نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه محدودیتهای اصل آزادی پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای در اسناد حقوق بشر

محدودیتهای اصل آزادی پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای در اسناد حقوق بشر

فهرست مطالب

مقدمه
بخش اول – آزادی پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای
فصل اول مفهوم و مبنا
مداخل
گفتار اول ارتباطات و سیر تحول آن
گفتار دوم ارتباطات ماهواره ای
فصل دوم قلمرو حقوق آزادی بخش
گفتار اول آزادی پخش
گفتار دوم – عرف در منابه حقوقی
گفتار سوم
- فضا و آزادی پخش برنامه های واهواره ای
بخش دوم – اسناد حقوق بشر و محدودیتهای حق آزادی بیان و نشر اطلاعات
فصل اول - حقوق بشر و میثاق های بین المللی
گفتار اول چگونگی پیدایش حقوق بشر
گفتار دوم اهمیت حقوق بشر و فهم آن
گفتار سوم اعلامیه جهانی حقوق بشر
- گفتار چهارم میثاق های بین المللی مدنی، سیاسی
- گفتار پنجم حق آزادی اطلاعات و آزادر در بیان
فصل دوم – حق پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای مطلق یا منفی
بخش ۲ – محدودیتهای اصل آزادی اطلاعات
گفتار اول آزادی بیان و آزادی اطلاعات و محدودیتهای آن
گفتار دوم حق حفظ حریم شخصی و محدودیتهای دریافت اطلاعات
گفتار سوم – امنیت ملی
گفتار چهارم نظم عمومی
گفتار ششم اخلاق
گفتار هفتم حقوق و حیثیت دیگران
گفتار هشتم عدم تبلیغ برای جنگ و حمایت از تنفر ملی
بخش دوم – فصل چهارم – فرهنگ، حقوق و آزادی ارتباطات در عصر جهانی شدن
گفتار اول جهانی شدن و جامعة مبتنی بر اطلاعات و جریان بین المللی آن
گفتار دوم – فرهنگ ارتباطات
گفتار سوم – حقوق ارتباطات
نتیجه گیری و پیشنهادات
فهرست منابع

مقدمه:
امروزه مقبولیت یک کشور به رعایت اصول و آزادیهای حقو بشر بستگی دارد و کانون اصلی توجه افکار بین المللی است. اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق های بین المللی آن حدود و آزادیهای مدنی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی بشر را تعیین می کند و «اندیشه حمایت از حقوق بشر همواره در طول تاریخ بعنوان عاملی برای مبارزه علیه ظلم و بی عدالتی و تلاش برای تامین حداقل حقوقی برای افراد جامعه مورد توجه بوده و در آثار فلاسفه و اندیشمندان بر آن تاکید شده است». (ارفای و دیگران، ۱۳۷۲: ۱۳)
تجربیات تلخ جامعه بشری و تجارب دو جنگ جهانی و نقض شدید و هولناک حقوق انسانها بشر را بر آن داشته تا با تدوین حقوق اساسی و حیاتی بشر از مسایل پیش آمده برای بشر جلوگیری نماید.
هدف نهایی و انگیزه اصلی حمایت از حقوق بشر حفظ صلح و امنیت بین المللی است و این امر در مقدمه هر دو میثاق بین المللی حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است و «شناسایی جیثیت ذاتی و حقوق یکسان و غیر قابل انتقال کلیة اعضاء خانواده بشر مبنای آزادی، عدالت و صلح در جهان» اعلام دشه است. میثاقعای بین المللی حقو بشر ضمانت نامه های اجرای یاین حقوق هستند که سازمان ملل به تصویب رساند. »دو میثاق بین الملل حقوق بشر و اساس حمایت قانوین از حقوق شناخته شده بشر بوسیلة سازمان ملل متحد را تشکیل می دهند و در یک بیان پایه گذار حقوق موضوعه در زمینة حقوق بشر هستند. (کیلیار، ۱۳۶۸: ۶۳۶)
باید خاطرنشان کرد که حقوق شناخته شده در میثاق ها مطلق نیستند بلکه مقید و تابع محدودیتهایی هستند و این حقوق را می توان به موجب قانون و با رعایت شرایطی تحدید نمود و به حال تعویق درآورد.
مثلاُ در میثاق حقوق مدنی و سیاسی نیز در ماده مشابهی به دولت ها اجازه تحدید یا تعویق برخی از حقوق را در مواقعی که حالت فوق العاده عمومی بروز کند و حیات و موجودیت ملت را تهدید نماید، اعطا می کند. مشروط بر اینکه این تدابیر با سایر الزاماتی که دولت ذیربط بر طبق حقوق بین الملل بر عهده دارد، مغایرت نداشته باشد و منجر به تبعیض منحصراً بر اساس نژاد، رنگ، جنس، زبان، اصل منشاء مذهبی یا اجتماعی نباشد. (شیخاتنی نژاد فلاح، ۱۲۸۰: ۱۰)
حقوق مندرج در میثاق ها نباید محدود شود جز به موجب قانون و آنچه که برای حفظ امنیت ملی، نظم عمومی، بهداشت یا اخلاق عمومی با حقوق و آزادیهای دیگران لازم است. اما مشکل اساسی در این زمینه برداشت و رویه های متفاوت و متناقض کشورها با یکدیگر در مورد اعمال محدودیت و تعلیق حقوق بشر است. اختلاف عقیده بین دولتها ناشی از عدم توافق در مورد جایگاه ویژه فرد در حقوق بین الملل و عدم تفسیر صحیح و روشن میثاق در این مورد است که نیازمند تفسیری واحد و یکسان از سوی نهادهای بین المللی است. (همان، ۹)
تحقیق حاضر در روند کلی تلاش خود، برای پاسخ به این سؤال است که آیا با توجه به آزادیها و حقوق که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقهای آن نباشد، آیا محدودیتهایی برای این آزادیهات وجود دارند و اینکه این ازادیها چگونه حقوق بشر را تحدید و تدقیق (limitation and extraction) می سازند و چگونه بایستی این محدودیتها را راعایت کرد. بنابراین تحقیق حاضر بر این فرضیه استوار است که با توجه به رعایت ضروری حقوق بشر در اسناد بین المللی و سازمان ملل و توجه آن در همه کشورها بدون توجه به نژاد، دین و مذهب، محدودیتهایی برای آن وجود دارد که اجرای آن را مقید می سازد و برای اجرای آن ضرورت دارد که قوانین خاصی نیز ایجاد شود تا بتواند بشکل همگانی و فراگیر درآید.
انگیزه اصلی از نگارش این پایان نامه و انتخاب موضوع تحقیق علاقه به موضوعات حقوق بشر و افزایش دانش و آگاهی لازم در این زمینه و سیطره ای که ماهواره ها در عصر اطلاعات و ارتباطات نوری ایجاد کرده اند و فضایی را بوجود آورده اند که جامعه شبکه ای (Network Society) را نوید می دهند و از طریق دیگر جامعة اطلاعاتی پی ریزی شده است که جریان بین المللی اطلاعات و توزیع و نشر برنامه ها و اطلاعات ماهواره ای و غیره از اصول اولیه آن است. در این عصر، پرداختن به اساسی ترین نیاز بشری و حقوق آن از اهم واجبات است و لذا ضرورت دارد، نگاهی به ابزارهای جهانی سازی (Globalization) انداخت که به قول مک لوهان دنیا را به یک «دهکده جهانی»  (Global village) تبدیل کرده اند و انسان در یک فضای نابرابر چگونه می تواند از حقوق برابر و فرصتهای برابر بهره برد و ازر این فضا برای همه آحاد بشری پس اندازی ذخیره نماید.
عدم امکان دستیابی سریع بر منابع دست اول خارجی و محدودیت استفاده از منابع اینترنتی و فراهم نبودن شرایط استفاده از روشهای مشاهده، پرسشنامه و مصاحبه با نهادهای بین المللی و مرتبط با محدودیتهای اصل ماهواره ای از مشکلات فراروی تحقیق حاضر بوده است.
روش اصلی تحقیق در این پایان نامه اسناد و کتابخانه ای بوده و بر اساس استدلال علمی و منطقی مطرح به بررسی مطالب مورد نظر از منابع فارسی و امگلیسی بهره گرفته است.
برای نیل به اهداف مورد نظر، مطالب و مباحث مربوط دد دو بخش که هر بخش شامل چند فصل و گفتار می باشد، بیان شده است.
در پایان از زحمات همه اساتید و بزرگوارانی که در راهنمایی و مشاورت این تحقیق تلاش وافر کرده اند تشکار می شود.
بخش اول:
آزادی پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای
فصل اول: مفهوم و مبنای
فصل دوم: قلمرو و حقوق آزادی پخش
بخش اول:
فصل اول: مفهوم و مبنا
مداخل:
گفتار اول: ارتباطات و سیر تحول آن
گفتار دوم: ارتباطات ماهواره ای
مدخل
عصر حاضر به درستی به عنوان عصر ارتباطات لقب گرفته است. عصری که جهان مدرن را در مقیاسی بیش از پیش جهانی به هم نزدیک کرده و فضایی را بوجود آورده است که به قول مک لوهان، دهکدة جهانی نامیده می شود. پیامها از فواصل دور به آسانی ارسال می شود، آنچنانکه افراد به اطلاعات و ارتباطی که از منابع دور سرچشمه می گیرند، دسترسی دارند. ارتباطات نه تنهاد نقش اساسی در توسعه و پیشرفت هر جامعه ای ایفا می کند بلکه در جهان کنونی ایفاگر نقش مهمی در ارتباطات بین کشورها و حتی ملتهای مختلف جهان است.
رسانه ها آن چنان با تار و پود جوامع مختلف عجین شده اند، و چنان نقش در شکل دهی افکار عمومی و فرهنگ سازی بر عهده گرفته اند که می توان آنها را با نقش سیستم عصبی در بدن انسان مقایسه کرد. ماهواره یکی از وسایل ارتباطی است که پس از اختران، به رسعت مراحل تکمیل و تکامل خویش را پشت سر گذارده و امروزه به عنوان یکی از ابزارهای منحصر به فرد در انتقال تصاویر و پیامهای رادیویی و تلوزیونی در جهان ارتباطات مطرح شده است. «تحول فن آوریهای قادر به ارسال پیام از طریق امواج الکترومغناطیسی، همراه با ظهور سازمانهای ملی و بین المللی دست اندرکار مدیریت و ادارة فضای طیف، نشان دهندة پیشرفت قطعی در جهانی شدن ارتباطات بود.» (تامپسون، ۱۳۷۸: ۱۹۶)
این نقش غیر قابل انکار، از همان آغاز، سبب بروز نگرانیهایی در بسیاری از سیاستمداران، مصلحان و اندیشمندان جوامع مختلف شد و همین نکرانیها بود که حتی مدتها قبل از آنکه عملاً از این رسانه در جهت انتثال پیامها و تصاویر تلوزیونی بهره برداری شود، کوششهای سیاسی  جهت قانومند کردن استفاده از آن به نحوی که مورد قبول همة کشورهای جهان باشد به عمل آمده شاید در مقام مقایسه، کمتر موضوعی را در صحنه بین المللی بتوان پیدا کرد که تلاش شده باشد قبل از ظهور و استفاده از آن، در صدد تنظیم و ندوین قواعد حقوق متناسب با رهره برداری صحیح از آن برآید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه محدودیتهای اصل آزادی پخش مستقیم برنامه های ماهواره ای در اسناد حقوق بشر ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کلیات تعارض قوانین

