد که در این تحقیق هم سعی شده است با عنایت به همه جوانب به این موضوع پرداخته شود .
 فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول :کلیات
گفتار اول:تعریف تصرف و چگونگی آن
تعریف حق و انواع آن
تعریف عدوان و غصب
تعریف دعوا و شرایط اقامه ی آن
شرایط اقامه ی دعوی
مبحث اول:معرفی دعوای تصرف و مقررات ویژه ی آن
مبحث دوم :معرّفی و تعریف دعوای تصرف عدوانی
 مبحث سوم :مقایسه دعوای تصرف عدوانی با خلع ید
مبحث چهارم: مقایسه دعوای تصرف عدوانی با تخلیه ی ید
مبحث پنجم: مقایسه دعوای تصرف عدوانی با غضب
گفتار دوم: مقررات ویژه ی دعوای تصرف عدوانی
مبحث اول : تکلیف ابنیه ی احداثی و اشجار غرس شده در ملک مورد تصرف عدوانی
مبحث دوم:تکلیف ابنیه و اشجار در ارتباط با اقامه ی دعوای مالکیت
مبحث سوم : تکلیف ابنیه و اشجار در ارتباط با شکایت از حکم
مبحث چهارم : تکلیف زراعت در ملک مورد تصرف عدوانی
مبحث پنجم : تکلیف آثار تخریبی در ملک مورد تصرف عدوانی
تکلیف اجرت المثل ایام تصرف
تکلیف تصرف امین
فصل دوم : دعوای ممانعت از حق
گفتار اول :تعریف دعوای ممانعت از حق
مبحث اول :مصادیق دعوای ممانعت از حق
مبحث دوم :تفاوت دعوای تصرف عدوانی با دعوای ممانعت از حق
مبحث سوم:تعریف دعوای مزاحمت از حق
مصادیق دعوای مزاحمت از حق
گفتار دوم:تفاوت دعوای تصرف عدوانی یا دعوای مزاحمت از حق
مبحث  اول :تفاوت های دعوای مزاحمت از حق  با دعوای ممانعت از حق
مبحث دوم:کیفیت ومدت تصرف
مبحث سوم: اوصاف تصرف
بند اول :اوصاف تصرف خواهان
بند دوم :اوصاف تصرف خوانده
مبحث چهارم :قواعد مشترک بین دعاوی تصرف
مبحث پنجم:مدّت تصرف
بند اول :مدت تصرف نسبت به خواهان
بند دوم:مدت تصرف نسبت به خوانده
مبحث ششم:طریقه ی اقامه ی دعوا ، آثار آن و اقدامات احتیاطی
بند اول :اقامه ی دعوا
مرجع صالح اقامه ی دعوی
بند دوم :شیوه ی اقامه ی دعوا
بند سوم :ذینفع اقامه ی دعوا
مبحث هفتم :آثار دعاوی تصرف
اقدامات احتیاطی دعوای تصرف
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
مقدمه
همانطور که می‌دانیم قوانین الهی برای سعادت انسان و راهیابی او به قرب الهی تنظیم و طراحی شده‌اند و انسان عاقل و بالغ و مسلمان برای دستیابی به این هدف باید قوانین الهی و شرعی را بشناسد و آن را سرلوحه‌ی زندگی خویش قرار دهد تا سعادت دنیا و آخرت را بدست آورد.
یکی از مهم‌ترین قوانین الهی که تمام انسان ‌ها باید به آن احترام بگذارند رعایت حق‌الناس است که افراد نباید در زندگی به حق و حقوق یکدیگر تجاوز کرده و مزاحم حقوق هم شوند.
از مهم‌ترین حقوق انسان‌ها همان حق مالکیت است که خواه این حق بواسطه‌ی سند باشد یا بواسطه‌ی ید دراماره‌ی تصرف.
در فقه بنا به عقیده‌ی مشهور اماره ید که مورد تأیید قانون مدنی هم قرار گرفته حاکی از این دارد که هر شئ اعم از منقول یا غیر منقول که تحت تصرف و استیلاء شخص قرار دارد نشان دهنده این است که این شئ از آن اوست و مدعی باید برای بدست آوردن و تصرف شئ که نزد دیگری می‌باشد صرفاً می‌تواند اقامه دعوی و از ادله ی اثبات دعوی در صورت وجود استفاده کند تا مرجع قضایی حکم به نفع اودهد و او را به  عنوان مالک و متصرف حقیقی آن شئ یا حق بشناسد.
ید چارچوب مشخص و محدودی ندارد بلکه عامل اصلی در تشخیص آن عرف است و مفاد قاعده این است که استیلا و سلطه فرد بر شئ،مثبت مالکیت آن شخص است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و طبق ماده‌ی ۳۵ ق.م تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیت است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. و در ماده ۳۱ ق.م که هیچ مالی را از تصرف صاحب آن نمی‌توان بیرون کرد مگر به حکم قانون.
پس هیچ کس حق ندارد مالی را که در تصرف و اختیار دیگری است به نحو عدوان و ستم تصاحب و تصرف نماید مگر اینکه به طور قانونی این کار را انجام دهد و نمی‌تواند به وسیله‌ی قدرت شخصی، آن را از تصرف متصرف خارج سازد در غیر اینصورت غاصب محسوب می‌شود و به عنوان متصرف عدوان تحت پیگرد قرار می‌گیرد. قانون مدنی مضخص نکرده که تصرف شخص درمال  باید مستقیم و بالمبا شره باشد یا اعم از بالمبا شره و با واسطه، ولی این نکته در آیین دادرسی مدنی مصوب ۱۳۱۸ تفسیر شده بود و ماده‌ی ۷۴۵ آن قانون مقرر می‌داشت. تصرف اعم است از اینکه بالمبا شره باشد یا به واسطه مانند تصرف قیم و وکیل ومباشر از طرفی حقوقی زا که افراد در ملک یا مال دیگری دارند باید همه به آن حقوق احترام قائل شوند مانند حق ارتفاق که مورد حمایت ق.م در ماده‌های ۹۵ ،۹۷، ۱۲۴ قرار گرفته است و اگر احیاناً حقوق این افراد ذیحق مورد ممانعت یا مزاحمت قرار گیرد دستگاه قضایی و ضابطان سریعاً با مزاحم یا ممانع برخورد قانونی لازم را لحاظ می‌کنند که منابع این قوانین در این گونه موارد قانون مدنی(۱۳۹-۲۹)،آیین دادرسی(۱۵۸-۱۷۷) و حقوق جزا(۶۹۳-۶۹۲-۶۹۱-۶۹۰) می‌باشند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کار تحقیقی بررسی تفاوت دعوای رفع تصرف و خلع ید ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه فرهنگ مردمی ، موسیقی مردم پسند وسواد رسانه ای

