نوشته شده توسط : محمد

دانلود کارتحقیقی قبض در قرض

کارتحقیقی قبض در قرض
فهرست مطالب
عنوان
پیش گفتار
مقدمه
بخش اول قرض و انواع و اهمیت آن
الف : معانی لغوی قرض
ب : انواع قرض
ج : اهمیت قرض در زندگی روزمره
د : اهمیت قرض در شرع
بخش دوم مطالعه تطبیقی در مورد عقد قرض
الف : عقد قرض در حقوق رم
ب : عقد قرض در حقوق فرانسه
ج : عقد قرض در حقوق سوئیس
د : مقایسه عقد قرض در حقوق ایران ـ فرانسه و سوئیس
بخش سوم ـ آیات قرآن کریم در مورد قرض
۱ـ آیه ۲۴۵ سوره بقره
۲ـ آیه ۱۲ سوره مائد
۳ـ آیه ۱۷ سوره کهف
۴ـ آیه ۱۱ سوره حدید
۵ـ آیه ۱۸ سوره حدید
۶ـ آیه ۱۷ سوره تغابن
۷ـ آیه ۲۰ سوره مزمل
بخش چهارم ـ عقد قرض
معانی اصطلاحاتی که در این مبحث استفاده می شود
۱ـ تسلیم (اقباض)
۲ـ قبض (تسلم)
۳ـ تصرف
بخش پنجم حصول مالکیت در عقد قرض
نظریه اول
نظریه دوم
نظریه سوم
نظریه چهارم
نظریه پنجم
نظریه ششم
نظریه هفتم
نظریه هشتم
نقد نظرات چهارم و ششم
نقد نظریه چهارم
نقد نظریه ششم
نظرات مخالف قول «توقف ملکیت بر قرض» در فقه شیعه
دلائل قائلین به قول «توقف ملکیت بر قبض»
نقد و بررسی دلائل قائلین به قول «توقف ملکیت بر قبض»
نقد اولین دلیل
نقد دومین دلیل
نقد چهارمین دلیل
الف : تصرف فرع بر ملکیت
ب : نقد دلایل صاحب جواهر
ج : نقد دلایل شهید ثانی
خلاصه و نظر محقق
کتابشناسی
منابع
مقدمه
همانطور که در مقدمه عرض شد عنوان کار تحقیقی فوق را در قبض در قرض انتخاب کرده ام اما این موضوع در بر گیرنده مسائل جانبی بسیاری می باشد.
اصولاً بحث بر این است که ملکیت عین مستقرضه در عقد قرض، چه زمانی به مقترض منتقل می شود، در این زمینه نظرات متعددی وجود دارد، یکی از این نظریات این است که ملکیت مستقرضه بعد از قبض به مقترض (البته با اجازه مقرض) منتقل می شود که موضوع این کار تحقیقی است.
این کار تحقیقی به چند بخش تقسیم می شود : بخش اول را مقداری در رابطه با خود عقد عرض ـ انواع قرض ـ اهمیت قرض در زندگی روزمره به خصوص امروزه و نهایتاً اهمیت قرض در شرع بحث می شود.
بخش دوم یک مطالعه تطبیقی کوتاهی در مورد عقد قرض بین سیستمهای حقوقی بعضی کشورهای اروپایی و مقایسه آن با سیستم حقوقی ایران و بعضی کشورهای عربی داریم بخش سوم آیات از قرآن کریم که در مورد قرض نازل شده به همراه تفسیر کوتاهی از هر آیه
بخش چهارم مقایسه مختصری بین قرض در قانون ایران و فقه شیعه داریم و نهایتاً بخش پنجم وارد بحث اصلی و موضوع اساسی کار تحقیقی می شویم، که از چه زمانی عین مستقرضه به مقترض منتقل می شود ـ بحثها و نظرات گوناگونی که در این رابطه ، بین فقهاء و حقوقدانان مطرح است و در آخر نظر خودمان را بیان می کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی قبض در قرض ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود کار تحقیقی شرایط‌ اساسی‌ صحت‌ معاملات‌

کار تحقیقی شرایط‌ اساسی‌ صحت‌ معاملات‌

فهرست مطالب
شرایط‌ اساسی‌ صحت‌ معامله‌
فرق  بین‌ معامله‌ی‌ باطل‌ و معامله‌ی‌ غیرنافذ
مبحث‌ اوّل‌: قصد و رضای‌ طرفین‌
تعریف‌
بند اوّل‌: وجود و اظهار اراده‌
الف‌ – وجود اراده‌
ب‌ – اظهار اراده‌
وسیله‌ی‌ اظهار اراده‌
ایجاب‌ و قبول‌
بند دوم‌: توافق‌ اراده‌ی‌ طرفین‌
الف‌ – زمان‌ وقوع‌ قراردادهای‌ با مکاتبه‌
ب‌ – مکان‌ وقوع‌ قرارداد
ج‌ – فایده‌ی‌ تعیین‌ زمان‌ و مکان‌ وقوع‌ عقد
بند چهارم‌: عیوب‌ اراده‌
الف‌ – اشتباه‌
دوّم‌: مواردی‌ که‌ اشتباه‌ موجب‌ خیار فسخ‌ است‌
سوم‌ – مواردی‌ که‌ اشتباه‌ در معامله‌ مؤثّر نیست‌
ب‌ – اکراه‌
اثر اکراه‌
فرق  بین‌ اضطرار و اکراه‌
مبحث‌ دوّم‌: اهلیّت‌
بند اوّل‌: تعریف‌ و اقسام‌
اهلیّت‌ تمتّع‌
اهلیّت‌ استیفاء
بند دوم‌: شرایط‌ اهلیّت‌
الف‌ – بلوغ‌
ب‌ – عقل‌
ج‌ – رشد
بند سوم‌: معاملات‌ محجورین‌
الف‌ – معاملات‌ صغیر
ب‌ – معاملات‌ مجنون‌
ج‌ – معاملات‌ سفیه‌
مبحث‌ سوم‌: مورد معامله‌
تعریف‌
بند اوّل‌: مورد معامله‌ باید مالیّت‌  داشته‌ باشد.
بند سوم‌: مورد معامله‌ باید دارای‌ منفعت‌ مشروع‌ باشد
مصادیق‌ مورد معامله‌ی‌ نامشروع‌
بند چهارم‌: مورد معامله‌ باید معیّن‌ و معلوم‌ باشد
ضابطه‌ی‌ علم‌ اجمالی‌
بند پنجم‌: مورد معامله‌ باید مقدور باشد
مبحث‌ چهارم‌: جهت‌ معامله‌
بند اوّل‌: جهت‌ نامشروع‌
الف‌ – تعریف‌ – فرق  بین‌ جهت‌ معامله‌ و جهت‌ تعهّد