کلیات تعارض قوانین

فهرست مطالب

مفهوم و عوامل پیدایش تعارض قوانین ۵
عوامل پیدایش تعارض قوانین ۶
رابطة بین تعارض قوانین و تعارض دادگاه‌ها ۸
اصطلاحات تعارض قوانین ۹
د – قوانین درون مرزی و قوانین برون مرزی ۱۱
روش حلّ تعارض قوانین ۱۳
الف – روش اصولی یا جزمی ۱۳
ب – روش حقوقی یا انتخاب انسب ۱۴
ب- اصل صلاحیت قانون مقر دادگاه ۲۰
ج- حدود صلاحیت قانون مقرّ دادگاه ۲۳
الف- طرح مسئله ۲۶
ب- احاله در حقوق ایران ۳۰
مسائل مهم تعارض قوانین ۳۵
الف – مفهوم احوال شخصیه ۳۶
ب – قانون حاکم بر احوال شخصیه ۳۸
پاره ای از موضوعات احوال شخصیه ۴۳
ج – اختلاف تابعیت زن و مرد ۴۷
گفتار دوم. طلاق ۴۸
اموال ۵۰
الف- مبنای صلاحیت قانون محل وقوع مال ۵۰
ب- حدود صلاحیت قانون محل وقوع مال ۵۱
قسمت دوم. اموال غیرمادی ۵۱
الف- حقوق عینی ۵۲
ب- مالکیتهای معنوی و دیون ۵۳
اسناد و قراردادها ۵۴
الف – مبنای اجرای قاعده ۵۵
ب- حدود اجرای قاعده ۵۶
ج- شرائط اجرای قاعده ۵۷
گفتار دوم. وصف اجباری یا اختیاری بودن قاعده ۵۹
گفتار اول ، تعیین قانون حاکم برقرارداد ۶۰
ب- امارات مشخص تعیین قانون صلاحیتدار ۶۱
ج- تعیین حدود اراده متعاملین ۶۴
گفتار دوم. قانون حاکم بر قرارداد در حقوق ایران ۶۵
الف- قانون حاکم بر ایجاد قرارداد ۶۶
ب- قانون حاکم بر تعهدات قراردادی ۶۸
مفهوم و عوامل پیدایش تعارض قوانین
مسئلة تعارض قوانین هنگامی مطرح می‌شود که یک رابطة حقوق خصوصی به واسطة دخالت یک یا چند عامل خارجی به دو یا چند کشور ارتباط پیدا کند. در چنین مواردی باید دانست قانون کدام یک از این کشورها بر رابطة حقوقی مورد نظر حکومت خواهد کرد.
علت بروز تعارض قوانین دخالت یک یا چند عامل خارجی است. توضیح آنکه اگر یک رابطة حقوقی تنها به یک کشور مربوط شود چنانکه مسئلة ازدواج دو نفر از اتباع ایران مطرح باشد و محل انعقاد نکاح نیز در ایران باشد، این رابطة حقوقی تابع حقوق داخلی خواهد بود چرا که هیچ عامل خارجی در آن دخالت ندارد. اما همین که یک عامل خارجی در یک رابطة حقوقی دخالت داشته باشد، چنانکه محل انعقاد عقد در خارج ایران یا فرضاً یکی از طرفین عقد خارجی باشد در آن صورت با مسئلة تعارض قوانین مواجه خواهیم بود.
نکتة دیگری که در اینجا باید تذکر داده شود آن است که مسئلة تعارض قوانین تنها در مرحلة اعمال و اجرای حق مطرح می‌شود و منطقاً مسبوق به مسئله داشتن حق یا اهلیت تمتع است همان گونه که مسئلة اهلیت تمتع نیز منطقاً مسبوق به تابعیت است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کلیات تعارض قوانین ,
:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه هیدروژناسیون روغن نباتی کارخانه کشت و صنعت شمال