فرهنگ مردمی ، موسیقی مردم پسند وسواد رسانه ای

فهرست مطالب

- مقدمه
- فرهنگ مردمی ، موسیقی مردم پسند وسواد رسانه ای
- فرهنگ و مردمی
- هنر
- بررسی موسیقی مردم پسند در دو حوزه ایران وغرب:
- بررسی موسیقی مردم پسند در ایران
- موسیقی مردم پسند مذهبی
- علل تکامل نیافتن این نوع موسیقی به شرح زیر است
- موسیقی غیر مذهبی
- آواز خوانی وتصنیف
- تنصیف خوانی
- انواع آهنگ سازی
- صدای انسانی
- موسیقی قدیم ایران
- از موسیقی کیهانی تا موسیقی شعر
- ابن سینا وموسیقی شعر
- موسیقی ایران در دوران انقلاب اسلامی
- ارکستر در موسیقی ایرانی
- بعضی از مفاهیم عمومی موسیقی مردم پسند
- علامتهای تغییر دهنده
- مقام (Mode)
- معرفی بعضی سازها از دیدگاه قدما
- بعضی از انواع موسیقی
- ویژگی های موسیقی ایرانی از زمان تاسیس تدوین در نظام دستگاهی
- بداهه نوازی وبداهه خوانی(بداهه سرایی)
- مرکب خوانی ومرکب نوازی
- تنصیف (تلفیق شعروموسیقی )
- اسامی واوصاف بعضی از آلات بنا برگفته پیشینیان
- نظریه پزشکان
- کاهش شنوایی ناشی از سروصدا
- بررسی موسیقی مردم پسند در غرب
- فهم موسیقی مردم پسند
- موسیقی مردم پسندو جامعه ی توده ای
- فرهنگ باوری وموسیقی مردم پسند
- مولفان وستاره ها در موسیقی مردم پسند
- ناقدان به مثابه نگهبان در موسیقی مردم پسند
- چرا آوازها شعر دارند؟
- بررسی موسیقی ویدئو
- فهرست منابع

مقدمه

فرهنگ مردمی ، موسیقی مردم پسند وسواد رسانه ای

لازمه ی مطالعه موسیقی مردم پسند ،مطالعه ی فرهنگ مردمی است بسیاری از مقالاتی که در مورد موسیقی مردم پسند نوشته می شوند به آن دریچه ای جدا از ادبیات عمومی ای که در آنجای گرفته می نگرند توجه اصلی در اینجا به ماهیت کلی ونقش فرهنگ مردمی به عنوان یک پدیده ای اجتماعی خاصه در جامعه ی معاصر و نیزگسترش تاریخی آن است.با یک چنین حوزه ی گسترده ای توجه معطوف به مسئله ی ماهیت و تولید فرهنگ مردمی پذیرش اجتماعی و مصرف آن ارزش مطالعه برروی فرهنگ مردمی وشیوه هایی است که چنین مطالعاتی می توانند به بهترین نحو دنبال شوند.مردمی واژه ای مجادله انگیز است برای عده ای به صورت ساده به مفهوم مردم پسنداست حال آنکه برای سایرین به معنی چیزی مردمی یا متعلق به مردم می آید مورد نخست به اشکال تولید فرهنگ مردمی در بازار اشاره دارد ولی دومین به اشکال فرهنگ عامه ی مردم که به تولید محلی و نقش پیشه وران خودوابسته است محدود خواهد ماند برای مثال با نگاهی به موسیقی مردم پسند این تمایز همان تفاوتی است که درمیان موسیقی محلی خاصه از نظر گاه آکوستیک و محصولات مرتبه بندی شده ی شرکت های ضبط دیده می شود با این همه خواهیم دید چنین جداسازی ای هر ر وز ناپذیرفتنی تر می شود . تمامی شاخه های فرهنگ مردمی در ارتباط با رسانه های گروهی نیست هر چند که ارتباط متقابلی بین این دوبرقرار است رسانه ی گروهی شامل  مقیاس وسیعی از تولید توسط واحدهای بزرگ اقتصادی برای توده ای هر چند ناهمگن در بازار است واژه ی رسانه های گروهی به چاپ وابزار ارتباط شنیداری و دیداری به کلی گسترده بنگاههای نشر مطبوعات ،رادیووتلویزیون فیلم وویدئو صنعت ضبط وارتباطات راه دور اگر هدفمان اشاره به آشکارترین زمینه ها در تولید ونشر بوده باشد اطلاق می شود .اگر مردمی را به عنوان یک صفت به کار  ببریم نشان دهنده ی چیزی –فرد محصول تولیدی یک تجربه یا یک اعتقاد است که مشترکا توسط گروه یا عامه ی مخاطبان مورد توجه وتایید قرار گرفته است .کاربرد آن برای رسانه ها به معنی برنامه ی خاص تلویزیونی  ،فیلم ،صفحه،کتاب و مجلاتی است که در مقیاس بالایی مصرف دارند .میزان محبوبیت آنها از طریق ارزیابی ها،درآمد گیشه وارقام فروش مشخص می شود  .تا حدودی این تعریف از مردم پسندی به شی ء شدگی متون فرهنگ مردمی می انجامد وآنها را به کالاهایی که در بازار خرید وفروش می شوندوشیوه ی اجتماعی مصرف شان باید همواره مد نظر قرارگیرد فرو می کاهد چنین بررسی ای مردمی رابا تجاری واشکال فرهنگی سرگرمی یکی گرفته وبه بازار به عنوان بعدگریز ناپذیر فرهنگ مردمی می نگرد. مردم پسندی نکته ای مرکزی در فرهنگ مردمی است چون تولیدات مختلف و شخصیت ها رضایت و پذیرش  عمومی را به دست می آورند از یک نگاه عقیده ای آشنا در اینجا باز به میان می آید :آنچه مردمی است تودهای است وآنچه توده ای است مردمی .برای نشان دادن زمینه ای ملی فرهنگ های مردمی توجه ما را درجه ی اول متوجه فرهنگ معاصر است که تولید کننده ی قسمت اعظم محتوای رسانه های گروهی می باشند در حالی که باید بدانیم قسمت اعظم فرهنگ عامیانه از طریق رسانه های گروهی انتقال می یابد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه فرهنگ مردمی ، موسیقی مردم پسند وسواد رسانه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی عنصر بصری خط منشاء خط