شرایط‌ اساسی‌ صحت‌ معامله‌
ماده‌ی‌ ۱۹۰ قانون‌ مدنی‌ مقرر می‌دارد: «برای‌ صحّت‌ هر معامله‌ شرایط‌ ذیل‌ اساسی‌است‌:
۱- قصد طرفین‌ و رضای‌ آنها
۲- اهلیّت‌ طرفین‌
۳- موضوع‌ معیّن‌ که‌ مورد معامله‌ باشد
۴- مشروعیت‌ جهت‌ معامله‌
در فقه‌ اسلامی‌ و حقوق  ایران‌ قاعده‌ای‌ هست‌ به‌ نام‌  اصاله‌ الصحّه‌ یااصل‌ صحّت‌ که‌به‌ موجب‌ آن‌ قراردادهای‌ واقع‌ شده‌ بین‌ افراد اصولاً صحیح‌ هستند، مگر اینکه‌ دلیلی‌ برعدم‌ صحّت‌ آنها وجود داشته‌ باشد (ماده‌ی‌ ۲۲۳ ق .م‌.). بنابراین‌ قراردادی‌ را می‌توان‌غیرصحیح‌ دانست‌ که‌ ثابت‌ شود فاقد یکی‌ از شرایط‌ صحّت‌ است‌. در صورت‌ عدم‌ احرازفقد شرط‌ قرارداد صحیح‌ تلقی‌ می‌شود.
فقدان‌ شرایط‌ صحّت‌ همیشه‌ دارای‌ یک‌ اثر و نتیجه‌ نیست‌ و به‌ عبارت‌ دیگر ضمانت‌اجرای‌ این‌ شرایط‌ همیشه‌ یکسان‌ نمی‌باشد. فقدان‌ شرط‌ صحّت‌ گاهی‌ باعث‌ بطلان‌ و گاهی‌موجب‌ عدم‌ نفوذ معامله‌ است‌. بنابراین‌، صحّت‌ در مادّه‌ی‌ ۱۹۰ ق .م‌. در مقابل‌ بطلان‌ و عدم‌نفوذ به‌ کار رفته‌ است‌ و قراردادی‌ که‌ فاقد یکی‌ از شرایط‌ صحّت‌ است‌ ممکن‌ است‌ باطل‌ یاغیرنافذ باشد.
فرق  بین‌ معامله‌ی‌ باطل‌ و معامله‌ی‌ غیرنافذ
معامله‌ی‌ باطل‌ آن‌ است‌ که‌ فاقد یکی‌ از ارکان‌ بوده‌ و هیچ‌ گونه‌ اثری‌ بر آن‌ مترتب‌نباشد و نتوان‌ با تنفیذ بعدی‌ به‌ ان‌ قدرت‌ و اعتبار بخشید، مانند معامله‌ای‌ صغیر غیرممیّز ومجنون‌ و معامله‌ در حال‌ مستی‌.
این‌ گونه‌ معاملات‌ به‌ علت‌ فقدان‌ قصد و اراده‌ی‌ حقوقی‌ باطل‌ و کان‌ لم‌ یکن‌ است‌ وهیچگونه‌ اثر حقوقی‌ نمی‌توان‌ برای‌ آن‌ قایل‌ شد. معامله‌ی‌ باطل‌، چنانکه‌ گفته‌اند، مانندمرده‌ است‌ که‌ نمی‌توان‌ زنده‌اش‌ کرد. بطلان‌ ضمانت‌ اجرایی‌ شدیدتر از عدم‌ نفوذ است‌.عقد باطل‌ از نظر قانون‌ به‌ منزله‌ی‌ معدوم‌ است‌. هنگامی‌ معامله‌ محکوم‌ به‌ بطلان‌ است‌ که‌فاقد یکی‌ از ارکان‌ اساسی‌ صحّت‌ باشد و نقص‌ آن‌ را به‌ هیچ‌ وجه‌ نتوان‌ رفع‌ کرد.
معامله‌ی‌ غیرنافذ آن‌ است‌ که‌ فاقد بعضی‌ از شرایط‌ صحّت‌ معامله‌ و از این‌ رو ناقص‌و معیوب‌ باشد؛ لیکن‌ بتوان‌ عیب‌ آن‌ را رفع‌ کرد و با تنفیذ بعدی‌ قدرت‌ و اعتبار به‌ آن‌بخشید. معامله‌ی‌ غیرنافذ، همچون‌ مریضی‌ است‌ که‌ می‌توان‌ درمانش‌ کرد. معامله‌ی‌غیرنافذ، تا هنگامی‌ که‌ از آن‌ رفع‌ عیب‌ نشده‌، فاقد اثر حقوقی‌ است‌ ولی‌ پس‌ از تنفیذ و رفع‌عیب‌ به‌ صورت‌ معامله‌ی‌ صحیح‌ درمی‌آید و از روز انعقاد معتبر شناخته‌ می‌شود و ازهمان‌ روز آثار حقوقی‌ بر آن‌ بار می‌گردد. مثلاً معامله‌ی‌ مکره‌ (کسی‌ که‌ در نتیجه‌ی‌ اکراه‌ وبدون‌ اختیار قرارداد می‌بندد) غیرنافذ است‌؛ ولی‌ طرفی‌ که‌ رضای‌ وی‌ معیوب‌ بوده‌می‌تواند پس‌ از رفع‌ اکراه‌ معامله‌ را تنفیذ کند و در این‌ صورت‌ معامله‌ از روز انعقاد معتبرشناخته‌ شده‌ و دارای‌ آثار حقوقی‌ خواهد بود. بنابراین‌ اگر بایع‌ مکره‌ باشد و پس‌ از رفع‌اکراه‌، بیع‌ را تنفیذ کند، عین‌ و منافع‌ مال‌ مورد معامله‌ از روز انعقاد بیع‌ متعلق‌ به‌ مشتری‌تلقی‌ خواهد شد.
معامله‌ی‌ غیرنافذ را با معامله‌ی‌ قابل‌ فسخ‌ نباید اشتباه‌ کرد. معامله‌ قابل‌ فسخ‌قراردادی‌ است‌ که‌ ارکان‌ و شرایط‌ صحّت‌ آن‌ کامل‌ است‌ و از این‌ رو به‌ محض‌ انعقاد اثرخود را به‌ بار می‌آورد؛ لیکن‌ به‌ موجب‌ قرارداد، یا به‌ حکم‌ قانون‌، حق‌ فسخ‌ در آن‌ برای‌ یکی‌از طرفین‌ یا هر دو یا شخص‌ ثالث‌ شناخته‌ شده‌ است‌؛ مانند موردی‌ که‌ طرف‌ معامله‌ مغبون‌و غبن‌ فاحش‌ باشد یا خیار فسخ‌ به‌ نفع‌ یکی‌ از متعاملین‌ شرط‌ شده‌ باشد که‌ در این‌ صورت‌وی‌ می‌تواند معامله‌ را برهم‌ زند. فسخ‌ قرارداد، هرگاه‌ تحقق‌ یابد، به‌ گذشته‌ اثر نمی‌کند وفقط‌ از تاریخ‌ وقوع‌ فسخ‌، اثر قرارداد را از بین‌ می‌برد و طرفین‌ را در وضعی‌ که‌ قبل‌ از عقدداشته‌اند قرار می‌دهد. لیکن‌ آثاری‌ که‌ قرارداد قبل‌ از فسخ‌ به‌ بار آورده‌ به‌ قوت‌ و اعتبارخود باقی‌ می‌ماند. بنابراین‌ منافع‌ منفصل‌ مبیع‌ قبل‌ از فسخ‌ از آن‌ مشتری‌ خواهد بود.
اینک‌ که‌ فرق  بین‌ معامله‌ی‌ باطل‌ و غیرنافذ و قابل‌ فسخ‌ روشن‌ شد به‌ بحث‌ از شرایط‌اساسی‌ صحّت‌ معامله‌ که‌ در مادّه‌ی‌ ۱۹۰ قانون‌ مدنی‌ آمده‌ است‌ می‌پردازیم‌.