هیدروژناسیون روغن نباتی کارخانه کشت و صنعت شمال

فهرست مطالب
مقدمه : ۱
پیشگفتار
تاریخچه روغن نباتی در ایران
فصل اول
۱-۱ تاریخچه کارخانه کشت و صنعت شمال
۱-۲ تولیدات اصلی جانبی کارخانه کشت و صنعت
۱-۳ شرح تولیدات اصلی و جانبی
۱-۴ محصولات جانبی کارخانه های روغن کشی
۱-۵ ترکیبات شیمیائی چربیها در روغنها
۱-۶ مراحل تهیه رغن های نباتی
۱-۷ علت هیدروژناسیون
۱-۸ مراحل واکنش هیدروژناسیون
۱-۹ جزئیات مراحل و دستگاهها
۱-۱۰ نقش گاز
۱-۱۱ تعریف کاتالیست
۱-۱۲ فاکتورهای مهم در هیدروژناسیون
۱-۱۳ سه نوع هیدروژنه کردن
 فصل دوم: درباره دانه روغنی لوبیا
۱-۲ تبدیل لوبیای سویا به روغن
۲-۲ ذخیره سازی
۳-۲ مراحل آماده سازی
۴-۳ استخراج
۵-۲ حلال گیری
۶-۲ صمغ گیری و جدا کردن لستین
۷-۲ تبدیل فرآورده های روغنی
۸-۲ تصفیه قلیائی
۹-۲ بی رنگ کردن
۱۰-۲ هیدروژناسیون
۱۱-۲ بی بو کردن
۱۲-۲ فرآورده های روغنی سویا
۱۳-۲ کاربرد پروتئین های سویا
۱۴-۲ حلالیت ایزوله
۱۵-۲ دناتوراسیون
۱۶-۲ ترکیب اسید آمینه
۱۷-۲ لوبیای سویا کامل
۱۸-۲ فراورده های پروتئینی لوبیای سویای فراینده شده
۱۹-۲ دستگاه جداسازی
۲۰-۲ امولسیفیکاسیون
۲۱-۲ جذب چربی
۲۲-۲ جذب آب
۲۳-۲ بافت
۲۴-۲ تشکیل خمیر
۲۵-۲ تشکیل فیلم یا لایه نازک
۲۶-۲ کنترل رنگ
۲۷-۲هوادهی
پیشگفتار :
واحدهای روغن کشی بر اساس نزدیکی –  ماده اولیه بخصوص تخم پنبه احداث می شوند که این مناطق بیشتر در استانهای مازندران ، گیلان و خراسان می باشند. یکی از این واحدهای روغن کشی کشور کارخانه روغن کشی کشت و صنعت شمال واقع در استان مازندران ، شهرستان ساری ( در دوازده کیلومتر شهر ساری ) می باشد.
این کارخانه در سه شیفت کار می کند و دارای سیستم بازیابی فاضلاب و تصفیه آب می باشد که پسابهای بازیابی شده جهت شروب نمودن زمینهای مزروعی کارخانه استفاده می شود.
این کارخانه روغن کشی دو واحدی می باشد که واحد شماره ۱ آن نیز ( کشت و صنعت شمال ) تولید روغن و واحد شماره ۲ آن ( ام. ام ) صابون پزی است.
به طوری که گفته شد محصول اصلی کارخانه کشت و صنعت شمال ، روغن نباتی است که به دو صورت دان و جامد عرضه می گردد و در کنار این محصول اصلی ، محصول فرعی ، خلط صابون تولید شده نیز در واحد ۲ به صابون تبدیل می شود. واحد تولید گاز اکسیژن و هیدروژن در داخل کارخانه وجود دارد که گاز هیدروژن تولید شده ، جهت پروسس هیدروژناسیون صورت می گیرد و اکسیژن تولیدی در مخازن پر شده و جهت استفاده بخشهای خصوصی و دولتی به خارج از کارخانه برده می شود.
در ضمن طرح توسعه کارخانه نیز در دست اقدام است که تا حدودی اجرا گردیده ، ولی هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است. و لازم به تذکر است که مدیریت کارخانه تحت نظارت بانک صنعت و معدن می باشد و محصول تولیدی کارخانه با نام (( روغن غنچه )) به بازار عرضه می گردد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه هیدروژناسیون روغن نباتی کارخانه کشت و صنعت شمال ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه برنامه ای برای ناب سازی شرکت ها