بررسی عنصر بصری خط منشاء خط
فهرست مطالب
انواع خط
انواع خط راست
انواع خط منحنی
خطوط مارپیچ
خط مواج
خط شکسته
مثلث
مربع
خطوط همگرا و واگرا
خط تجسمی ملموس یا (مادی شده)
ارزش خطی
چگونگی ایجاد ترکیب هنری از انواع خط
خطای چشم یا چشم فریبی در ارتباط با خط
خط و جهت (حرکت)
خط و فضا
خط و زمان
متغیر بودن خط نسبت به زمان و مکان
خط و رنگ
بررسی روابط خط و رنگ
خط افقی و رنگ
خط عمودی و رنگ
خط مورب و رنگ
خط و گرما
ارزشهای شدت رنگ (سایه – روشن)
چگونگی ایجاد سایه روشن به وسیله خطوط
خط و فرم (سطح، حجم، سنگینی)
خط و حجم در فضا (حجم واقعی)
خط در رابطه با خط – نقطه – سطح
خط شکسته و نقطه
خط راست و نقطه
خط در کادر
خط و بافت (جنسیت)
نقش بافت (سطح اثر) در تاثیر بصری خط
نقش بافت سطوح در تاثیر بصری خطها
خط و ریتم (حرکت)
ریتم در خطوط افقی و عمودی
انواع ریتم (ضرب – آهنگ بصری)
بررسی‌ کنتراستهای خط
خط و طبیعت (بیان تصویری طبیعت به وسیله خط)
خطهای دارای مسیر آزاد در طبیعت
تفاوت خطوط در معماری قدیم نسبت به معماری جدید
بررسی روانی خطوط (روانشناسی خطوط)
تاثیر روانی خط در طبیعت
اشاره‌ای به روانشناسی خطوط در آثار چند هنرمند
بررسی روانی خطوط چهره
تاثر، گریه ، غم
بررس خط در آثار چند هنرمند
خط ماهرانه و خط خطی‌های تند کنترل شده
شیله : SCHIELE
کوکوشکا: KOKOSCHKA
مندریان : MONDRIAN
کلمیت: KLIMT
جاکمتی: GIACOMETTI
کله : KLEE
فهرست منابع و مآخذ

خط از رد نقطه‌ای شکل می یابد که به وسیله یک یا چند نیرو به حرکت در آمده است. دخالت نیروی خارجی، نقطه ایستا را مبدل به خطی پویا می‌کند. این مشهودترین تضادی است که می‌توانیم میان نقطه و خط تصور کنیم. اگر نقطه به وسیله نیروی به جلو رانده شود از آن خطی مستقیم نتیجه می‌گردد
به طور کلی خط از سه طریق به وجود می‌آید:
۱-خط ایجاد شده به وسیله نیروی وارد آمده بر نقطه، تنها در یک سوی نامشخص، که خطی است نگاشتاری. این خط دارای سو و کشش و بیانگر حالات روحی و روانی وارد کننده نیرو بر نقطه است
۲-خطی که از برخورد و گستره در فضای مادی به وجود می‌آید و آن خطی است تجسمی و ملموس
۳-خطی که از شکافتن تاریکی به وسیله روشنایی و یا برعکس به وجود می‌آید و آن خطی است تجسمی و محتوایی
ایجاد خط بر سطح کاغذ، با هماهنگی چند عامل فیزیکی و ذهنی صورت می‌پذیرد که عبارتند از:
دیدن
یافتن
تفکر ، تلیل
انتقال (یا اجرا)
تعریف عمومی خط مبتنی بر زایش آن از تکرار نقاظ بیشمار است. هنگامی که نقطه به حرکت درآمده و امتداد یابد، به طوری که بعد طول در آن عمده گردد،‌فرم ایجاد گشته،‌خط نامیده می‌شود. بدین ترتیب خط، نقطه فاقد حرکت را دچار حرکت می‌نماید و جهت حرکت آن را نیز به نمایش می‌گذارد. تکرار خطوط در کنار هم باعث ایجاد بعد دوم گردیده و شکل دو بعدی حاصل سطح نامیده می‌شود. زایش و تحول خط از نقطه، و تغییر مسیر حرکت آن تا آنجا که به ایجاد سطح می‌انجامد در تصویر (۱-۴) به نمایش در آمده است…

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی عنصر بصری خط منشاء خط ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی طرح ریزی واحدهای صنعتی

بررسی طرح ریزی واحدهای صنعتی

فهرست مطالب

فصل اول ‎- چکیده مطالعات فنی، مالی و اقتصادی
فصل دوم ‎- کلیات معرفی محصول
کلیاتی در راستای شناسائی محصول و ‎…
مقدمه
۱-۲ تعریف، ویژگیها و  مشخصات فنی محصول
۲-۲ چگونگی و میزان بکارگیری به عنوان کالای نهایی یا واسطه‎ای
۳-۲ ارائه دیدگاه‎های کلی در مورد قیمت و امکان فروش و چگونگی ‎…
فصل سوم ‎- مطالعات فنی
بررسی و برآوردهای فنی
۱-۳ ارزیابی روشهای مختلف تولید و انتخاب روش بهتر
۲-۳ تشریح فرایند تولید
۳-۳ بررسی مناطق، مراحل و شیوه‎های کنترل کیفیت
۴-۳ تعیین و محاسبه ظرفیت تولید و شرایط عملکرد واحد
۵-۳ ذکر نام اصلی و تجاری همراه با مشخصات فنی، منابع تأمین و نقش هر یک از مواد اولیه در تولید محصول
۶-۳ بررسی و تحقیق در مورد ماشین‎آلات و تجهیزات خط تولید با ذکر ویژگی‎های ظاهری و ‎…
عنوان     صفحه
۷-۳ تعیین مشخصات ضروری مورد نیاز و تأسیسات عمومی که شامل ‎…   
۸-۳ تجزیه و تحلیل و محاسبه تعداد نیروی انسانی    
۹-۳ محاسبه کلیه سطح زیربنای لازم برای سالن تولید، انبارها و ‎…   
۱۰-۳ برنامه زمانبندی اجرای طرح    
فصل چهارم ‎- بررسی‎های مالی و اقتصادی    
مقدمه    
۱-۴ برنامه تولید سالیانه
۱-۱-۴ برنامه تولید سالیانه
۲-۱-۴ مقدار و ارزش مواد اولیه مصرفی
۳-۱-۴ هزینه‎های تأمین انواع انرژی مورد نیاز
۴-۱-۴ هزینه خدمات نیروی انسانی
۵-۱-۴ جمع‎بندی اجزاء و برآورد سرمایه در گردش
۲-۴ اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت و برآورد آن
۱-۲-۴ هزینه ماشین‎آلات و تجهیزات خط تولید
۲-۲-۴ هزینه تجهیزات و تأسیسات عمومی
۳-۲-۴ هزینه وسائط نقلیه عمومی و وسایل حمل و نقل
۴-۲-۴ هزینه وسائط نقلیه عمومی و وسایل حمل و نقل
عنوان     صفحه
۵-۲-۴ هزینه لوازم و اثاثیه اداری
۶-۲-۴ هزینه‎های قبل از بهره‎برداری
۷-۲-۴ جمع‎بندی اجزاء و برآورد سرمایه ثابت
۳-۴ کل سرمایه‎گذاری
۴-۴ هزینه‎های تولید
۱-۴-۴ هزینه‎های ثابت
۲-۴- هزینه‎های متغیر
۱-۴-۴ هزینه‎های ثابت
۲-۴-۴ هزینه‎های متغیر
۵-۴ قیمت تمام شده محصول
۶-۴ صورتهای مالی و شاخصهای اقتصادی طرح
۷-۴ ارزیابی مالی و اقتصادی طرح
ضمیمه (۱) ‎- محاسبات مالی و اقتصادی
فصـل اول
چکیده مطالعات فنی، مالی و اقتصادی