مبحث‌ اوّل‌: قصد و رضای‌ طرفین‌
تعریف‌
انعقاد هر قرارداد همواره‌ پس‌ از یک‌ سلسله‌ تصورات‌ و اعمال‌ روانی‌ روی‌ می‌دهد.فرض‌ کنید که‌ کسی‌ می‌خواهد مالی‌ را خریداری‌ کند. نخست‌ قرارداد را با همه‌ی‌ ارکان‌ وعناصر و نتایج‌ آن‌ در ذهن‌ مجسم‌ می‌کند، به‌ ویژه‌ مال‌ مورد معامله‌ و مبلغی‌ را که‌ در ازای‌آن‌ باید بپردازد در ذهن‌ تصور می‌نماید؛ سود و زیان‌ معامله‌ را می‌سنجد؛ سپس‌ میل‌ وگرایش‌ باطنی‌ به‌ انجام‌ قرارداد پیدا می‌کند؛ آنگاه‌ تصمیم‌ به‌ ایجاد آن‌ می‌گیرد و سرانجام‌طرفین‌ با کاربرد لفظ‌ یا انجام‌ عملی‌، عمل‌ حقوقی‌ را در ذهن‌ و عالم‌ اعتبار ایجاد می‌کنند وبا اعلام‌ قصد و توافق‌ اراده‌ی‌ آنان‌ قرارداد بسته‌ می‌شود.
حال‌ ببینیم‌ قصد و رضا که‌ طبق‌ مادّه‌ی‌ ۱۹۰ قانون‌ مدنی‌ از شرایط‌ اساسی‌ صحّت‌معامله‌ به‌ شمار آمده‌ است‌ چیست‌؟ با توجه‌ به‌ مراحل‌ مختلف‌ روانی‌ که‌ برای‌ انعقادقرارداد ذکر شد، رضا در اصطلاح‌ حقوقی‌ همان‌ میل‌ و گرایش‌ باطنی‌ به‌ انجام‌ عمل‌ حقوقی‌است‌؛ و قصد، ایجاد عمل‌ حقوقی‌ در عالم‌ ذهن‌ است‌ که‌ گاهی‌ از آن‌ به‌ قصد انشاء تعبیرمی‌کنند.
بعضی‌ از استادان‌ حقوق  در تعریف‌ قصد و رضا گفته‌اند: رضا اشتیاق  به‌ ایجاد وقصد انشاء ایجاد امر متصور است‌. در حقوق  فرانسه‌ معمولاً قصد و رضا را تحت‌ عنوان‌اراده‌ Consentement مطرح‌ می‌کنند و از تحلیل‌ آن‌ به‌ قصد و رضا سخن‌ نمی‌گویند. ولی‌قانون‌ مدنی‌ به‌ پیروی‌ از فقه‌ اسلامی‌ قصد و رضا را از هم‌ تفکیک‌ کرده‌ و آن‌ را دو امرنفسانی‌ جداگانه‌ به‌ شمار آورده‌ است‌.
بنابراین‌ نظریه‌ که‌ مورد قبول‌ فقهای‌ امامیه‌ و حقوق  دانان‌ ایران‌ است‌، رضا را باقصد نباید اشتباه‌ کرد؛ ممکن‌ است‌ کسی‌ قصد انجام‌ معامله‌ داشته‌ ولی‌ رضا نداشته‌ باشد.مثلاً هرگاه‌ کسی‌ در اثر تهدید به‌ قتل‌ حاضر به‌ فروش‌ خانه‌ خود شود و به‌ محضر برود وسند انتقال‌ را امضا کند، قصد انشاء معامله‌ را داشته‌، اما فاقد رضا بوده‌ و به‌ تعبیری‌ دیگررضایش‌ معیوب‌ است‌ و از این‌ رو معامله‌ وی‌ غیرنافذ است‌. هنگامی‌ رضای‌ لازم‌ در معامله‌و به‌ اصطلاح‌ حقوقی‌ رضای‌ معاملی‌ موجود و کامل‌ است‌ که‌ سبب‌ انعقاد قرارداد میل‌ واختیار معامله‌ کننده‌ باشد، نه‌ اجبار شخص‌ دیگر، هرچند که‌ این‌ میل‌ بر اثر یک‌ عامل‌غیراختیاری‌ (اضطرار) پدید آمده‌ باشد. بنابراین‌ اگر کسی‌ برای‌ درمان‌ فرزند در آستانه‌مرگ‌ خویش‌ خانه‌ی‌ خود را بفروشد، بی‌آنکه‌ شخصی‌ او را مجبور به‌ فروش‌ کرده‌ باشد،رضای‌ معاملی‌ موجود و قرارداد صحیح‌ و معتبر است‌. رضای‌ معاملی‌ در صورتی‌موجود و بی‌عیب‌ است‌ که‌ معامله‌ کننده‌ آزادانه‌ و در محیطی‌ دور از اکراه‌ و اشتباه‌ ارکان‌ ونتایج‌ معامله‌ را بررسی‌ کند و نفع‌ و ضرر آن‌ را بسنجد و آنگاه‌ قصد انشاء معامله‌ کند.
پس‌ از روشن‌ شدن‌ مفهوم‌ قصد و رضا اینک‌ مسایل‌ مهم‌ مربوط‌ به‌ این‌ مبحث‌ راتحت‌ عناوین‌: وجود و اظهار اراده‌، توافق‌ اراده‌، نمایندگی‌ در قصد انشاء و عیوب‌ اراده‌مورد بررسی‌ قرار می‌دهیم‌.
بند اوّل‌: وجود و اظهار اراده‌
الف‌ – وجود اراده‌
طرفین‌ معامله‌ باید قصد انشاء یعنی‌ ایجاد قرارداد را داشته‌ باشند والا معامله‌ باطل‌و از درجه‌ی‌ اعتبار ساقط‌ است‌. برای‌ اینکه‌ قصد انشاء تحقق‌ یابد باید طرف‌ قرارداد قوه‌ی‌تمیز و درک‌ داشته‌ باشد و پس‌ از تصور ارکان‌ و سنجش‌ سود و زیان‌ قرارداد، ایجاد آن‌ رااراده‌ کند.
بنابراین‌ معامله‌ی‌ دیوانه‌ یا صغیر غیر ممیّز یا کسی‌ که‌ در حال‌ مستی‌ است‌، به‌ عفت‌فقدان‌ قصد، باطل‌ است‌ و هیچ‌ اثری‌ بر این‌ گونه‌ معامله‌ مترتّب‌ نیست‌. ماده‌ی‌ ۱۹۵ قانون‌مدنی‌ مقرر می‌دارد: «اگر کسی‌ در حال‌ مستی‌ یا بیهوشی‌ یا در خواب‌ معامله‌ نماید، آن‌معامله‌ به‌ واسطه‌ی‌ فقدان‌ قصد باطل‌ است‌». به‌ طور کلّی‌ فقدان‌ قصد به‌ هر علتی‌ که‌ باشدباعث‌ بطلان‌ معامله‌ است‌.

ب‌ – اظهار اراده‌
وجود قصد در درون‌ شخص‌ و عالم‌ ذهن‌ کافی‌ برای‌ انعقاد قرارداد نیست‌؛ بلکه‌قصد باید به‌ طریقی‌ بیان‌ و اظهار گردد. قصدی‌ که‌ به‌ نحوی‌ از انحاء در مقام‌ عقد قراردادابراز شده‌ است‌ اراده‌ی‌ ظاهری‌ یا اظهار شده‌ یا اراده‌ی‌ خارجی‌ یا اعلام‌ اراده‌ نامیده‌می‌شود. در مقابل‌، قصد درونی‌ و واقعی‌ معامله‌ کننده‌ اراده‌ی‌ باطنی‌ نام‌ دارد. ابراز قصدانشاء یا اراده‌ی‌ ظاهری‌ غیر از اظهار تمایل‌ به‌ انعقاد قرارداد و مذاکرات‌ مقدّماتی‌ راجع‌ به‌شرایط‌ آن‌ است‌. منظور از ابراز قصد این‌ استکه‌ طرفین‌ معامله‌ پس‌ از مذاکرات‌ مقدّماتی‌، بااعلام‌ قصد خود، قرارداد را ایجاد کنند و به‌ عبارت‌ دیگر، قصد انشاء معامله‌ را داشته‌ باشندو آن‌ را اظهار نمایند. مادّه‌ی‌ ۱۹۱ قانون‌ مدنی‌ در مقام‌ بیان‌ این‌ قاعده‌ مقرر می‌دارد: «عقدمحقق‌ می‌شود به‌ قصد انشاء به‌ شرط‌ مقرون‌ بودن‌ به‌ چیزی‌ که‌ دلالت‌ بر قصد کند».بدیهی‌ است‌ که‌ بدون‌ کاشف‌ و مبرز (چیزی‌ که‌ دلالت‌ بر قصد نماید) معامله‌ کننده‌نمی‌تواند طرف‌ دیگر را از قصد خود آگاه‌ سازد و تراضی‌ و توافق‌ طرفین‌ به‌ وجود نخواهدامد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کار تحقیقی شرایط‌ اساسی‌ صحت‌ معاملات‌ ,
:: بازدید از این مطلب : 793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نقوش فرش ایران و چگونگی طبقه بندی آن