برنامه ای برای ناب سازی شرکت ها 

فهرست مطالب

برنامه ای برای ناب سازی شرکت ها ۲
برنامه ای برای ناب سازی شرکت ها . ۳
شروع کار : ۳
یک عامل تغییر بیابید. ۴
دانش لازم را بدست آورید. ۴
بحران موجود را تبدیل به یک اهرم کنید. ۷
و در صورت نبود بحران ، آن را ایجاد کنید. ۷
در این مرحله به استراتژی اصلی نپردازید. ۹
نقشه جریان های ارزش خود را ترسیم کنید. ۱۱
هرچه سریعتر با فعالیتی مهم و قابل مشاهده شروع کنید. ۱۲
وقتی جنبش ایجاد شد ، حوزه کار خود را گسترش دهید. ۱۴
برای بستر * سازی  جریان های ارزش خود ، سازماندهی کنید. ۱۷
شرکت خود را بر اساس خانواده محصول و جریان ارزش سازماندهی کنید. ۱۸
کارکرد پیشبرد ناب را ایجاد کنید. ۱۹
از همان آغازبه مسئله افراد مازاد رسیدگی کنید. ۲۰
برای رشد و توسعه ، استراتژی داشته باشید. ۲۲
لنگرهای بازدارنده را از سر راه بردارید. ۲۴
آنچه را بهبود بخشیده اید ، باز هم بهبود بخشید. ۲۴
” دوگام به پیش ، یک گام به پس ، آری ;  هیچ گامی به پیش ، هرگز ” ۲۵
تفکر ناب را با راه اندازی « سیستم های لازم برای کسب و کار » تقویت کنید. ۲۶
از روال « تعیین خط مشی » بهره برداری کنید. ۲۷
یک سیستم حساب داری ناب ایجاد کنید. ۲۷
حقوق افراد را بر اساس عملکرد شرکت پرداخت کنید. ۲۸
همه چیز را شفاف کنید. ۳۰
تفکر ناب ومهارت ها را به همگان بیاموزید. ۳۱
ابزارهای خود را به اندازه کنید. ۳۲
کامل شدن دگردیسی. ۳۳
تامین کنند گان و خریداران را متقاعد کنید تا گامهای ضروری را بردارند. ۳۳
تکوین یک استراتژی ناب جهانی. ۳۶
رهبری از بالا به پایین را به ابتکار عملهای از پایین به بالا تبدیل کنبد. ۳۸
نتایج حتمی یک تعهد پنج ساله ۳۹
جدول ۱-۱۱: برنامه زمانی خیزش ناب.. ۴۱
خیزش بعدی. ۴۲
مورد ساده ناب سازی یک شرکت کوچک.. ۴۳
نمایه ۱-۶ : تولید فیزیکی محصول در لنتک.. ۴۷
نما یه ۲-۶ : حرکت سفارش در لنتک.. ۴۹
نمایه ۳-۶ : سیستم تکوین محصول لنتک.. ۵۳
انقلاب ناب.. ۵۸
نمایه ۴-۶ : حرکت خط Q.. 61
نمایه ۵-۶ : حرکت تولید در لنتک جدید. ۶۶
نمایه ۶-۶ : حرکت سفارش در سیستم لنتک جدید. ۷۰
نمایه ۷-۶ : حرکت طراحی محصول در لنتک جدید. ۷۳
جدول ۱-۶ : دگردیسی ناب لنتک.. ۷۴
جمع بندی. ۷۴
آخرین گام ۷۷
فراتر از حالت ساده ۷۸

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه برنامه ای برای ناب سازی شرکت ها ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه هنجارها و نا هنجارهای موجود درجامعه ونقش آن برزندگی جوانان

هنجارها و ناهنجار های موجود در جامعه و نقش آن برزندگی جوانان

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول هنجارهای اجتماعی و انواع آن
فصل دوم  ارزش های اجتماعی و نقش نهادهای مختلف پرورش ارزش ها
فصل سوم کنترل اجتماعی
فصل چهارم کجروی
فصل پنجم بزهکاری جوانان و نوجوانان
تعریف بزه و بزهکاری
علل و عوامل بزهکاری
زمینه ها و علل پیدایش بزه و بزهکاری
چگونگی پیشگیری از بزهکاری نوجوانان ( پیشنهادات عملی )
فصل ششم فرار از مدرسه و ترک تحصیل
 فصل هفتم فرار از خانه 
فصل هشتم اعتیاد
فصل نهم تحاجم فرهنگی  علل و عوامل .
الف ) بررسی یک موضوع
ب ) تهاجم فرهنگی جدید
۱ – عناصر اساسی
۲ – ویژگی ها
فصل دهم نیاز به شادی در جامعه ها
فصل یازدهم موسیقی و گرایش جوانان امروز به موسیقی های پاپ کلاسیک غربی .
فصل دوازدهم حجاب دختران ( مصاحبه )
پیشگفتار  :
نوجوانان دلی پاک و روحی پرشور دارند . آنان در حساسترین و بحرانی ترین دوران زندگی خود به سر می‌برند  و نیازمند هدایت حکایت و همدلی اند نوجوانان نهال نو رسیده ای هستند که برای رشد و بالندگی به باغبانی دلسوز روشن بین نیاز دارند تا آنها را از آفتها و حادثه در امان دارد .
بها دادن به نوجوانان در تربیت و ارشاد آنان کوشیدن بی گمان یکی از نشانه های آشکار رشد فرهنگی یک جامعه است بر خلاف گمان برخی مردم تربیت و هدایت نوجوانان دارای پیچیدگیها و نکته های ظریف بسیاری است شاید گفته‌ی   حکیمانه‌ی  کانت ، متفکر و فیلسوف نامی آلمانی حق مططلب را در این زمینه ادا کرده باشد آنجا که می گویند : دو کار هست که در دشواری هیچ کار دیگری به پای آن نمی رسد : مملکت داری و تربیت .
برتراند راسل ، فیلسوف انگلیسی ، که خود در باره‌ی  ( تربیت )
کتابهای نگاشته است اعتراف می کند که گفتار من در این زمینه بهتر از کردارم بود .
هیچ یک از نهادهای اجتماعی نقشی را که خانواده در ساختار فکری ، روحی و اخلاقی انسان دارد ، نمی توانند ایفا کننده نابسمانی های اجتماعی در  بسیاری موارد ناشی از نابسامانی در خانواده هاست و سعادت یک اجتماعی بستگی کامل به وجود خانو اده های سالم و سعادتمند دارد.
اگر  خانواده ها نقش خود را به درستی ایفا نکنند نهادهای اجتماعی دیگر ( از قبیل مدرسه ، رسانه های گروهی و غیره ) این خلاء را نمی توانند پر کنند .
بسیاری از مشکلات اخلاقی و رفتاری نوجوانان ریشه در بر خوردهای نامناسب پدران و ماردان مربیان دارد تجربه نشان می دهد در بیشتر موارد که نوجوانان به خانواده ای آگاه و مربی شایسته در دسترسی دارنده از زندگی سالم و موفقی بر خور دارند ، این نشان می دهد که نوجوانان به  خوبی تربیت پذیر هستند و اگر نابسامانی هایی در اخلاق و رفتار برخی از آنان مشاهده می شود ،
ناشی از نبود تربیت صحیح است . پیامبر اسلام (ص )  می فرماید : در به شما در باره ی نوجوانان و جوانان سفارش می کنم زیرا آنها دارای قلبی رقیقتر و فضیلت پذیرتر می باشند .
و امام علی (ع ) می فرماید : دل نوجوان مانند زمین خالی از گیاه و درخت است که هر بذری در آن افشانده شود ، می پذیرد و در خود می پرورد پس فرزند عزیزم من در آغاز جوانی ات به ادب و تربیت تو پرداختم قبل از آن که دلت سخت گردد و از پذیرش چیزهای خوب سر بازند .
هدف گروه ما از انتخاب این مهم این است که موضوع بهنجار بارزترین موضوع در جامعه‌ی ما هست و خواستیم مشکلات جوانان را با استفاده از این تحقیق مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و در حدتوانان خود را حل های خوبی پیش پای جوانان و نوجوانان بنهیم .
فصل اول هنجارهای اجتماعی و انواع مختلف آن
( هنجارها ارزش ها و کنترل اجتماعی )
( الف – هنجارهای اجتماعی )