جدول (۱-۱) جمع‎بندی مشخصات اصلی طرح تولید الکترود جوشکاری
۱-۱    مشخصه طرح    ۶-۱    دستگاه‎ها و تجهیزات خط تولید:
ظرفیت تولید سالیانه:        بخش داخلی:         (۷/۱۴۰۱میلیون ریال)
نام محصول              ظرفیت                 واحد         بخش خارجی:         (۶/۳۵۸ هزار دلار)
الکترود جوشکاری           ۱۸۰۰۰۰۰             کیلوگرم
۷-۱    زمین و ساختمانها:
مساحت زمین:        مترمربع
سطح زیربنا:        مترمربع
۲-۱    شاخصهای عملیاتی         سالن تولید:        مترمربع
تعداد روز کاری:         روز         انبار:        مترمربع
زمان هر نوبت کاری:        ساعت         تأسیسات‏و تعمیرگاه:        مترمربع
اداری، رفاهی،        مترمربع
فضای باز:         مترمربع
۳-۱    درصد تأمین مواد اولیه:
داخلی:         (۴/۱۱۸۸۱ میلیون ریال)     ۸-۱    سرمایه‎گذاری:
خارجی:        (۰ هزار دلار)
دارائیهای ثابت:        میلیون ریال
سرمایه در گردش:        میلیون ریال
۴-۱    تعداد کارکنان                کل سرمایه‎گذاری         میلیون ریال
مدیریت:        نفر         سرمایه‎گذاری‎مجری‎طرح:        میلیون ریال
مهندس:        نفر         وام کوتاه‎مدت:        میلیون ریال
تکنسین:        نفر
کارگر ماهر:        نفر
کارگر ساده:        نفر     ۹-۱    هزینه‎های تولید:
کل پرسنل:        نفر         هزینه‎های ثابت:        میلیون ریال
هزینه‎های متغیر:        میلیون ریال
۵-۱    تأسیسات عمومی:        کل هزینه‎های سالیانه:        میلیون ریال
برق مصرفی سالیانه واحد (مگاوات ساعت)
آب مصرفی سالیانه واحد (مترمکعب)         ۱۰-۱    شاخصهای اقتصادی طرح:
سوخت مصرفی سالیانه واحد:             نرخ بازده مالی طرح:
گاز طبیعی (هزار مترمکعب):            درصد ارزش افزوده بر مبنای فروش
گازوئیل (مترمکعب):            درصد سهم منابع داخلی
بنزین (مترمکعب):            درصد تولید در نقطه سربه‎سر
برج خنک‎کننده (مترمکعب‎/ساعت):            سالهای برگشت سرمایه
تصفیه شیمیایی آب (مترمکعب/ ساعت)            سرمایه‎گذاری ثابت سرانه (میلیون ریال)
دیگ بخار (تن / ساعت):            درصد کارکنان تولید به کل کارکنان
هوای فشرده:            نسبت سود به سرمایه نقدی
باسکول:
تصفیه پساب:
اطفاء حریق:
فصــل دوم
کلیات معرفی محصول
کلیاتی در راستای شناسائی محصول و
ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید

۱-۲ تعریف، ویژگیها و مشخصات فنی محصول از نظر شکل ظاهری، طبقه‎بندی، فرمول، چگونگی بسته‎بندی اجزاء و قطعات متشکله، حد استاندارد ملی وجهانی
الکترود جوشکاری
ماده‎ای است که به مواد دیرگداز برای کمک به ذوب آن‎ها اضافه میشود. عمل ثانوی گدازآور، که علت اصلی کاربرد آن نیز هست، به عنوان عامل احیاءکننده جهت اکسیژن‎زدائی یا تجزیه ناخالصی‎ها و زدودن آن‎ها به صورت سرباره‎ها یا گازها است. گدازآور که در لحیم‎کاری‎ها برای زدودن اکسیدها از سطحی که باید لحیم شود نیز ممکن است به عنوان گدازآور تلقی گردند. سنگ گدازآور، اصطلاح عمومی سنگ آهک یا دولومیت است که در ذوب آ‌هن بکار برده می‎شود. حدود ۴۰۰ کیلوگرم سنگ آهک برای هر تن آهن خام تولیدی در کوره بلند به  کار برده می‎شود. هرگاه کانه آهن بدون گدازآور قلیایی احیا شود. سیلیس و آلومین با اکسیدهای اهن به هم پیوسته  تشکیل سیلیکات‎های مضاعف آهن و آلومین می‎دهند و افت سنگین آهن به وجود می‎آید. با اضافه کردن سنگ آهن، سیلیس و آلومین که میل ترکیبی شدید با آهک و منیزی دارند، تشکیل ترکیباتی را می‎دهند که محتوی آهن بسیار کمی هستند. این ترکیبات دوباره مذاب را تشکیل و روی سطح آهن مذاب شناور که به آسانی زدوده می‎شوند. گدازآور، گوگرد و فسفر را نیز از آهن می‎زداید. بعضی کارخانه‎های آهن محتوی مقدار کافی کربنات آهک برای تقریباً خودگداز شدن هستند. آهک، به عنوان گدازآور مؤثرتر از سنگ آهک ولی گرانتر است. کار کوره بلند در درجه اول تبدیل سنگ آهک به آهک است. سنگ آهک با حرارت دیدنی تا ‎C830 به آهک تجزیه می‎شود، که سپس در حرارت حدود ‎C1430، ذوب با تشکیل سرباره شروع می‎گردد. سنگ‎های آهکی که به عنوان گدازآور بکار برده می‎شوند،‌باید نسبتاً خالص باشند، که در غیر این صورت ترکیبات اضافی غیرمطلوبی تشکیل می‎شود. در مورد برنج، مفرغ، یا فلزات سفید نرم‌ (بابیت)، رزین‎ها را می‎توان بکار برد، و گدازآور پوششی ممکن است زغال چوب،‌ نمک طعام، یا بوراکس باشد. کریوالیت (یخ سنگ) گدازآور آلومینیوم و شیشه است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی طرح ریزی واحدهای صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه ماهیت رشوه در فقه و حقوق موضوعه