فرش ایران و چگونگی طبقه بندی آن
فهرست مطالب
گروه ۱ – طرحهای آثار باستانی و ابنیه اسلامی
گروه ۲ – طرحهای شاه عباسی
گروه ۳- طرحهای اسلیمی
گروه ۴- طرحهای اقتباسی
گروه ۵- طرحهای افشان
گروه ۶ – طرحهای واگیره ای (بندی)
گروه ۷ – طرحهای بته ای(بته جقه)
گروه ۸ – طرحهای درختی
گروه ۹ – طرحهای ترکمن
گروه ۱۰ – طرحهای شکار گاهی
گروه ۱۱- طرحهای گل فرنگ
گروه ۱۲- طرحهای قابی (خشتی)
گروه ۱۳- طرحهای گلدانی
گروه ۱۴- طرحهای ماهی در هم
گروه ۱۵- طرحهای محرابی
گروه ۱۶- طرحهای محرمات
گروه ۱۷- طرحهای هندسی
گروه ۱۸- طرحهای ایلی و عشایری
گروه ۱۹- طرحهای تلفیقی
تلفیقی گل فرنگ ، تلفیقی هندسی و
نقوش گلستان
نقوش لچک و ترنج
نقوش شکار گاه (شکار گاهی)
نقوش هراتی ( ماهی درهم )
نقوش محرمات
نقوش بته ای ( بته جقه )
نقوش گل فرنگ ( گل رز ) و گل سرخ ایرانی در
فرش ایرانی
نقوش اقتباسی
نقوش تصویری
قاجار
نقوش محرابی (مهرآبی)
مفهوم رمزی نگاره‌های (S) مانند
نقش دوست‌کامی
نقشمایه‌ی سه گوشهای پیوسته
نگاره‌ی مرغی / قوچکی یا طلسم باران خواهی
درخت سرو یا درخت زندگی
نقوش اسلیمی و ختایی
منبع
فرش ایران و چگونگی طبقه بندی آن
نقوش فرش ایران و نگاره های تزیینی آن و از همه مهمتر مفاهیم بنیادی و شاید هم راز آمیز آنها ، از جمله مباحث تخصصی فرش ایران می باشد که در  طی چند دهه ی اخیر بسیار مورد توجه فرار گرفته است .
در خصوص طبقه بندی صحیح و اصولی طر ح های فرش ایران و همچنین مبانی بنیادی آن تا چند سال اخیر کار چندانی صورت نگرفته بود ، امل به تدریج مطالعات انجام شذه به ویژه توسط کارشناسان و محققین ایرانی که متاسفانه هنوز از طرفداران زیادی برخوردار نیست ، می رود تا دنیای جدیدی را از طبقه بندی علمی – هنری – طر ح های فرش ایران را ارائه دهد . از برکت بسیاری از این مطالعات در برخی موارد رمز پردازی و نماد گرایی نقوش فرش ایران نیز آشکار گشته و نتایج حاصله افزون بر سایر دلایل ، بر ارزشهای هنری فرش ایرانی افزوده است ، قبل از پرداختن به مباحث جدیدی که در طی سالهای اخیر برای طبقه بندی فرشهای ایران مورد توجه قرار گرفته و همچنین مروری بر نظریات کارشناسان غربی در مورد نقشه های فرش ایران ، به معرفی یک طبقه بندی قدیمی از طرحهای  فرش ایران می پردازیم که بیش از دو دهه از عمر آن می گذرد و می توان گفت امروزه مورد توجه و استفاده اغلب طراحان و تولید کنندگان فرش قرار گرفته و در ومدارس و دانشگاهها نیز به عنوان طبقه بندی اصلی طرحهای فرش ایران معرفی می گردد  . در این طبقه بندی بدون توجه به دلایل شکل گیری و پیدایش طرحها   و نقش ها و حتی ریز نقش های مورد استفاده در فرش ، فقط با توجه به نوع آرایه ها و تزیینات طرح و همچنین اشکال تقلیدی به کار رفته و حتی با توجه به نوع تقسیم بندی متن فرش و جای گیری اشکال و تصاویر در آنها به دسته بندی طرحهای فرش ایران پرداخته اند و سپس با قیاس کلیه ی طرحهای سایر فرشها و توجه به وجوح مشترک طرح در هر فرش با طبقه بندی مذکور ، به اصطلاح تمامی طرحهای فرش ایران را در این فهرست گنجانیده اند. در اینجا با این طبقه بندی آشنا می شویم  .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقوش فرش ایران و چگونگی طبقه بندی آن ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش

نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش

فهرست مطالب

فصل ۱ : ۶
مقدمه . نشانه‌ شناسی و خاستگاه فلسفی ۶
نشانه چیست؟ ۷
نشانه شناسی ۸
ساختار گرایی و نشانه شناسی ۹
طبقه بندی پیرس از نقش های نشانه های: ۱۲
نظریه نشانه شناسیک ۱۵
فصل ۲٫ ۱۶
ملاحـظات نـظـری ۱۶
در مکتب پراگ ۱۷
نشانه از دیدگاه سوسور ۱۹
نشانه از دیدگاه پیرس ۲۰
تکامل دسته بندی پیرس ۲۳
مثلث معنایی آگدن و ریچاردز ۲۵
مربع نشانه شناسی گریماس: ۲۶
روابط همنشینی و جانشینی ۲۹
فصل ۳: ۳۵
طبقه بندی نظام های نشانه ای ۳۵
طبقه بندی کوزان از نظام‌های نشانه‌ای ۳۶
فصل ۴ : ۴۳
بـازیـگـر ۴۳
فصـل ۵ : ۵۳
کـنـش ۵۳
حرکت و نظام نشانه های حرکت ۶۸
اصول حرکت ۷۰
۲- حرکت بیانی ۷۸
۳٫ حرکت کاری ۸۰
فصل ۶: ۸۴
تأویل  کـنـش ۸۴
تأویل  متن: ۹۰
۲- گفتگو بامتن ۹۲
انسجام معنایی: ۹۴
نظریة یاکوبسن: ۹۹
یک الگوی ارتباطی ابتدایی ۱۰۰
نشانه‌ شناسی لایه‌ای : ۱۰۲
لنگر نشانه‌ها anchorage ۱۰۲
ارزیابی فرضیه و نتیجه‌گیری : ۱۰۴
منابع و مأخذ: ۱۰۶
فصل ۱ :
مقدمه . نشانه‌ شناسی و خاستگاه فلسفی
نشانه چیست؟
«به گفته امبرتو اکو «نشانه تمامی آن چیزهایی است که بر پایه قراردادی اجتماعی و از پیش نهاده، چیزی را به جای چیز دیگری معرفی میکنند. نشانه شناسی نظریه ای است درباره دروغ»
«عناصر یک نمایش دراماتیک- از جمله زبان گفتگوها، دکور، حرکت های بازیگران، لباس، چهره آرایی، زیر و بم صدای بازیگران و بسیاری از نشانه های دیگر هر یک به روش خود به پیدایش معنای آن نمایش یاری میرساند. هر عنصر نمایش را میتوان نشانه ای Sign دانست که بخشی از معنای کلی یک صحنه، یک رخداد، یا یک لحظه‌ی رویداد را در خود دارد.»
نشانه شناسی
«نشانه شناسی، شاخه ای از دانش بشری است که موضوعش نشانه ها و چگونگی کاربرد آنها برای ارتباط میان انسان ها و برای انتقال معناست.»
تعریف نشانه شناسی از نظر کرالام عبارت است از: «علمی است که به مطالعه چگونگی تولید معنی در جامعه می پردازد. بنابراین نشانه شناسی به یک اندازه به مساله فرایند های دلالت و ارتباطات، یعنی به مطالعه شیوه های تولید و مبادله معنی می پردازد. نشانه شناسی – دست کم به شکل آرمانی- یک علم چند رشته ای (multidisciplinary) است که یک هدف عام مشترک، یعنی درک بهتر رفتار معنا دار انسان، به آن وحدت می بخشد.»