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه هنجارها و نا هنجارهای موجود درجامعه ونقش آن برزندگی جوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه عوامل مؤثر بر توزیع درآمد

عوامل مؤثر بر توزیع درآمد

فهرست مطالب

الف) عوامل اقتصادی موثر بر توزیع درآمد ۴
الف) نظریه کوزنتس ۶
ب) نظریه کالدور: ۸
۳-۲-۲) مفهوم رشد اقتصادی ۱۰
۳-۲-۳) تاریخچه رابطه رشد اقتصادی و تولید ناخالص با توزیع درآمد ۱۱
۳-۲-۴) اقتصاد سیاسی رشد و توزیع درآمد ۲۲
۳-۲-۵) رابطه منفی رشد و توزیع درآمد ۲۴
۳-۲-۶) رابطه مثبت رشد و توزیع درآمد ۲۵
۳-۳) سرعت گردش درآمدی و توزیع درآمد ۲۸
۳-۴) درآمد سرانه و توزیع درآمد ۲۹
۳-۵) توزیع درآمد و فرار سرمایه ۳۱
۳-۶) سرمایه انسانی و توزیع درآمد ۳۳
(۳-۷) ساختار تولید و توزیع درآمد ۳۷
۳-۸) توزیع درآمد و سیاستهای اقتصادی ۴۰
- انتظارات اقتصادی ۷۵
موقعیت ارز در اقتصاد کشور: ۷۹
مقدمه ۸۶
۴-۱) ناهمسانی واریانس (heteroske dasticity) 86
4-1-2) رفع ناهمسانی ۸۸
۴-۲) خودهمبستگی (AUTOCORRELATION) 90
2-تورش تصریح: ۹۱
۳-پدیده تار عنکبوتی: ۹۱
۴-وقفه ها: ۹۱
۵- دستکاری داده ها: ۹۱
۴-۲-۱) تشخیص خودهمبستگی ۹۲
۴-۲-۲) رفع خود همبستگی ۹۴
روش GLS: 95
4-3) هم خطی (Multi Colinearity) 96
ج) رفع هم خطی ۹۷
۴-۵) سریهای ایستا و نا ایستا (Stationary-non Stationary) 100
4-5-1) آزمونهای ایستایی ۱۰۴
الف) روش همبسته نگار Corre Logram 104
ب) آزمون ریشه واحد (دیکی – فلر) (DF) 108
نرخ ارز: ۱۱۷
ضریب ثابت (c): 118
منابع ۱۲۱
الف) عوامل اقتصادی موثر بر توزیع درآمد
۱- رشد تولید ناخالص داخلی
۲- ترکیب و ساختار بازار
۳- ساختار تولید
۴- میزان بهره وری
۵- بدتر شدن رابطه مبادله در بخش کشاورزی
۶- درآمدهای شهری و درآمدهای روستایی (درآمد سرانه)
۷- تفاوت بین کارگر ماهر و غیر ماهر (سرمایه انسانی)
۸- بهره مندی از امکانات و خدمات عمومی مانند برق و آب و مسکن
۹- بار تکفل اقتصادی
۱۰- میزان دسترسی به بازار
۱۱- کمیت سرمایه به ازاء هر کارگر
۱۲- توزیع اعتبارات
۱۳- تورم و افزایش سطح عمومی قیمتها
۱۴- مهاجرت
۱۵- کل مالیات دریافتی از هر خانوار
۱۶- هزینه دولتی و پرداخت های انتقالی
۱۷- سهم درآمد شخصی از تولید ناخالص داخلی
۱۸- میل نهایی به مصرف و پس انداز
۱۹- نرخ رسمی ارز
۲۰- میزان اشتغال و بیکاری
ب) عوامل مؤثر بر توزیع درآمد
۱- جنس
۲- سن
۳- رشد جمعیت
۴- بهداشت
۵- آموزش و پرورش
۶- تبعیض های نژادی
۷- عوامل حقوقی و اجتماعی
۸- مالکیت عوامل تولید
همانطور که مشاهده می شود عوامل زیادی بر توزیع درآمد مؤثرند که ما به اختصار به بعضی از آنها اشاره می کنیم.
۳-۲ رابطه بین تولید ناخالص ملی (رشد اقتصادی) و توزیع درآمد
۳-۲-۱ دو نظریه مهم در مورد رشد اقتصادی و توزیع درآمد
الف) نظریه کوزنتس
سیمون کوزنتس در یکی از مقالات خود به عنوان رشد اقتصادی و نابرابری درآمدی (۱۹۵۵) این فرضیه را مطرح نمود که در مسیر رشد اقتصادی در کشورهای نابرابری درآمد سخت افزایش یافته و پس از ثابت ماندن از سطح معینی، به تدریج کاهش می یابد. این الگو بعداً به نام منحنی u وارون کوزنتس (kuzent’s u-Inverted curve) معروف شد. کوزنتس توسعه اقتصادی را به عنوان فرآیند گذار از اقتصاد سنتی (یا روستایی) به اقتصاد نوین یا شهری نگاه می کند. (بحث دوگانگی اقتصادی و تقسیم اقتصاد به دو بخش سنتی و نوین، قبل از کوزنتس توسط بوئک (j.H.Bocke 1953) و لوئیس
(W.A.Leuis 1954) نیز مطرح شده بود. همچنین بحث جهش اقتصادی پس از کوزنتس توسط هیرسمن (A.R.Hirschman 1958) و روستو (w.w.Rostow 1961) مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
نکته قابل تعمق در فرضیه کوزنتس بیش از آنکه از شواهد تاریخی از عملکرد اقتصادی کشورهای در حال توسعه سرچشمه بگیرد از قدرت تحلیل وی مایه می گیرد.
نابرابری و توزیع درآمد در اوایل مراحل توسعه، رشد اقتصادی را افزایش می دهد. چرا که با توجه به بالا بودن میل نهایی به مصرف خانوارهای کم درآمد، تلاش در جهت ایجاد برابری توزیع درآمد وتعدیل فقر اقتصادی خانوارها، سبب افزایش مصرف، و درنتیجه کاهش پس انداز می گردد و این امر بر انباشت سرمایه تأثیر منفی خواهد داشت، در حالیکه میل نهائی، انباشته سرمایه را بوجود آورد و به دنبال آن سرمایه گذاری بیشتر، بیکاری و فقر را محدود خواهد کرد. استدلال این بود که بلافاصله بعد از اینکه اقتصاد مراحل اولیه توسعه را طی نمود مهارت نیروی کار افزایش یافته و سطح دستمزدها بالا می رود. این امر نهایتاً باعث کاهش نابرابری ها خواهد شد.
بیان کاملاً توصیفی کوزنتس در مقاله مشهور وی که عمدتاً در یک تمثیل عددی مبتنی است توسط آناند و کانبور (S.Anand and S.M.R. Kanbur 1993) صورت بندی مجدد شده است. این دو اقتصاددان مالزیایی، نشان داده اند که برای مدل کردن حدس کوزنتس پذیرفتن چه فروض لازم است. و در چه مواردی ناچار از توسعه و گسترش منحنی کوزنتس به رابطه پیچیده تری بین شاخص های نابرابری و توسعه یافتگی مستقیم فرضیه کوزنتس، به دلیل، تأثیر عمیقی که بر مبنای نظری اقتصاد توسعه و نیز سیاستگذاری کشورهای در حال توسعه داشت دستمایه بسیاری از پژوهش های اقتصادی در سال ها بعد شد. شاید یکی از مشهورترین آنها مطالعه آهلووالیا (۱۹۷۶) بوده است. بررسی آماری اهلووالیا بر مبنای داده های مقطعی ۶۰ کشور (شامل ۴۱ کشور در حال توسعه، ۱۳ کشور توسعه یافته و ۶ کشور سوسیالیست) به تأثیر قوی کوزنتس انجامید. این بررسی بعدها در مطالعات و پیش بینی های بانک جهان بارها مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود این، آناناند و کانبور (۱۹۹۳) مطالعه آهلووالیا را نقد کرده و نشان داده اند که تخمین رابطه کوزنتس به میزان قابل توجهی به نحوه اندازه گیری توزیع درآمد و انتخاب داده حساس است. مطالعه مزبور نشان می دهد که گزینش فرم تابعی رابطه بین میزان درآمد و نحوة توزیع آن و نیز مجموعه کشورهای مورد بررسی، می تواند رابطه بین توزیع درآمد و سطح توسعه یافتگی به شکل u وارون با شکل دیگر بینجامد، به طوری که الگوهای رشد همه از نظر آماری معنادار باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه عوامل مؤثر بر توزیع درآمد ,
:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
دانلود پروژه انواع الکتروموتورهای جریان مستقیم و الکتروموتورهای اونیورسال