ماهیت رشوه در فقه و حقوق موضوعه

فهرست مطالب

چکیده : ۴
واژگان کلیدی ۵
تعریف و تاریخچه ۵
کتب لغت ۵
ترمینولوژی حقوق ۶
تعریف کلی ۸
۱٫ عنصر مادی ۸
عنصر مادی جرم رشاء ۹
عنصر معنوی ۱۱
عنصر قانونی ۱۱
نتیجه گیری: ۱۸
عنصر مادی ۱۹
عنصر معنوی ۱۹
عنصر قانونی ۲۰
ج ) ارتشاء ۲۰
عنصر روانی ۲۶
عنصر قانونی ۲۶
جرایم علیه عدالت ۳۱
رشاء و ارتشاء ۳۱
فقهی  استفتائات فقهای متقدم و متاخر ۳۴
کتاب ۳۵
سنت ( احادیث و روایات ) ۳۶
اجماع (نظرات فقها) ۳۹
فقهای متقدم ۳۹
فقهای متاخر ۴۱
آیت الله تبریزی : ۴۱
عقل ۴۶
اقسام رشوه ۴۶
نظر شیخ انصاری: ۴۷
اُجورالقضات ۴۸
نقل از «تحریرالوسیله» امام خمینی: ۴۹
تفاوت رشوه و هدیه: ۵۰
بررسی علل رشوه از منظر اجتماعی ۵۳
بررسی علل رشوه از منظر اقتصادی ۶۲
بررسی علل رشوه از منظر روانشناسی ۶۳
نتیجه گیری و ارائه راهکار ۶۴
منابع فارسی ۶۸
منابع انگلیسی ۷۰

چکیده :
 رشاء و ارتشاء از جمله جرایمی هستند که به آنها بسیار پرداخته شده لکن هیچگاه تعریف دقیقی از آنها ارائه نشده است؛ از این رو بنده در این مقاله از منظر فقهی و باتوجه به نظر غالب فقها چه متقدمین و چه معاصرین به این مسئله پرداختم و از سوی دیگر از دید قوانین و حقوق داخلی این قضیه را مورد بررسی قرار داده و در دنباله بحث به بیان این مسئله و مصادیق آن در حقوق خارجی پرداختم علل خصوص مواردی را که در حقوق ما بدانها اشاره نشده است وسوای این مباحث از نقطه نظر اجتماعی و به خصوص فرهنگ رفتار سازمانی که شاخه جدیدی از مدیریت سازمانی است پدیده رشوه را بررسی نمودم و در این بین از جنبه های اقتصادی و روانشناسی رشوه نیز غافل نگشتم تا مجموعه کاملی را از ابعاد گوناگون در اختیار خواننده قرار دهم بدین امید که مخاطب با مطالعه این مقاله به یک دید کلی در این زمینه برسد؛ و پس از آن خود بتواند تحلیل درستی از این دو پدیده شوم و علل آنها داشته باشد. مقدمه
هدف از نگارش این مقاله در ورای تبیین برخی از مهم ترین مباحث جرایم رشاء ، رایش و ارتشاء پاسخ به چند سوال کلیدی ذیل ودرپایان ارائه راهکارهایی برای برون رفت از بحران یا به تعبیری اپیدمی رشوه و رشوه خواری در نظام اداری ماست . سوالاتی از قبیل : چرا رشوه ؟ چرا تسلط روابط برضوابط ؟ چرا با وجود مجازات بسیارسنگین خبری از کاهش ارتکاب این جرایم نیست ؟ چرا شکست سیاست های کیفری دولت ؟ و هزاران چرای دیگر که ما در این مجال اندک یارای پاسخگویی به تمام این چراها را نداشته و تنها به بیان چند راهکار علمی و عملی برای اقدامی عاجل دراین زمینه بسنده می کنیم. که البته اینها همه نظریه و نیازمند قرارگرفتن در بوته عمل هستند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه ماهیت رشوه در فقه و حقوق موضوعه ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