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نشانه شناسی بازیگر تاویل کنش ,
:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مقدمه‌ای بر محاسبات توری (Grid computing)

مقدمه‌ای بر محاسبات توری (Grid computing)

فهرست مطالب

۱-۱مقدمه‌ای بر محاسبات توری (Grid computing) 3
1-2 مسأله گرید: ۵
۲-۲ گرید و مفاهیم دیگر از محاسبات توزیعی: ۵
۳-۲ محاسبات توری چیست؟. ۶
۴-۲ فواید محاسبات توری: ۹
۱-۴-۲ بهره برداری از منابع مورد استفاده ۹
۲-۴-۲ ظرفیت پردازنده موازی (parallel CPU capacity) 11
3-4-2 منابع مجازی و سازمانهای مجازی برای مشارکت: ۱۲
۴-۴-۲ دستیابی به منابع اضافی: ۱۳
۵-۴-۲ توازن منابع: ۱۵
۶-۴-۲ قابلیت اطمینان. ۱۷
۷-۴-۲ مدیریت: ۱۸
۵-۲ مدل معماری گرید ۲۰
لایه فابریک.. ۲۱
لایه ارتباط. ۲۱
لایه منابع. ۲۲
لایه جامع. ۲۲
لایه درخواست.. ۲۲
۱-۵-۲ ارزیابی معماری گرید: ۲۲
۶-۲ ارزیابی معماری محاسبات گرید ومدل‌های گرید – Adoption: 23
7-2 استانداردها برای محیط‌های گرید: ۲۴
۱-۷-۲ استاندارد OGSI: 25
2-7-2 استاندارد گرید FTP: 26
3-7-2 استاندارد WSRF: 26
4-7-2 استانداردهای مرتبط با سرویس‌های وب: ۲۷
۸-۲ معرفی امنیت گرید (گرید Security): 27
1-8-2 نیازهای امنیتی گرید: ۲۸
۲-۸-۲ چالش‌های امنیتی موجود در محیط یک گرید: ۲۸
۳-۸-۲ دامنه‌های امنیتی گرید: ۲۹
۴-۸-۲ اصول امنیت: ۳۱
۵-۸-۲ اصطلاحات مهم در رابطه با امنیت گرید: ۳۲
۶-۸-۲ The Certificate Authority: 36
8-8-2 انواع متفاوت Certificate ها: ۳۸
۹-۸-۲ چگونگی دسترسی به گرید: ۳۹
۱۰-۸-۲ Authorization & Authentication. 40
11-8-2 SSL Handshake: 41
9-2 طراحی گرید: ۴۳
۱-۹-۲ اهداف راه حل: ۴۴
۲-۹-۲ توپولوژی گرید: ۴۹
۱-۲-۹-۲ Intra گرید: ۵۰
۲-۲-۹-۲ Extra گرید: ۵۱
۳-۲-۹-۲ Inter گرید: ۵۲
۱۰-۲ بررسی برخی از پروژه‌های گرید: ۵۳
۲-۱۰-۲ NAREGL: 54
3-10-2 Floding@Home: 54
4-10-2 Google. 56
5-10-2 BLAST (Basic Local Alignment Search Tool) 57
11-2 گرید Sim چیست؟. ۵۸
۱-۱۱-۲ معماری سیستم: ۵۹
۲-۱۱-۲ موجودیت‌های گرید Sim: 61
گرید Information service: 63
مقایسه ونتیجه گیری.. ۶۴
فصل سوم ۶۶
همگام سازی
همگام سازی ساعت
ساعتهای فیزیکی
سیستمهای تعیین موقعیت جهانی
الگوریتم‌های همگام سازی ساعت
ساعتهای منطقی
ساعتهای منطقی لامپورت
ساعت‌های برداری
انحصار متقابل
مرور کلی
الگوریتم متمرکز
الگوریتم نامتمرکز
الگوریتم توزیع شده
الگوریتم حلقه نشانه
مقایسه چهار الگوریتم
تعیین موقعیت جهانی گره ها
الگوریتم انتخاب
الگوریتم‌های انتخاب سنتی
انتخاب‌‌ها در محیط‌های بی سیم
انتخاب‌‌ها در سیستم‌های بزرگ
همگام سازی.. ۶۸
چکیده ۱۴۴
۱ مقدمه. ۱۴۸
منابع. ۱۶۵

۱-۱ مقدمه‌ای بر محاسبات توری (Grid computing)

ایده توزیع کار به منظور دستیابی به سرعت و به عبارت دیگر یک صرفه جویی در زمان قرن هاست که مدنظر بوده است. تاریخ پر است از این مثال‌‌ها – تفکر در ساخت هرم ها، چیدن کتان در کشتزار و یا یورش گردان‌های نظامی در جنگ که می‌توانند به شما ایده بدهند. این ایده به طور طبیعی حتی پیش تر نیز وجود داشته که کندوی عسل یک مثال بارز از آن است. بسیاری از تکنیک‌های مدرن علمی از قبیل میکرو آرایه‌‌ها و ۹۸-well plate نیز کارها را برای دستیابی به سرعت، توزیع می‌کنند. در اوایل قرن بیستم، کامپیوتر مثل شخصی بود که کارهای محاسباتی را که به صورت توزیع شده نیز قابل انجام بودند، به تنهایی انجام می‌داد (کارهایی از قبیل جدول بندی داده‌های سرشماری).

به طور خلاصه یک گرید عبارتست از: محاسبه توزیع شده قابل توسعه در مقابل Platform‌های ناهمگن چندگانه، سازمان‌‌ها و مکان ها. اصطلاح قابل توسعه یا همان Scalable، به نیاز عملیاتی و مدیریتی منابع توزیع شده به صورت امن، برمی گردد.