فهرست مطالب:

انواع الکتروموتورهای جریان مستقیم و الکتروموتور های اونیور سال ۱
الکترو موتورهای شنت یا موازی ۶
الکترو موتورهای انیور سال ۸
الکترو موتورهای سنکرون و اسنکرون و طرق مختلف راه اندازی آنها ۹
الکترو موتورهای سنکرون ۹
الکتروموتورهای آسنکرون ۱۲
راه اندازی الکتروموتورهای آسنکرون ۱۴
راه اندازی الکتروموتورهای آسنکرون سه فاز به صورت ستاره مثلث ۱۴
راه اندازی الکتروموتور آسنکرون سه فاز روتور فازی به صورت قرار دادن مقاومت
در مسیر روتور ۱۵
استفاده از وسایل حفاظتی الکترو موتورها ۱۸
دستگاههای اندازه گیری و علائم اختصاری آنها به علاوه توسعه حدو اندازه گیری
ولتاژ جریان ۱۸
فرق کنتور با وات متر ۲۲
توسعه حدود اندازه گیری ۲۲
در مورد ولت متر ۲۶

الکتروموتور های جریان مستقیم مانند الکتروموتور های متناوب از سه بخش اصلی تشکیل شده اند .
۱-استاتور
۲-آرمیچر
۳-هسته
برای راه اندازی موتورهای جریان مستقیم که به آنها موتورهای جریان دائم هم می
گویند لازم است که به استاتور و آرمیچر هر دو برق جریان مستقیم را اعمال نماییم.
بر روی محور آرمیچر تعدادی تیغه های مسی قرار دارد که به نام کلکتور معروف می باشند.این تیغه هاکه تعداد شان متناسب با تعداد کلافهای آرمیچر می باشد به طریقی در امتدادمحور نصب شده اند که تشکیل یک شکل استوانه ای را روی محور آرمیچر می دهند به نحوی که تمام تیغه ها نسب به همدیگر و بدنه عایق می باشند،دنباله این تیغه ها به
کلافهای سیم پیچی آرمیچر که به صورت موجی یا خوابیده می باشند اتصال و لحیم شده اند .کار این کلکتور جمع کردن جریان های مثبت ومنفی می باشد که در نتیجه یکسوساز، هم می باشد.
دور الکتروموتور های جریان مستقیم قابل کنترل و کم و زیاد شدن میباشد،هم از طریق مدار قطبهای استاتور و هم از طریق برق آرمیچر ،چنانچه جریان قطبهای استاتور را به وسیله رئوستا کم کنیم دورموتور ،زیاد می شود وبر عکس اگر جریان قطبهای استاتور زیاد شود.دور کم میشود.همچنین اگر جریان آرمیچر را زیاد نماییم .دور زیاد واگر کم نماییم دور کم میشود.
برای عوض کردن گردش یا دور موتور ها معمولاً جهت جریان آرمیچر را عوض می کنند البته با تغییر جهت جریان استاتور هم میسر است.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه انواع الکتروموتورهای جریان مستقیم و الکتروموتورهای اونیورسال ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی ربات های صنعتی و مشخصات آنها در جوشکاری