تقسیم بندی رنگینه ها در شاخص رنگ Color Index

فهرست مطالب
چکیده ۱۱
تقسیم بندی رنگینه ها در شاخص رنگ (Color Index) 11
فصل اول ۱۴
مواد تعاونی (کمکی) در رنگرزی ۱۴
سختی گیر اب ۱۴
مواد تر کننده (خیس کننده) ۱۵
مواد ضد جابجایی (ضد مهاجرت) ۱۶
مواد یکنواخت کننده ۱۸
مواد نگهدارنده تعلیق (دیسپرس کننده) ۲۱
احیاء کننده ها ۲۲
اکسید کننده ها ۲۲
موضع رنگرزی در مراحل مختلف تولید ۲۳
رنگرزی توده (رنگرزی همزمان با تولید الیاف) ۲۳
ب: رنگرزی الیاف باز ۲۴
ج: رنگرزی فتیله ۲۴
چ: رنگرزی نخ ۲۵
-I رنگرزی بویین نخ ۲۵
- II رنگرزی کلاف ۲۵
-III رنگرزی چله ۲۶
د: رنگرزی پارچه ۲۶
فصل دوم ۲۷
رنگرزی الیاف سلولزی با رنگینه های مستقیم ۲۷
اشنائی ۲۷
قدرت جابجایی (مهاجرت) رنگینه های مستقیم ۳۰
فصل سوم ۳۳
رنگرزی الیاف سلولزی با رنگینه های راکتیو ۳۳
اشنائی ۳۳
ب: سختی اب ۳۶
ج: حل رنگینه ۳۷
د: اوره ۳۸
هـ : الکترولیت ۳۸
ز: میل جذبی و تثبیت ۳۹
رنگرزی رمق کشی (غیر مداوم) با رنگینه های راکتیو ۴۰
رنگرزی با رنگینه های راکتیو (رمازول) باوینچ ۴۰
- I رنگرزی در ۴۰ درجه سانتگیراد ۴۰
نسخه رنگرزی: ۴۰
- II رنگرزی در ۶۰ درجه سانتگیراد ۴۱
- III رنگرزی در ۸۰ درجه سانتیگراد ۴۱
رنگرزی با رنگینه های راکتیو (رمازول) باژیگر ۴۲
- I رنگرزی در ۴۰ درجه سانتیگراد ۴۲
- II رنگرزی در ۶۰ درجه سانتیگراد ۴۲
- III رنگرزی در ۸۰ درجه سانتگیراد ۴۲
دستور رنگرزی: ۴۲
رنگرزی با رنگینه های راکتیو به روش نیم مداوم ۴۴
روش پد – بچ یک حمامی ۴۶
روش چرخش گرم ۴۶
روش پد – بچ دو حمامی ۴۷
نسخه و دستور رنگرزی: ۴۸
رنگرزی با رنگینه های راکتیو به روش مداوم ۴۹
روش یک حمامی پد – خشک ترموفیکس ۴۹
روش یک حمامی پد – خشک – بخار ۵۰
دستور رنگرزی: ۵۱
روش دو حمامی شوک قلیا ۵۳
نسخه و دستور رنگرزی: ۵۳
محاسبه زمان تعویض محلول رنگینه در شاسی ۵۴
ویژگیها و ساختار شیمیایی پنبه ۵۷
واکنشهای پنبه در برابر مواد رنگی ۵۸
رنگهای مستقیم روی پنبه ۶۶
رنگهای مستقیم دندانه ای روی پنبه ۶۸
رنگهای دیازول ۶۹
روش تهیه حمام دیازوتاژ ۷۰
روش رنگرزی ۷۱
رنگهای گوگردی ۷۱
رنگرزی الیاف سلولزی ۷۴
تئوری رنگرزی پنبه با رنگ مستقیم: ۷۷
پدیده عمومی رنگرزی: ۸۲
محلول رنگ مستقیم: ۸۳
نفوذ رنگ مستقیم در لیف: ۸۴
بار سطحی الیاف: ۸۵
کارایی اندازه الکترولیت ها در جذب رنگ مستقیم: ۸۶
روش رنگ لیف در نقطه تراز (تعادل): ۸۶
دسته بندی رنگهای مستقیم ۸۹
دسته سوم: ۹۱
نمکهای فلزات و عملیات پس از ان ۹۳
فرم الدئید و عملیات پس از ان ۹۴
مواد کاتونیک: ۹۴
کاربرد رنگهای ظاهر شونده ۹۶
رنگهای راکتیو ۹۷
سرعت نسبی جذب رنگ با اب و سلولز: ۱۰۱
۱- نسبت مایع: ۱۰۷
۲- درجه دما : ۱۰۷
۳- غلظت نمک : ۱۰۷
رنگرزی الیاف دی و تری استات سلولز ۱۱۰
ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی الیاف استات سلولز ۱۱۰
رنگرزی الیاف استات ۱۱۳
رنگزاهای مصنوعی مختلف مناسب الیاف طبیعی ۱۲۰
رنگزاهای اسیدی ۱۲۰
تئوری رنگرزی با رنگزاهای اسیدی ۱۲۰
تجمع رنگزا و فرایند رنگرزی ۱۲۳
جذب رنگزا ۱۲۵
مکانیزم رنگرزی ۱۲۵
روش‌های رنگرزی با رنگزاهای اسیدی ۱۲۸
رنگزاهای اسیدی میلینگ ۱۳۰
ویژگی‌ها ۱۳۲
ثبات شستشو ۱۳۲
یکنواخت شوندگی ۱۳۳
استفاده از مخلوط رنگزاهای اسیدی در رنگرزی ۱۳۵
کاربردهای وی‍‍ژه رنگزاهای اسیدی ۱۳۶
رنگرزی با رنگزاهای دندانه‌ای ۱۳۸
روش رنگ و دندانه توام ۱۳۹
روش دندانه پس از رنگرزی ۱۴۰
خواص رنگزاهای دندانه‌ای ۱۴۰
ثبات نور ۱۴۰
ثبات شستشو ۱۴۱
محدودیت دامنه مصرفی رنگزاهای دندانه‌ای ۱۴۱
رنگزاهای کرمی و روش‌های رنگرزی با انها ۱۴۲
دندانه کرم (کرم قبل از رنگرزی) ۱۴۲
متاکرم (رنگزا و دندانه توام) ۱۴۳
کرم پس از رنگرزی ۱۴۴
میزان لازم دی کرمات ۱۴۵
تئوری رنگرزی با رنگزاهای کرمی ۱۴۶
رنگزای راکتیو ۱۴۹
ویژگیها ۱۵۰
فرایند رنگرزی پشم با رنگزاهای راکتیو ۱۵۱
مواد تعاونی: ۱۵۱
رنگزاهای خمی ۱۵۲
شکل ساختمانی و ویژگی ها ۱۵۴
فرایند رنگرزی ۱۵۵
خواص ثبات ۱۵۶
رنگزاهای خمی محلول ۱۵۷
رنگزاهای مستقیم ۱۵۷
نکات قابل توجه در رنگرزی ۱۵۸
نایکنواختی نتیجه رنگرزی ۱۶۲
روشهای حصول نتیجه یکنواخت ۱۶۳
انتخاب یکنواخت کننده مناسب ۱۶۶
اصلاح رنگرزی نایکنواخت ۱۶۶
مزایای رنگزای شیمیائی ۱۶۸
معایب رنگزای شیمیائی ۱۶۹
رنگزاهای مناسب و اقتصاد برای کلاف پشم ۱۶۹
منابع ۱۷۱