همانگونه که در شکل زیر نشان داده شده است، کنترل یک گرید توسط نرم افزار Middleware، مدیریت می‌شود که یک مجموعه استاندارد سازگار از سرویس‌های گرید را برای Application‌‌ها فراهم می‌کند تا با منابع شبکه ای، محاسبه ای، اطلاعات و ذخایر داده به صورت امن تعادل داشته باشند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مقدمه‌ای بر محاسبات توری (Grid computing) ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کایزن و مدیریت کیفیت

کایزن و مدیریت کیفیت
فهرست مطالب
کایزن و مدیریت کیفیت ۱
معرفی کایزن ۲
مفاهیم اصولی کایزن ۴
کایزن و مدیریت ۵
تأکید بر فرایند، به جای تأکید بر نتیجة هدف ۶
پیروی از چرخه‎ها ۷
اولویت‎بخشی به کیفیت ۸
اظهارنظر براساس آمار و داده‎های صحیح ۹
مشتری را فرایند بعدی قلمداد کردن ۹
کنترل کیفیت جامع و کایزن: ۱۰
کایزن در برابر نوآوری (۱) ۱۵
کایزن از طریق کنترل کیفیت جامع ۲۰
کنترل کیفیت و کیفیت مردم ۲۰
دیدگاه‎های غرب و ژاپن نسبت به کنترل کیفیت ۲۴
استناد به داده‎ها ۲۶
تقدم کیفیت بر سود ۲۸
بررسی روندهای قبلی ۲۹
هر روند مشتری روند قبلی است ۳۰
کنترل کیفی جامع برای مصرف‎کننده نه برای تولیدکننده ۳۳
مدیریت کارکردی متقابل برای تسهیل کایزن ۳۶
کایزن در رده‎های پایینی سازمان ۴۲
نگرش کایزن به حل مسایل و مشکلات ۴۴
مدیریت و کارگر؛ دشمن یا متحد ۴۷
تعهد مدیریت ارشد ۴۹
گمبا، محل واقعی انجام کار ۵۱
گمبا و مدیریت ۵۲
خانة گمبا ۵۵
استانداردسازی ۵۵
ویژگی‎های کلیدی استانداردهای ۵۶
خانه‎داری محیط کار در پنج گام ‎(۵S) 59
معرفی ‎۵S 60
قوانین طرایی مدیریت گمبا ۶۳
قانون اول: مراجعه به گمبا و جستجوی علت وقوع مشکل ۶۳
قانون دوم: بازبینی تجهیزات، مواد و تمام موارد مرتبط با گمبا ۶۴
قانون سوم: اتخاذ تصمیمات موقت و مقطعی برای رفع مشکل در گمبا ۶۵
قانون پنجم: طراحی استانداردهای نوین، برای پیشگیری از وقوع مجدد مشکل ۶۶
مدیریت کیفیت در گمبا ۶۷
کاهش هزینه‎ها در گمبا ۶۹
بهبود کیفیت ۷۱
افزایش بهره‎وری برای کسب هزینه‎های کمتر ۷۲
کاهش موجودی و انبارش ۷۲
کوتاه‎سازی طول خطوط تولید ۷۲
کاهش زمان توقف و خرابی دستگاه‎ها و تجهیزات ۷۳
کاهش فضای مورد استفاده ۷۳
کاهش زمان آغاز تا انجام عملیات ۷۴
نقش گمبا در کاهش هزینه‎های عملیات ۷۵
سیستم پیشنهادها و چرخه‎های کنترل کیفیت ۷۵
۲ روز گمبا ‎- کایزن و مشارکت سراسری کایزن ۷۷
کایزن در دو روز ۷۹
چک لیست به مثابه ابزار کایزن ۸۳
‎۵S و ایمنی در کارگاه پرسکاری ۸۷
پاسخ در بایگانی بود ۹۰
فعالیت‎های «کایزن» در شرکت «Canon‎» ۹۲
 معرفی کایزن
از ۱۹۸۶ که کتاب کایزن منتشر شد، واژة «کایزن» به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی مدیریت مطرح و پذیرفته شد.
فرهنگ جدید لغات آکسفورد، واژه کایزن را روشی مستمر در بهبود کار، اثربخشی فردی و نظایر آن در قالب فرهنگ کار بیان می‎کند. این واژه در دستور زبان انگلیسی جایگاه خاصی دارد.
در زبان ژاپنی، کایزن یعنی بهبود مستمر، البته بهبودی که همگان اعم از مدیران و کارکنان باید به آن توجه کنند و تقریباً کم هزینه باشد. فلسفة کایزن، براین اساس بنا شده که شیوة زندگی ما اعم از کاری، اجتماعی و خانوادگی، بر تلاش در جهت بهبود مستمر تمرکز یابد. این مفهوم برای بسی اری از ژاپنی‎ها به قدری عادی و روشن است که حتی متوجه دارا بودن و انجام آن نیستند. کایزن سهم بزرگی در موفقیت رقابتی ژاپنی‎ها داشته است.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کایزن و مدیریت کیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی تأثیر یارانه‌های دولت بر قیمت کالاهای وارداتی

بررسی تأثیر یارانه‌های دولت بر قیمت کالاهای وارداتی

فهرست مطالب

پیشگفتار: ۲
تاریخچه: ۴
فصل اول.. ۷
(کلیات) ۷
- بیان مسئله
- ضرورت واهمیت تحقیق
- اهداف تحقیق
- سؤال‌های تحقیق
- فرضیه‌های تحقیق
- تعاریف عملیاتی
فصل دوم
(ادبیات تحقیق)
- مقدمه
- ادبیات تحقیق
- تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از ایران
فصل سوم
(روش های تحقیق)
مقدمه
- روش تحقیق
- جامعه آماری
- نمونه آماری
- ابزار تحقیق
- روایی تحقیق
- پایایی تحقیق
- روش آماری
- مراحل اجرای پژوهش
فصل چهارم
(تجزیه و تحلیل اطلاعات)
- مقدمه
- آزمون فرض اول
- آزمون فرض دوم
- آزمون فرض سوم
-آزمون فرض چهارم
فصل پنجم
(بحث و نتیجه گیری)
- مقدمه
- بحث و نتیجه گیری در سؤالات پژوهش
- پیشنهادات پژوهش
- محدودیت پژوهش
- منابع و مآخذ
-ضمائم

پیشگفتار:

یکی از سیاستهای اقتصادی رایج در کشورهای روبه توسعه و حتی کشورهای توسعه یافته صرف نظر از نوع نظام اقتصادی حاکم، پرداخت یارانه به برخی کالاها و خدمات است.یارانه یک سیاست صرفاً اقتصادی نیست زیرا که دارای آثار اجتماعی و سیاسی قابل ملاحظه ای است. پرداخت یارانه به موازات افزایش نقش دولت در اقتصاد افزایش می یابد و به تدریج هم  به لحاظ دامنه ی سرایت و تعداد کالاها و خدمات مشمول و هم به لحاظ مقدار یارانه برای هر واحد مصرف و به موازات افزایش سطح قیمتها افزایش داشته است،یارانه یک مالیات غیر مستقیم منفی است که وجهه ی دولت را نزد مصرف کنندگان و به ویژه مصرف کنندگان  کم درآمد افزایش می دهد. در حالی که اتخاذ این سیاست از سوی مجامع مالی اقتصاد آزاد و مجامع مالی بین المللی به عنوان تمایلی ناپسند برای انشعاب از اقتصاد بازار و روش قیمت گذاری کالاها و خدمات بر اساس عرضه و تقاضا در بازار آزاد تلقی می شود. بدین ترتیب است که کشورهای دارای منابع و مواهب طبیعی هنگامی که درآمدشان از ناحیه ی فروش این منابع افزایش می یابد در جهت تحکیم اساس نظام و تقویت دولت و رفاه عمومی یارانه‌ها را افزایش و در زمانی که در آمدشان کاهش یافته دچار بدهکاری و کسری تراز پرداختها و نیازمند وام خارجی می‌شوند یارانه ها کاهش پیدا می کند. در ایران سابقه ی یارانه به قحطی های ناشی از جنگهای جهانی و مسئولیت دولت در تأمین غله و نان مردم بر می گردد که اگر این یارانه ها آشکار هم نبوده در واقع از طریق حمایت های دولتی و تحمل هزینه های آن از سوی دولت وجود داشته است. امید آن است که این پروژه تحقیقاتی برای یاری آیندگان مفید واقع شود.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی تأثیر یارانه‌های دولت بر قیمت کالاهای وارداتی ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی وضعیت بانکهای خصوصی در ایران