بررسی ربات های صنعتی و مشخصات آنها در جوشکاری
فهرست مطالب
فصل اول : جایگاه و کاربرد ربات در صنعت ۱
۱-۱- مقدمه ۱
۲-۱- تاریخچه ۱
۳-۱- تعریف ربات ۲
۴-۱- کارگاه Work life 2000 3
1-4-1- تاثیر تغییرات تکنولوژیکی بر رفتار اپراتورها ۴
۲-۴-۱- جوشکاری و سلامتی ۵
۳-۴-۱- مدیریت منابع انسانـی ۶
۵-۱- درسهایی مهم برای صنایع تولیدی ۸
۶-۱- مزایای استفاده از ربات در صنعت ۸
۱-۶-۱-۱٫ کاهش حجم انبارها و تسهیل در جریان گردش کار ۹
۲-۶-۱- بهبود کیفیت و افزایش میزان فروش ۹
۳-۶-۱- کاهش هزینه های مربوط به ضایعات و دو باره کاری ۱۰
۴-۶-۱- کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ایمنی در آن ۱۰
۵-۶-۱- کاهش هزینه های ناشی از تغییر خط تولید ۱۰
۷-۱- تجزیه و تحلیل اقتصادی استفاده از ربات در فرایند تولید ۱۱
۱-۷-۱- مدت زمان بازگشت سرمایه (The Payback Period) 12
2-7-1-  سود سرمایه گذاری  (Return on Investiment ROI) 12
 فصل دوم: مشخصات ربات های صنعتی   ۱۴
۱-۲- مقدمه ۱۴
۲-۲- اجزای رباتهای صنعتی ۱۵
۲-۲-۱- واحد مکانیکی ۱۵
۲-۲-۲- کنترل کننده(Contoroller)   ۲۸
۲-۲-۲-۱- رباتهای نقطه به نقطه (Point to point serro controlled Robots) 29
2-2-2-2- رباتهای با مسیر پیوسته ۳۰
۳-۲-۲-۲- ترکیب دو روش نقطه به نقطه و مسیر پیوسته ۳۱
۴-۲-۲-۲- رباتهای با مسیر کنترل شده ۳۱
۳-۲-۲- منبع قدرت (Power supply)   ۳۲
۱-۳-۲-۲- انواع مکانیزمهای تغییر نسبت سرعت و قدرت ۳۸
۴-۱-۲- حساسه ها (sensors) 40
1-4-1-2- حساسه های نیرو و ممان (Force and moment sensors) 41
2-4-1-2حساسه های لامسه ای (Touch sensors)   ۴۱
۳-۴-۱-۲- حساسه های مجاورتی (Proixinity sensors) 42
4-4-1-2- حساسه های مکان و حرکت ۴۲
۵-۴-۱-۲- حساسه های بینایی ۴۳
۲-۲- شکل هندسی بازو ۴۴
۳-۳- تعاریف و اصطلاحات فنی ۴۶
۱-۳-۲- درجات آزادی ۴۶
۲-۳-۲- فضای کاری ربات (work space) 46
3-3-2- بار مجاز(pag load) 47
4-3-2- سرعت ربات ۴۷
۵-۳-۲- دقت (Auuracy) 47
6-3-2- تکرارپذیری(Repeatabilty) 47
4-2-نکاتی در مورد استفاده از ربات صنعتی در یک فرآیند تولیدی مکانیزه ۴۷
فصل سوم: ربات صنعتی جوشکار ۴۹
۱-۳- مشخصه¬های عمومی ۴۹
۲-۳- بازوی مکانیکی ۵۰
۱-۲-۳- پیکربندی یا شکل مهندسی بازو ۵۱
۲-۲-۳- درجات آزادی ۵۲
۳-۲-۳- تکرارپذیری ۵۲
۴-۲-۳- بار مجاز(Pag load) 52
5-2-3- سرعت حرکت ۵۲
۶-۲-۳- سیستم محرک ۵۳
۷-۲-۳- دقت در مکان¬یابی نقاط ۵۳
۸-۲-۳- موارد متفرقه   ۵۴
۳-۳- سیستم کنترل   ۵۴
۱-۳-۳- سخت افزار   ۵۴
۱-۱-۳-۳- محورهای حرکتی ۵۴
۲-۱-۳-۳- اندازه حافظه و مدت زمان ممکنه نگهداری اطلاعات در حافظه ۵۴
۳-۱-۳-۳- ذخیره سازی جانبی برنامه ها ۵۵
۴-۱-۳-۳- مرتبط سازی بوسیله بردها ۵۵
۲-۳-۳- نرم افزار ۵۵
۱-۲-۳-۳- روش های برنامه ریزی ربات ۵۶
۲-۲-۳-۳- روش برنامه ریزی راهنمایی ۵۶
۳-۲-۳-۳- روش برنامه ریزی (work through) 57
4-2-3-3- روش برنامه¬ریزی گاهی (walk – through) و زبان برنامه¬نویسی بصورت همزمان ۵۸
۵-۲-۳-۳- عوامل  عمومی مؤثر در برنامه¬ریزی ربات ۵۸
۴-۳- ویژگی های سیستم جوشکاری ۵۹
۱-۴-۳- توانایی چند عملیاتی بودن ۵۹
۲-۴-۳- کنترل خودکار ولتاژ ۵۹
۳-۴-۳- تصحیح مسیر درز جوش ۶۱
۴-۴-۳- مشخص کردن برخورد ۶۱
۵-۳- پارامترهای ورودی و خروجی در فرآیند جوشکاری ۶۱
۶-۳- استفاده از ربات برای کنترل پارامترهای ورودی جوشکاری ۶۳
فصل چهارم: جوشکاری با کامپیوتر (CWS) و نمونه¬ای از ربات جوشکار ۶۴
۴-۱- مقدمه ۶۴
۲-۴- آشنایی با CWS 64
3-4- CWSچگونه کار می¬کند؟ ۶۵
۴-۴- دستگاه شبیه ساز جوشکاری Simulator 66
1-4-4- دستگاه شبیه‌ساز مدل ETS-OIM   ۶۶
۲-۴-۴- امکانات دستگاه ETS-OIM 67
3-4-4- ویژگی های فنی دستگاه ۶۷
۴-۴-۴- اجزای متعلقات شبیه ساز ۶۸
۵-۴-۴- روش کار و انتخاب حالت ۶۹
۶-۴-۴- نحوه محاسبه خطاها از طریق دستگاه OIM- ETS 70
5-4- ساخت ربات جوشکار در داخل کشور ۷۱
فصل پنجم : طراحی مکانیزم و اجزاء و سیستم های عمل کننده هیدرو لیکی ربات های صنعتی :۷۹
۱-۵ طراحی مکانیزم : ۷۹
۱-۱-۵ : طراحی مکانیزم اصلی : ۷۹
۲-۱-۵ طراحی مکانیزم غلتش ( ROLL ) در مچ : ۸۲
۳-۱-۵ طراحی مکانیزم گریپ : ۸۳
۲- ۵ * طراحی اجزاء اولیه * ۸۵
۱ – ۲ – ۵ – مشخصات کلی : ۸۵
۲-۲-۵ : طراحی اجزاء مکانیزم اصلی : ۸۶
۳-۲-۵ طراحی اجزاء مکانیزم مچ و گریپ ۹۰
۳-۵- طراحی مدار سیستم‌های عمل‌کننده (هیدرولیک) ۹۳
۱-۳-۵ شرایط خاص و انتظارات از سیستم هیدرولیک ۹۳
۲-۳-۵ طراحی بخش تولید فشار، دبی و ایجاد فشارهای لازم ۹۴
۳-۳-۵ طراحی مدارهیدولیک بخش ویژه محورهای B,C 95
4-3-5 طراحی مدارهیدرولیک بخش ویژه محور A 96
5-3-5 طراحی مدار هیدرولیک بخش ویژه محور D ( هیدروموتور) ۹۸
۶-۳-۵ طراحی مدارهیدورلیک بخش ویژه گریپ ۹۹
منابع ۱۰۲
فصل اول : جایگاه وکاربرد ربات در صنعت
۱-۱ مقدمه
     از اواخر دهه هفتاد، تقاضا برای استفاده از رباتها در صنایع شروع به پیشرفت  فوق العاده ای نمود. دلیل اصلی رشد چشمگیر صنایع رباتیک، عمدتاً به خاطر ملاحظات اقتصادی است. جنبه دیگر استفاده از رباتها بالا رفتن سرعت تولید و دقت کار می باشد بطوریکه بعلت دقت کامپیوتری، رباتها نسبت به کارگر در این حالت ضایعات کمتر شده و مصرف مواد اولیه پایین می آید. به عنوان مثال، صرفه جویی در مصرف رنگ را در  رباتهای رنگپاش حدود ۱۰ تا ۵۰ درصد است. همچنین در بکارگیری رباتها مخارجی چون لباس،دستکش، خوراک و وسایل نظافت کارگر را نیز کاهش می دهد که به جنبه اقتصادی بودن آن می افزاید. در بسیاری از بخشهای تولید که عملیات خطرناک بوده و یا محیط کار پر سروصدا وآلوده است، استفاده از رباتها می تواند کارگران را از خطرات ناشی از کار حفظ نماید. یک مثال چنین عملیاتی پرسکاری است که بطور مرتب موجب نقص عضو و صدمه به کارگران می گردد و یا رنگ پاشی که محیط آن بعلت استفاده از مواد شیمیایی برای سلامت کارگران مناسب نیست با جایگزین شدن رباتها در مراکز کارهای طاقت فرسا و حساس، کمک بسیار موثری به سلامت کارگران و دیگر پرسنل و رشد فکری آنها و رشد و بهبود تولید خواهد شد.
اینها دلایلی هستند که تا کنون باعث رشد روز افزون کاربرد رباتهای صنعتی در صنایع مختلف شده است.
۲-۱  تاریخچه:
با اختراع  کامپیوتر و پیوند آن با ماشین های مکانیکی کم کم رباتهای صنعتی بوجود آمدند که می توان از یک دست مکانیکی که در سال ۱۹۴۷ در آزمایشگاه ملی آرگون ساخته شدند به عنوان اولین ربات نام برد .توضیح مختصری که در مورد کلمه ربات لازم به نظر می رسد این است که این کلمه از واژه (Robota)  در نمایشنامه رباتهای همه کاره در سال ۱۹۲۱ بکار برده شده.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی ربات های صنعتی و مشخصات آنها در جوشکاری ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نگاهی به کلاه پارسیان