چکیده
تقسیم بندی رنگینه ها در شاخص رنگ (Color Index)
منظور از این تقسیم بندی پنج جلد کتابی است که توسط
The Society of Dyers and Colorists (SDC)
American Association of Textile Chemists and Colorists (AATCC)
تهیه گردیده است. در  جلد اول، رنگینه های خانواده‌های اسیدی، ازوئیک و بازی (بازیک)، در جلد دوم رنگینه های خانواده‌های مستقیم، دیسپرس، سفید کننده های نوری، غذایی، اینگرین (Ingrain) و رنگینه‌های مناسب برای رنگرزی چرم و در جلد سوم رنگینه های خانواده های دندانه ای، طبیعی، رنگدانه (پیگمنت(، راکتیو، احیاء کننده‌ها، رنگینه های هر خانواده به ترتیب زرد، نارنجی رنگینه های محلول در حلال، گوگردی، خمی و خمی محلول به ترتیب امده است. رنگینه های هر خانواده به ترتیب زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، ابی، سبز، قهوه ای و بالاخره مشکی بوده و به رنگینه های (غیر مخلوط) موجود هر خانواده رنگینه ای شماره ای داده شده است. به عنوان مثال:
(نام ژنریک شاخص رنگی و یا کالرایندکس) C.I.Acid Yellow 1
که به معنای رنگینه اسیدی زرد رنگ با شاخص رنگی یک است. هر نام ژنریک شاخص رنگی، مشخص کننده یک ساختار شیمیایی معین می باشد. رنگینه های زرد رنگ دیگر همین خانواده با ساختار متفاوت، شاخص رنگی دیگری مثل ۲، ۳ ، ۴ و غیره خواهد داشت. در این ۳ جلد خصوصیات هر رنگینه با شاخص معین مثل پایه شیمیایی و شماره ان، تغییرات رنگ در مقابل نور روز و نور مصنوعی، روشن مناسب برای رنگرزی، قدرت یکنواختی (جابجایی)، لکه گذاری روی الیاف دیگر، تعدادی از ثباتهای مختلف، قابلیت برداشت و کاربردهای غیر نساجی امده است. تقسیم بندی در این سه جلد با توجه به کاربرد رنگینه ها انجام شده است. در جلد چهارم فرمول شیمیایی رنگینه ها امده است و به هر فرمول شیمیایی شماره ای داده شده است که انرا شماره پایه شیمیایی شاخص رنگی نام داده اند. این شماره از ۱۰۰۰۰ شروع می گردد. به عنوان مثال رنگینه اسیدی زرد با شاخص رنگی ۱، دارای شماره پایه شیمیاییی شاخص رنگی ۱۰۳۱۶ ، می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تقسیم بندی رنگینه ها در شاخص رنگ Color Index ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی نحوه تبلیغات در روابط عمومی صندوق تعاون کشور

بررسی نحوه تبلیغات در روابط عمومی صندوق تعاون کشور  

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول: طرح تحقیق
طرح و بیان مسأله
اهمیت و ضرورت اجرای تحقیق
اهداف تحقیق
کلی
جزئی
معرفی روشهای اجرای تحقیق
فصل دوم: تعاریف و چارت تشکیلاتی روابط عمومی
تعاریف روابط عمومی
تاریخچه روابط عمومی در جهان
تاریخچه روابط عمومی در ایران
شرح وظایف و تشکیلات روابط عمومی
فصل سوم: آشنایی با روابط عمومی صندوق تعاون
چارت تشکیلاتی روابط عمومی صندوق تعاون
شرح وظایف دایره ارتباطات
شرح وظایف دایره ارتباط با رسانه ها و انتشارات
شرح وظایف دایره تبلیغات و تشریفات
فصل چهارم: تعاریف تبلیغ
تعاریف تبلیغات
تکنیک های تبلیغ
مرزهای تبلیغ و روابط عمومی
فصل پنجم : تبلیغات در صندوق تعاون
گردش کار تبلیغات در روابط عمومی صندوق
برنامه پیشنهادی تبلیغات روابط عمومی در سال ۸۴
بودجه پیش بینی شده برای تبلیغات
عملکرد روابط عمومی در زمینه تبلیغات
فصل ششم: نتیجه گیری
نتیجه گیری تحقیق
کاستی های روابط عمومی
نقاط قوت روابط عمومی در امر تبلیغ
راهکارهای پیشنهادی
ضمائم
منابع و مأخذ
اهداف تحقیق
هدف کلی
بررسی نحوه تبلیغات در روابط عمومی صندوق تعاون کشور
 اهداف جزئی:
بررسی میزان استفاده روابط عمومی از تبلیغات
بررسی میزان استفاده روابط عمویم از فنون تبلیغ
بررسی مرزهای تبلیغ با روابط عمومی
 معرفی روش اجرای تحقیق:
این تحقیق با توجه به حضور در روابط عمومی صندوق تعاون بر اساس روش اسنادی و کتابخانه ای انجام گرفته است.
 فصل دوم: شرح وظایف و تشکیلات روابط عمومی
با بررسی تعاریف مربوط به روابط عمومی، می توان گفت که مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی از سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می‌شود . بی تردید، این وظیفه، در قالب مجموعه‌ای از فعالیتهای ارتباطی صورت می گیرد که تحت عناوین نسبتاً ثابتی شامل ارتباط با رسانه‌ها و سازمانها،‌ ارتباط مردمی، پژوهش، آموزش، برنامه ریزی، انتشارات ، امور فرهنگی و نمایشگاهها،‌سنجش افکار و پشتیبانی از آنها یاد می‌شود.
بیشتر باید تأکید کرد که در تعیین ساختار مناسب برای هر روابط عمومی، با توجه به کوچکی یا بزرگی سطح عملیات آن، می‌توان از نمودار تشکیلاتی پیشنهادی استفاده کرد.
در این فصل، سعی شده است ضمن اشاره به شرح وظایف یک روابط عمومی، این وظایف در زیر ساختهای مناسبی توزیع شود.
 شرح وظایف
الف) ارتباطات
سیاستگذاری ، برنامه ریزی و کاربرد شیوه‌ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف سیاستها،‌فعالیتها، برنامه ها، کارکردها و مواضع سازمان به مخاطبان، رسانه ها و جامعه.
گردآوری، جمع بندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم، نخبگان ور سانه ها در زمینه فعالیتهای سازمان و ارایه آن به مدیریت.
تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روحیة تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمان و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنان.
اعلان مواضع سازمان.
عضویت و شرکت در جلسه‌های مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها، خط مشی‌ها، برنامه ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهم‌آیی‌ها و جلسه ها.
تدوین «تقویم جامع ارتباطات سازمانی»‌در قالب ملاقاتها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیتهای حقیقی و حقوقی، کارکنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولی و تلطیف روابط و تنظیم افکار عمومی.
 تدارکات تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مراکز و مسئولان سازمان.
 برنامه ریزی و اطلاع رسانی به مردم درباره عملکرد سازمان به انگیزه تنویر افکار عمومی.
 تدوین برنامه سالانه مصاحبه های مسئولان سازمان با مطبوعات متناسب با اولویتهای سازمانی و نیازهای افکار عمومی.
تهیه و تنظیم اطلاعات پایه‌ای از سازمان برای ارایه به مراجعان و میهمانان سازمان به زبانهای مختلف.
 ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات،‌رادیو، تلویزیون و خبرگزاری جمهوری اسلامی و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم.
ب) ارتباطات فرهنگی
 مشارکت در برگزاری سمینارها و گرد‌هم آیی های تخصصی و عمومی درون سازمان.
پوشش تبلیغی ساختمانهها و فضاهای عمومی سازمان در تعظیم ایام و مناسبتهای ویژه.
 تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی – تبلیغی در ساختمانها و محوه‌ها.
 مدیریت نمایشگاهها (سالانه ، دایمی و….) در خارج وداخل سازمان با همکاری و مشارکت مراکز مربوط.
 طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهدا به مخاطبان (متناسب با سلایق و علایق قشرها).
 تهیه،‌تدوین و اجرای نظامنامه و تقویم مراسم داخل سازمان.
 راه اندازی و اداره موزه و اتاق افتخارات سازمان.
 ترتیب دادن برنامه های بازدید کارکنان از طرح های شاخص سازمان.
 تولید و سفارش ساخت آگهی‌ةای تلویزیونی (تیزر) و فیلم‌های مورد نیاز برای تبلیغ عملکرد و مستندسازی سازمان.
 همکاری با فرهنگسراها به منظور توسعه فرهنگ سازمان با برگزاری جشنواره عکس ،‌نقاشی و مقاله نویسی بین دانش‌آموزان درباره سازمان.
ج) انتشارات
 تدوین کتب،‌جزوه ها و تهیه مواد انتشاراتی به منظور معرفی سازمان.
گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار وگزارشهای مربوط به سیاستها،‌فعالیتها، طرحها و برنامه ها با شیوه ها و قالبهای موثر و مناسب.
طراحی،‌ تنظیم و تدوین نظامنامه اشتراک، تأمین و توزیع نشریات و مطبوعات برون سازمان و نظارت بر حسن اجرای آن.
تدوین و انتشار خلاصه عملکرد سالانه سازمان برای ارایه به افکار عمومی.
گردآوری و تولید مجموعه های موردی و ادواری به صورت موضوعی در قلمروهای مورد نیاز مدیران و کارکنان سازمان با استفاده از منابع مختلف از جمله مطبوعات کشور و همکار یبا سایر حوزه ها در انتشار این گونه موارد.
 انتشار نشریه داخلی و برون سازمانی سازمان.
 نظارت بر نحوه انتشار نشریات در سازمان.
 د)‌سنجش افکار
 تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (هفتگی / ماهانه / فصلی / سالانه) از افکار عمومی داخل و خارج از سازمان برای ارایه به مدیریت.
نقد و بررسی و تحلیل بازتاب فعالیتهای سازمان در نظر اقشار مردم بویژه نخبگان،‌ رسانه‌ها و دستگاهها از یکسو و مدیران و کارکنان از سوی دیگر و ارایه گزارش آن به مدیریت…