بررسی وضعیت بانکهای خصوصی در ایران
فهرست مطالب
پیشگفتار
چکیده
مقدمه
فصل اول
اشنایی با بانکداری
تاریخچه بانکداری در ایران
پیشینه بانکداری خصوصی در ایران
بانکداری اسلامی در ایران
نقاط ضعف
فصل دوم
خبرهای گوناگون خصوصی سازی
حجیم، ولی ناکارامد
دلائل خصوصی سازی
رودربایستی بانک های دولتی
رقابت بانک ها
نرخ سود سپرده های بانک خصوصی و دولتی
سپرده
ناکارایی بانکداری دولتی
تحصیل نکردگان بانکی
روشهای خصوصی سازی
راهکارهای تسریع خصوصی سازی بانکها
فصل سوم
اشنایی با فرایند خصوصی سازی
نقش بانکها در فرایند خصوصی سازی
کند و غیر شفاف
فواید تاسیس بانکهای خصوصی جدید و خصوصی شدن بانکهای دولتی کنونی
نقاط ضعف خصوصی سازی بانک ها در اریان
مهمترین مشکلات و موانع خصوصی سازی بانکهای دولتی در ایران
فصل چهارم
نتایج خصوصی سازی و دیدگاه مردمی
علل عدم اطمینان مردم بر  بانکهای خصوصی را هم نمی شناند
فصل پنجم: ضرورت ایجاد بانکهای خصوصی
ضرورت هایی که موجب راه اندازی بانک های خصوصی شد
تحولات بانکی پس از ورود بانکهای خصوصی
▪ تحول اول: مساله احترام به مشتری
▪ تحول دوم : شفافیت اطلاعات
▪ تحول سوم : توسعه بانکداری الکترونیک
▪ تحول چهارم: ایجاد رقابت میان بانک ها
▪ تحول پنجم: اشتغال زایی
▪ تحول ششم: ایجاد رابطه با بانک های خارجی و امکان استفاده از منابع ارزان تر
▪ تحول هفتم: تنوع در سوددهی و معرفی حسابهای جدید سپرده
▪ تحول هشتم: اجرای بانکداری بدون ربا
● تاثیر حضور بانک های خصوصی بر عملکرد بانک های دولتی
● دلایل کاهش سهم بانک های خصوصی از بازار پول
● راهکارهای که برای عملکرد بهتر بانک های خصوصی می توان مطرح کرد
نقش بانک‌های خصوصی در توسعه نظام تامین مالی کشور
نتیجه گیری
منابع
 پیشگفتار
خصوصی سازی حراج سرمایه نیست…
در این اواخر یکی از موضوع های جنجال برانگیز رسانه های خبری در مورد اقتصاد کشورمان مقوله خصوصی سازی و در راستای این خبر، بانک های خصوصی بوده است، ما را بر ان داشت علی رغم کمبود منابع اطلاعاتی در این خصوص، نسبت به دیگر موضوعات، بتوانیم گامی را در جهت تجزیه و تحلیل هرچه بیشتر این موضوع برداریم.
لذا خوانندة عزیر! امیدواریم با عنایت و لطف الهی در جهت بالا بردن سطح اگاهی شما در این زمینه، موثر واقع شده باشیم.
با تشکر
تهیه کنندگان
 چکیده
همان طور که می دانیم بخش وسیعی از فعالیت های تجاری کشور و خانواده ها در ارتباط مستقیم با بانک هاست. از این رو می توان گفت بانک ها نقشی اساسی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و تحولات به وجود آمده در سیستم بانکی می تواند تا حد زیادی بر فعالیت های تجاری کشور تاثیر گذار باشد. ورود بانکهای خصوصی به این سیستم یکی از عواملی است که توانسته سیستم بانکی کشور را دچار تحولات عمیقی کند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی وضعیت بانکهای خصوصی در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه اصول و مقدمات تجارت الکترونیک

 اصول و مقدمات تجارت الکترونیک 
فهرست مطالب
۱ فهرست عناوین
۲ ] قانون[ تجارت الکترونیکی
۳ – باب اول
۴ مقررات عمومی
۵ مبحث اول- در کلیات
۶ فصل اول: قلمرو و شمول قانون ماده ۱
۷ فصل دوم- تعاریف ماده ۲
۸ فصل سوم- تفسیر قانون مواد ۳ و ۴
۹ فصل چهارم- اعتبار قراردادهای خصوصی ماده ۵
۱۰ مبحث دوم- در احکام>داده<
11 فصل پنجم- نوشته، امضاء اصل مواد ۶ الی ۱۱
۱۲ مبحث سوم- >داده< مطمئن
۱۳ فصل ششم- امضای الکترونیکی مطمئن ماده ۱۲>داده<
14 فصل هفتم- ثبت یا سوابق الکترونیکی مطمئن ماده ۱۳
۱۵ فصل هشتم- آثار ثبت و سوابق و امضای الکترونیکی مطمئن مواد ۱۴ الی ۱۶
۱۶ فصل نهم- پذیرش و ارزش اثباتی >داده< داده مواد ۱۷ الی ۲۱
۱۷ فصل دهم- اعتبار قانونی ارجاع>داده< ماده ۲۲
۱۸ مبحث چهارم- مبادله >داده<
19 فصل یازدهم- عقد و اراده طرفین مواد ۲۳ و ۲۴
۲۰ فصل دوازدهم- انتساب >داده< مواد ۲۵ الی ۲۹
۲۱ فصل سیزدهم- تصدیق دریافت مواد ۳۰ الی ۳۵
۲۲ فصل چهاردهم- زمان و  مکان ارسال و دریافت >داده< مواد ۳۶ الی ۴۰
۲۳ باب دوم
۲۴ دفاتر خدمات الکترونیکی
۲۵ مبحث اول- کلیات
۲۶ فصل اول- دفتر خدمات الکترونیکی مواد ۴۱ الی ۴۸
۲۷ مبحث دوم- دفتردار کل
۲۸ فصل دوم- دفتردار کل مواد ۴۹ الی ۵۷
۲۹ فصل سوم- اختیارات دفتردار کل مواد ۵۸ الی ۶۳
۳۰ مبحث سوم- وظایف
۳۱ فصل چهارم- وظایف دفتر خدمات الکترونیکی مواد ۶۴ و ۶۵
۳۲ فصل پنجم- وظایف امضاءکننده ماده ۶۶
۳۳ فصل ششم- وظایف اطراف اعتمادکننده ماده ۶۷
۳۴ مبحث چهارم- دفاتر خدمات الکترونیکی خارجی
۳۵ فصل هفتم- شناسایی دفاتر خدمات الکترونیکی خارجی مواد ۶۸ الی ۷۵
۳۶ – باب سوم
۳۷ در قواعد مختلف
۳۸ مبحث اول- حمایت‌های انحصاری در بستر مبادلات الکترونیکی
۳۹ فصل اول- حمایت از مصرف‌کننده و تبلیغات مواد ۷۶ الی ۱۰۱
۴۰ فصل دوم- حمایت از حق مولف مواد ۱۰۲ الی ۱۰۴
۴۱ مبحث دوم- حفاظت از >داده< در بستر مبادلات الکترونیکی
۴۲ فصل سوم- حمایت از >داده<‌های شخصی (حریم خصوصی) مواد ۱۰۵ الی ۱۰۷
۴۳ فصل چهارم- حمایت از اسرار تجاری مواد ۱۰۸ و ۱۰۹
۴۴ فصل پنجم- حمایت از علایم تجاری مواد ۱۱۰ و ۱۱۱
۴۵ – باب چهارم
۴۶ جرایم ومجازات‌ها در بستر مبادلات الکترونیکی
۴۷ مبحث اول- کلاه برداری کامپیوتری ماده ۱۱۲
۴۸ مبحث دوم- جعل کامپیوتری ماده ۱۱۳
۴۹ مبحث سوم- نقض حقوق مصرف‌کننده و تبلیغات مواد ۱۱۴ و ۱۱۵
۵۰ مبحث چهارم- نقض حق مولف ماده ۱۱۶
۵۱ مبحث پنجم- نقض حمایت از >داده<‌های شخصی/ حریم خصوصی مواد ۱۱۷ الی ۱۲۱
۵۲ مبحث ششم- نقض اسرار تجاری و علایم تجاری مواد ۱۲۲ و ۱۲۳
۵۳ – باب پنجم
۵۴ جبران خسارت
۵۵ ماده ۱۲۴
۵۶ – باب ششم
۵۷ متفرقه
۵۸ مواد ۱۲۵ الی ۱۳۴
اصول و مقدمات تجارت الکترونیک
اصول و مقدمات تجارت الکترونیک
مقدمه:
- تولید کننده یا فردی که کالا را تولید می کند.چنین فردی باید فروشنده نیز باشد چون مجبور است کالای تولیدی خود را به خرده فروش ، عمده فروش و یا حتی مصرف کننده نهایی بفروشد.
قانون تجارت الکترونیکیباب اول- مقررات عمومی
مبحث اول : در کلیات
فصل اول– قلمرو شمول قانون
ماده ۱- این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن اطلاعات در واسطه‌های الکترونیکی و با استفاده از سیستمهای ارتباطی جدید به کار می‌رود.
فصل دوم – تعاریف
ماده ۲- الف – ((داده پیام)) (Data Message): هر نمادی از واقعه، اطلاعات یا مفهوم است که با وسایل الکترونیکی، نوری و با فناوری‌های جدید اطلاعات تولید، ارسال، دریافت، ذخیره یا پردازش می‌شود.
ب- ((اصل ساز)) (Originator): منشا اصلی ((داده پیام)) است که ((داده پیام)) به وسیله او یا از طرف او تولید یا ارسال می‌شود اما شامل شخصی که در خصوص ((داده پیام)) به عنوان واسطه عمل می‌کند نخواهد شد.
ج- ((مخاطب)) (Addressee): شخصی است که اصل ساز قصد دارد وی ((داده پیام)) را دریافت کند، اما شامل شخصی که در ارتباط با ((داده پیام)) به عنوان واسطه عمل می‌کند نخواهد شد.
د- ((ارجاع در داده پیام)) (Incorporation By Reference): یعنی به منابعی خارج از ((داده پیام)) عطف شود که در صورت مطابقت با ماده (۱۸) این قانون جزیی از ((داده پیام)) محسوب می‌شود.
ه – ((تمامیت داده پیام)) (Integrity): عبارت است از موجودیت کامل و بدون تغییر ((داده پیام)). اعمال ناشی از تصدی سیستم از قبیل ارسال، ذخیره یا نمایش اطلاعات که به طور معمول انجام می‌شود خدشه‌ای به تمامیت ((داده پیام)) وارد نمی‌کند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه اصول و مقدمات تجارت الکترونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت

بررسی ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت

فهرست مطالب

فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله تحقیق
ضرورت و اهمیت انجام تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
روش گردآوری اطلاعات
قلمرو تحقیق
جامعه آماری
تعریف عملیاتی واژه ها
فصل دوم : ادبیات تحقیق
پیشینه تحقیق
تاریخچه بانک ملت
منابع تامین مالی بانکها در ایران
روشهای تامین مالی در شرکتها
ساختار سرمایه
نظریه های مربوط به ساختار سرمایه
انواع ساختار سرمایه
اهمیت سرمایه
عوامل مرتبط با ساختار سرمایه
هزینه سرمایه
هزینه حقوق صاحبان سهام
هزینه بدهی
هزینه سرمایه در شرکتها
هزینه سرمایه در بانکها
هزینه سرمایه
ساختار سرمایه بهینه
عوامل تعیین کننده ساختار سرمایه بهینه
ساختار سرمایه بانکها
اقلام ساختار سرمایه بانکها
ساختار مطلوب سرمایه بانک
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
ابزارهای پژوهش
توصیف متغیرها
جامعه آماری
روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات
محدودیت های تحقیق
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه
بررسی ساختار سرمایه
محاسبه هزینه سرمایه
محاسبه هزینه سپرده
محاسبه هزینه بدهی به بانک مرکزی و سایر موسسات اعتباری
محاسبه هزینه حقوق صاحبان سهام
محاسبه میانگین موزون هزینه سرمایه
آزمون فرضیات
بررسی بهینه کردن ساختار سرمایه
 فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
خلاصه و نتیجه گیری
بیان مساله تحقیق
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
روشهای جمع آوری اطلاعات
جامعه آماری
روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات
محاسبه میانگین موزون هزینه سرمایه
آزمون فرضیات
پیشنهادات
پیشنهادات مربوط به بانک ملت و سیستم بانکی
پیشنهادات برای تحقیقات آتی
فهرست منابع
ضمائم
پیوست شماره ۱
پیوست شماره ۲
پیوست شماره ۳

مقدمه:
بررسی ساختار سرمایه و منابع تامین مالی بانک ملت
اﻳن پژوهش به”بررسی ساختارسرمایه ومنابع تأمین مالی بانک ملت و راههای بهینه کردن ترکیب منابع آن” پرداخته است. باتوجه به ارتباط ساختار سرمایه و ریسک اعتباری در بانکها و وجود مقررات بین المللی در این زمینه و همچنین با توجه به تاثیر ساختار سرمایه بر هزینه سرمایه و در نتیجه بر ارزش واحد انتفاعی و ریسک ورشکستگی آن، لزوم توجه به این مقوله در بانکها ضروری به نظر می رسد. با توجه به اهمیت مقوله ساختار سرمایه در بانک، این پژوهش درصدد تعیین جایگاه هرنوع ازمنابع درتامین مالی بانک می‌باشد.در جهت رسیدن به این اهداف، ساختار سرمایه بانک ملت در یک دوره ده ساله (۱۳۷۲تا۱۳۸۱) مورد بررسی قرارگرفت که اطلاعات لازم از صورتهای مالی بانک استخراج گردید. برای بررسی بهینه بودن ساختار سرمایه از معیارهای هزینه سرمایه و مقررات مربوط به سرمایه استفاده شده است. بمنظور محاسبه هزینه غیر‌عملیاتی سپرده ها، نرخهای تخصیص هزینه های غیرعملیاتی به سپرده ها مشخص و سپس هزینه غیر‌عملیاتی سپرده هاوسرانجام هزینه کل سپرده ها محاسبه گردید.پس از محاسبه هزینه هر یک از اقلام سرمایه، میانگین موزون هزینه سرمایه بانک برای سالهای۱۳۷۲-۱۳۸۱ محاسبه شد. فرضیه اصلی تحقیق به غیربهینه بودن ساختار سرمایه بانک دلالت دارد که این فرضیه از طریق چارچوب رسیدن به ساختار سرمایه بهینه ( در چهار مرحله:از نظر نسبت سرمایه به دارایی های ریسکدار، نسبت سپرده ها به بدهیها، نسبت سپرده های بلند‌مدت به کل سپرده ها و هزینه سرمایه)برای سال ۱۳۸۱موردبررسی قرارگرفت.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1392 | نظرات ()