نگاهی به کلاه پارسیان

تاج شاهنشاهان هخامنشی
دیهیم
کلاه کوتاه یا حلقه نمدین
کلاه ترک دار
کلاه بی ترک یا ساده
باشلق
دستار
کلاه آشوری

نگاهی به کلاه پارسیان شناسایی کلاه‌های گوناگون اقوام مختلف تاریخی و باستانی، مبحثی است بسیار شیرین و جالب زیرا در طی مطالعه آن، نکات سودمندی مطرح و روشن می‌گردد که از دیده تاریخ پوشاک و تاریخ تمدن یک ملت بسیار مهم و ارزنده است و اعتقادات، تشکیلات، ابتکارات و پیشرفتهای آنان را در راه زندگانی نشان می دهد بدین منظور ما در این شماره بخشی از تاریخ پوشاک پارسیان را که  همه از روی مدارک محکم تاریخی و باستانی  تهیه شده است منعکس می کنیم  و امیدواریم بتوانیم در آینده نیز از اینگونه مباحث علمی و فنی که از تاریخ تمدن و باستان شناسی ایران دارای اهمیت بسیار می باشد، بررسی کنیم تاریخ استعمال کلاه و هرچه بدان ماند، به منظور پوشاندن و نگاهداری سر و صورت از سوز سرما و گرما و حوادث طبیعی دیگر، به روزگاران بسیار کهن باز می گردد، و حتی مدارکی موجود است که نشان می‌دهد، مردمان وحشی غارنشین نیز کلاه‌هایی از پشم و پوست جانوران ساخته، بسر می نهاده‌اند…

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نگاهی به کلاه پارسیان ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی و مقایسه هنر انیمیشن ایران – آمریکا و اروپا

بررسی و مقایسه هنر انیمیشن ایران آمریکا و اروپا

فهرست مطالب

درک دنیای انیمیشن
انیمیشن چیست؟
تاریخچه انیمیشن
ابتدایی ترین شکل انیمیشن
اصول پایه ساخت انیمیشن
فیلم انیمیشن
انواع انیمیشن
طبقه بندی انواع انیمیشن بر اساس شیوه پخش
طبقه بندی انواع انیمیشن بر اساس نوع مخاطب
طبقه بندی انواع انیمیشن بر اساس نوع رسانه
گونه های مختلف انیمیشن
انیمیشن خارج از ساعات پربیننده (Non-Rrime-time)
انیمیشن ساعات پربیننده
اصول طراحی انیمیشن استفاده شده در ایران
طراحی کاراکتر و شخصیتهای انیمیشن
تکنیک های انیمیشن
Cel animation
Full animation ـ (انیمیشن کامل)
Limited Animation
Rotoscoping
سایر تکنیک های انیمیشن
تکنیک های انیمیشن تجربی
انیمیشن و اروپا
تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا
تاریخچه انیمیشن در استونیا
تاریخچه انیمیشن در فرانسه
تاریخچه انیمیشن ایتالیا
انیمیشن در ایالات متحده آمریکا
انیمیشن Stop – motion یا قاب به قاب
انواع انیمیشن قاب به قاب
انیمیشن ۲D یا دوبعدی
زمان تغییر قواعد در سینمای انیمیشن آمریکا
بررسی تطبیقی آثار بین این ۳ کشور
منابع

درک دنیای انیمیشن

می خواهیم پیش از پرداختن به چگونگی نوشتن کارتون ، قدری در مورد رسانه انیمیشن سخن بگوییم . این بحث شما را در درک وقایع و شرایط کلی دنیای انیمیشن یاری خواهد نمود . به هر حال نویسنده کارتون نخستین حلقه زنجیره تولید آن است و هر چه بیشتر از روند کار مطلع باشد طبیعتاً کار بهتری ارایه خواهد نمود . عدم درک صحیح از اصول تولید و انواع مختلف انیمیشن بزرگترین مانع بر سر راه شما است . شما نمی دانید در اطرافتان چه می گذرد و نمی تواند با عوامل تولید ارتباط برقرار کند .

یکی از مهم ترین مفاهیم مربوط به فرایند تولید یک پروژه انیمیشن بودجه است . شما به عنوان نویسنده موظف اید کارتونی بنویسید که هم از بعد تکنیکی و هم از بعد مالی قابل ساخت و توجه باشد . تغییر بیش از حد صحنه ها ـ که مستلزم طراحی تعداد زیادی پس زمینه است ـ بودجه کارشناسی را بیش از حد افزایش خواهد داد . به همین ترتیب استفاده از شخصیت های متعدد که نیاز به بازیگران و گویندگان فراوان دارد نیز از لحاظ مالی قابل توجیه خواهد بود . یک فیلمنامه درخشان و با کیفیت اما غیر قابل ساخت عملاً فیلمنامه موفقی نیست . فروش یک کار کوچک و کسب درآمدی ، خیر ، البته بد نیست اما نمایش کار شما بر پرده عریض سینما نه تنها از لحاظ حتی ارضا کننده خواهد بود بلکه در نقش کارت ویزیت شما در کارهای بعدی هم عمل خواهد کرد .

نگاهی گذرا به تولید انیمیشن ـ از فیلمنامه تا کارتون قابل پخش

البته پیش از نوشتن فیلمنامه چند مرحله وجود دارد که بعد ها دقیق تر به آنها خواهیم پرداخت . اما فرض می کنیم که فرایند تولید یک پروژه انیمیشن ـ چه تلویزیونی و چه فیلم بلند آغاز می شد .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی و مقایسه هنر انیمیشن ایران – آمریکا و اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()