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی نحوه تبلیغات در روابط عمومی صندوق تعاون کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه جامعه شناسی و اقتصاد و فرهنگ در ایران امروز

جامعه شناسی و اقتصاد و فرهنگ در ایران امروز

فهرست مطالب
فصل اول
فرهنگ: تعریف فرهنگ / فرهنگ و جامعه / ارتباط نمادی / هنجارهای فرهنگی / فرهنگ آرمانی و فرهنگ دولتی / سازمان فرهنگ / قومپرستی / شخصیت و قومپرستی / آثار قومپرستی / نسبیت فرهنگ / ضربه ی فرهنگی / دگرگونی فرهنگی /  واپس ماندگی فرهنگی / فرهنگ پذیری / سرچشمه‌ی دگرگونی فرهنگی و اجتماعی / دگرگونی در محیط طبیعی / دگرگونیهای جمعیتی / نیازهای تشخیص داده نشده
فصل دوم
ویژگیها، روندها و چالشهای تولید فرهنگ
ویژگیها / روندهای فرهنگی موجود / چالشها /
فصل سوم
توسعه‌ی فرهنگی، سیاستگذاری فرهنگی
تلقی ها / ضرورتها / سیاستگذاریهای فرهنگی /  واقعیات، مشکلات و انتقادات
فصل چهارم
فرهنگ جهانی و فرهنگی ملی
چشم انداز کلی / دو فرایند همراه گرایی و واگرایی / تلویزیونهای ماهواره ای و هویت فرهنگی
فصل پنجم
فرهنگی سیاسی
مفهوم فرهنگ سیاسی / مطالعه ی فرهنگ سیاسی ایران / فرهنگ سیاسی امروز ایران

بنابر یک برداشت نادرست همگانی، برخی از اعضای جامعه فرهنگ دارند و برخی دیگر فرهنگ ندارند. اما از دیدگاه جامعه شناختی، هر انسان بزرگسال عادی، از فرهنگ برخوردار است. فرهنگ را می توان بعنوان مجموع ویژگیهای رفتاری و عقیدتی اکتسابی اعضای یک جامعه خاص تعریف کرد. واژه‌ی تعیین کننده در این تعریف، همان واژه‌‌ی اکتسابی است که فرهنگ را از رفتاری که نتیجة وراثت زیست شناختی است، متمایز می سازد.

 فرهنگ و جامعه

جامعه به گروهی از افراد اطلاق می شود که مدت زمان درازی با هم زندگی کرده باشند، سرزمینی را در اشغال خود داشته باشند و سرانجام، توانسته باشند خودشان را با عنوان یک واحد اجتماعی متمایز از گروههای دیگر سازمان داده باشند. فرهنگ و جامعه نمی تواند جدا از همدیگر وجود داشته باشند. هیچ جامعه ای بدون فرهنگ ویژه اش نمی تواند وجود داشته باشد.

جامعه‌ی ما نیز مانند هر جامعه‌ی دیگر فرهنگی دارد که از نسلی به نسلی دیگر منتقل شده است. این فرهنگ، تکنولوژی‌، نهادهای مذهبی، زبان، ارزشها، باورداشتها، قوانین و سنتهایمان را در بر می‌گیرد. این فرهنگ هم از طریق نهادهای رسمی (مانند مدارس دولتی) و هم بوسیله‌ی نهادهای غیررسمی (مانند گروههای همسالان) انتقال داده می شود.

 ارتباط نمادی

عاملی که در واقع انسانها را از حیوانات جدا می سازد، همان توانایی انسانها در برقراری ارتباط در یک سطح بسیار پیچیده است. استعداد بسیار تکامل یافته‌ی انسانها در برقراری ارتباط نمادی، فراگیری فرهنگ را آسان می‌سازد و انتقال فرهنگ را از نسلی به نسل دیگر امکان‌پذیر می‌کند. جامعه‌شناسان و انسانشناسان براین همداستانند که اگر انسانها توانایی پرورانیدن زبان و ارتباط را نداشتند هرگز نمی توانستند بعنوان یک نوع باقی بمانند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه جامعه شناسی و اقتصاد و فرهنگ در ایران امروز ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()